eerst chippen dan pas paspoort aanvragen?? help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

eerst chippen dan pas paspoort aanvragen?? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 19:26

ik heb op de site van het KNHS gelezen dat je eerst een paspoort moet aanvragen voordat je pony/paard word gechipt. maar kan het ook andersom?? ook moet mijn pony weer ingeënt worden kan dat gelijk met het chippen?? wie kan mij alsjeblieft helpen? liefst zo snel mogelijk!!!!


heel erg bedankt!!

groetjes elise en natasja

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150


natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 20:00

weet niemand hier iets van?? please help me!

bedankt!

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:05

Kijk eens op www.keerhoeve.nl. Daar staat wat over chippen of bij Google staat ook het een en ander.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 20:11

bedankt

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:45

Eerst chippen, dan paspoort aanvragen, zijn al veel topics over geweest.

De zon schijnt voor iedereen!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:20

Je laat je paard door een geregistreede paspoort dierenarts chippen, die vult het KNHS forumulier in en stuurt het op en dan komt je paspoort vanzelf (als je betaald hebt Knipoog)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 23:08

opala schreef:
Eerst chippen, dan paspoort aanvragen, zijn al veel topics over geweest.


Nee, je kunt ook paspoort krijgen zonder chip.
Chippen is niet wettelijk verplicht en ik zat me daarstraks te bedenken dat de NHS strafbaar is door chippen op te leggen zonder een redelijk alternatief! Wanneer nagelt er nou eens iemand de NHS aan de schandpaal voor deze flauwe kul.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:23

Chippen moet vroeg of laat toch, tenzij jij de boel een ander beloop kan laten nemen Knipoog . Wanneer je nog geen paspoort hebt, is het voordeliger om het nu gelijktijdig met de registratie van de chip te doen.

De zon schijnt voor iedereen!!

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:26

de dierenarts chipt je pony, neemt aftekeningen op en vraagt hem aan. je hoeft alleen maar te betalen Haha!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:31

opala schreef:
Chippen moet vroeg of laat toch, tenzij jij de boel een ander beloop kan laten nemen Knipoog . Wanneer je nog geen paspoort hebt, is het voordeliger om het nu gelijktijdig met de registratie van de chip te doen.

Dream on, ik moet die verplichting er nog zien komen, de meeste europese landen zijn er al mee gestopt of zelfs niet eens begonnen.
Bovendien is chippen en monopolie van een leverancier, dat is strafbaar, dus dat gaat de NHS er nooit door krijgen; ze zullen alternatieven MOETEN bieden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:49

Chippen is inderdaad nog niet verplicht. Dus wij wilden ook niet chippen, maar wel paspoorten aanvragen. Dat feest ging dus niet door. De overheid heeft de rasverenigingen laten weten dat ze geen paspoorten mogen uitgeven aan paarden die niet gechipt zijn. Boos!

Wel gechipt dus Huilen en nu zitten we al een maand op de paspoorten te wachten. Overigens werden we op de wedstrijd (of ernaar toe) niet gecontroleerd!

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:38

capopjekop schreef:
de dierenarts chipt je pony, neemt aftekeningen op en vraagt hem aan. je hoeft alleen maar te betalen Haha!



Is bij mijn paard een week of 2 geleden gebeurd, ik neem aan dat ik binnenkort een accept-giro in de bus zal krijgen?


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:51

Redneck schreef:
Chippen is inderdaad nog niet verplicht. Dus wij wilden ook niet chippen, maar wel paspoorten aanvragen. Dat feest ging dus niet door. De overheid heeft de rasverenigingen laten weten dat ze geen paspoorten mogen uitgeven aan paarden die niet gechipt zijn. Boos!

Wel gechipt dus Huilen en nu zitten we al een maand op de paspoorten te wachten. Overigens werden we op de wedstrijd (of ernaar toe) niet gecontroleerd!

Dan hebben ze je dus mooi voorgelogen, deze vorm van koppelverkoop is domweg niet toegestaan en daarmee begaan de verenigingen een strafbaar feit!! Het is ook niet voorgeschreven, dat is dus strafbaar, ze hebben het advies gekregen nergens over te praten en het gewoon aan elkaar te koppelen onder het motto: alles in een keer, dat is goedkoper en al die hollanders-op-de-penning trappen er mooi in.
Als je botweg op je strepen gaat staan dan geven ze uiteindelijk wel toe dat die koppeling helemaal niet bestaat.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 15:21

maar chippen moet dus wel vroeg of laat?? we hebben iig de dierenarts opgebeld, en die komt aan huis met alle apparatuur.

heel erg bedankt voor de tips en de reacties!

groetjes elise

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Noor17 en 41 bezoekers