rijden met ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Rij jij met of zonder ruiterbewijs buiten?

Zonder, is bij ons in de buurt ook niet verplicht
26 (36%)
Met, maar is bij ons in de buurt niet verplicht
11 (15%)
Zonder, maar is bij ons in de buurt wel verplicht
3 (4%)
Met en is bij ons in de buurt verplicht
6 (8%)
Met, maar weet nie of het verplicht is
5 (6%)
Zonder maar weet niet of het verplicht is
18 (25%)
Heb er wel een maar rijd nooit buiten
2 (2%)
Heb er geen en rij dus ook nooit buiten
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 72


Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

rijden met ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 20:11

een vraagje....

Rijden jullie zonder ruiterbewijs (of juist met) buiten??? of is het bij jullie in het gebied niet verplicht??

Ik ben van plan binnen een jaar mijn ruiterbewijs te gaan halen maar voor die tijd ga ik niet alleen maar in de bak rijden...dus naar buiten zonder ruiterbewijs! maar het is volgens mij ook niet overal bij ons in de buurt verplicht....

en hoe zit dat bij jullie??

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:14

Ik rij ook zonder ruiterbewijs... maar soms ben ik wel met iemand die wel een ruiterbewijs heb...
maar bij ons is het volgens mij niet verplicht.. alleen in recreatie gebied maar daar kom ik nooit...
maar ik weet het eigenlijk niet Verward

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:16

Ik heb geen ruiterbewijs. En het is hier volgens mij ook niet verplicht.
Ik wil hem misschien ooit wel halen. Maar ja, eerst sparen, en dan nog ergens zien te halen.
Voor mij is het wel best zo. Met een eigen paard/pony ben je het volgens mij nog steeds niet verplicht.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:17

IK heb een ruiterbewijs, maar de omgeving waar ik sta heeft weinig mogelijkheden om buitenritten te maken. Dus ik heb er eigenlijk niets aan. Neemt niet weg dat ik hem trouw verleng.....Lips are sealed

Je suis Charlie.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:23

Heb er wel een, heb hem nooit bij me als ik buiten rijd, ik weet eigenlijk ook geeneens of het hier verplicht is Haha!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:26

Volgens mij is het zo goed als nergens verplicht. Ik heb er wel een, maar heb hem nog nooit meegenomen. Weet iemand waar je kunt opzoeken waar je verplicht een ruiterbewijs moet hebben?

[o]

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:30

Ik heb geen ruiterbewijs....dus kan hem niet meenemen ook.
Ik zou echt geen idee hebben of het wel ergens verplicht is...

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:34

Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald hoewel ik het eigelijk nergens voor nodig heb Tong uitsteken Ik heb geen eigen paard, geen verzorgpony meer en het is hier in de buurt niet verplicht. Ik rij dus niet met mijn ruiterbewijs.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:26

Ik rij zonder, heb er ook geen en het is niet verplicht bij ons.
Ben wel van plan hem binnen korte tijd te halen.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:36

verootjoo schreef:
Volgens mij is het zo goed als nergens verplicht. Ik heb er wel een, maar heb hem nog nooit meegenomen. Weet iemand waar je kunt opzoeken waar je verplicht een ruiterbewijs moet hebben?


Ongetwijfelt zal de SRR vol trots op hun site vertellen waar het verplicht is. Waarschijnlijk zetten ze er niet bij dat Gelders Landschap & co nabij Arnhem de samenwerking hebben opgezegd. Die gaan weer naar het bekende plaatselijke vergunningenstelsel, omdat de SRR wel samenwerking wilde, maar niet bereid was de club ook financieel te steunen, kennelijk. Gemiste kans van de SRR waarbij maar weer is gebleken dat het ruiterbewijs alleen bestaat ter meerdere eer en glorie van de SRR en dat de terreineigenaren, waar het uiteindelijk allemaal om draait, er niks mee opschieten.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:39

als je bij ons in de gebieden van het Goois Natuurreservaat wilt rijden, heb je een geldig ruiterbewijs nodig als je je boskaart gaat kopen bij het GNR.

Als je wordt gepakt zonder boskaart, moet je zwaar dokken, de boete was 5 jaar gelden 225 GULDEN

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 14:23

maar niemand die dus een precies internet adres fozo weet waar je het op kunt zoeken?

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:30

Bij ons is het niet verplicht.
Ik rij voornamelijk over dijken, waar je 60 mag, dus ze scheuren lekker langs je Scheve mond
Ik zou het wel krom vinden als bij ons verplicht wordt om met ruiterbewijs te rijden, terwijl er helemaal geen ruiterpaden in de buurt zijn. Voor wat, hoort wat, vind ik. Haha!
Maar aan de ene kant kan ik best begrijpen als het bij ons verplicht wordt, want als ik andere mensen zie rijden >;) In rengalop langs fietsers met kinderen of hardlopers
Gelukkig ben ik niet zo en zal ik ook nooit zo doen. Ik ga niet andere levens, mijn verzorgpony en mijn leven op het spel zetten.

Ik heb wel mijn theorie gehaald, maar praktijk niet door omstandigheden (als ik mee kon doen had ik het wel gehaald). Ik wist al voor het theorieexamen hoe ik mij moest gedragen Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:26

Voor het eerst in 6 jaar ga ik hem gebruiken, heb nl dagkaarten aangevraagd voor het Goois Natuurreservaat. ,om een trektocht te kunnen houden.
Vriendin heeft een duits ruiterbewijs en die kan dus geen dagkaart(vergunning) aanvragen, want je moet perse een ruiterbewijs vd SRR hebben... Stelletje...

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:37

Ik heb er al jaren een (de foto mag wel eens vernieuwd worden want ik denk dat hij ruim 15 jaar oud is) maar heb hem nog nooit gebruikt. Ik rij regelmatig buiten maar het is hier nog niet verplicht.

Toen ik het ging halen was er wel sprake van, maar het is er nooit van gekomen.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:00

Het ruiter rijbewijs is de grootste onzin die er is. Het is nergens in Nederland verplicht, dus het kost enkel maar geld..

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:03

M3isSi3j schreef:
Het ruiter rijbewijs is de grootste onzin die er is. Het is nergens in Nederland verplicht, dus het kost enkel maar geld..


Ik ben het met je eens dat het ruiterbewijs de grootste onzin is die er is maar dat het nergens verplicht is is niet zo.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:04

ik heb bij een bedrijf gewerkt dat ook wel eens icidenteel een paard verhuurde aan een vakantiegast, dan is een ruiterbewijs wel een aardige indicatie dat iemand wel eens op een paard heeft gezeten en de basisknoppen weet te vinden op een paard. Wat dat betreft is het wel handig

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:47

ik wil ook mijn ruiterbewijs gaan halen maar ik heb hem nog niet... Ik rij wel gewoon buiten bij ons in de omgeving, alleen bij de vlietlanden (is recreatie gebied) moet je hem volgens mij wel hebben maar weet ik nie teens zeker maar ook daar rijd ik gewoon zonder ruiterbewijs... ik hoop dat er snel verandering in komt want ik hoop hem binnenkort te gaan halen... moet alleen nog even meer informatie zoeken dus als je nog een site weet ofzo??? Knipoog


AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:57

Ik heb geen ruiterbewijs, en ben ook niet van plan om er een te halen. De verplichte (en eigenlijk secundaire) verzekering die je er bij moet nemen, vind ik onzin. Iedereen is immers al WA verzekerd.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:58

Ik vind het vreselijk onzin om zoiets te gaan halen. Ik krijg goed les en weet wel hoe ik mijn paarden onder bedwang kan houden. En heb nooit op een manege gereden, daar moet je ze toch halen?

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:01

Ik baal er van dat ik dat ding vroeger niet gehaald heb.
Toen mijn zus hem haalde kostte het 200 gulden, en nu vragen ze dus 360 euro voor een weekend.
Bij mij in de buurt is het trouwens wel verplicht volgens mij.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:03

Ik heb echt geen flauw idee of dat bij ons verplicht is. Verward Ik rij minstens 1 keer per week buiten, dus als het zou moeten, dan ben ik lekker strafbaar, want ik heb er geen een.

I'm not weird, I'm gifted!

ChiChi
Berichten: 293
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:23

Ik heb er geen, maar rijd ALTIJD (vijf jaar) buiten!
Ben ook vaak genoeg boswachters tegen gekomen en nog nooit is mij gevraagd naar een ruiterbewijs!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:29

Heej!!
Ik rij altijd buiten,Ook met mn oude verzorgpony(is het bos enzo)
Maar het zou eerst verplicht worden maar is het niet geworden geloof ik..

-xx-

:+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers