Help ik zit ergens mee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Help ik zit ergens mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 11:36

Hoi hoi, ik heb een hengst die 5 mei 2 jaar is, hij heeft sinds gister (maandag) zo onverwacht de stal aan gort getrapt.
We hadden hem een dag van te voren bij een merrie in gedaan waar hij telkens op zat en daar hebben we ook foto's van.
Alleen sinds hij bij die merrie is geweest, is hij wel feller bij andere mensen, maar niet bij mij omdat hij weet dat hij bij mij niet mag klieren en bij iemand anders doet die dat wel.
Ik wil hem laten castreren, en dat duurt niet lang meer.... wat denken jullie dat dit kan zijn!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:45

Klinkt nogal logisch, hij heeft gedekt en is volop man.

En dus ook erg stoer en aanwezig Haha!


Je hoort het wel vaker bij mannelijke dieren, zodra ze gedekt hebben of gewoon het bewijs hebben gekregen een echte vent te zijn worden ze wat dominanter.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:48

idd.. sily heeft gelijk... hij is gwoon een echt man geworden Tong uitsteken

Never forget you...
Baister, love you forever...

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:51

sorry hoor ik vind het behoorlijk stom om hem bij die merrie te laten! Nu voelt hij zich helemaal man! Kort houden en goed anpakken! en anders laten castreren. Ik hoop voor je dat de merrie niet drachtig is

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:55

Mackie schreef:
sorry hoor ik vind het behoorlijk stom om hem bij die merrie te laten! Nu voelt hij zich helemaal man! Kort houden en goed anpakken! en anders laten castreren. Ik hoop voor je dat de merrie niet drachtig is

misschien was dat de bedoeling wel ?! zo te lezen hebben ze `m er zelf in gezet en tsja dan denk ik toch dat het de bedoeling was...

maar ja het is inderdaad dat zijn hormonen nu helemaal aanwezig zijn... en hij nu weet dat hij een man is ...
Dus het is nu een keuze of castreren of goed consequent aan (laten) pakken...
Dus ook door de mensen die er verder mee om gaan want anders neemt hij daar wel een loopje mee en met jou niet dan heb je straks een risico dat hij het bij jou ook gaat proberen...
iedereen die met de hengst om gaat moet hem streng en consequent aanpakken ... geen geouweh**r tolereren ook niet bij andere mensen...

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:18

Helemaal eens met bovenstaande reactie

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:26

daar gaan we weer.....
als je niet weet hoe je met een hengst moet omgaan, neem er dan ook geen.
als je een hengst houd, dan MOET je toch weten als je hem een merrie laat dekken dat ie wel eens moeilijker kan gaan doen.

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:31

Castreren kan altijd, en in dit geval is het misschien wel het beste. En vorige reactie: Dat heb ik bij veeel meer mensen, want ik denk dat 3/4 van de paarden/pony-houders niet precies weet wat het dier nodig heeft en dus kun je met die instelling nog wel even doorgaan . En als je foto's maakt van de dekking, dan was het vast de bedoeling dat de merrie gedekt wordt, anders haal je hem er wel uit (hoewel ik weet dat dat dan erg moeilijk is). Nouja, veel suc6 iig. OK dan!

I'm not weird, I'm gifted!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 15:30

BeNGeL"]
[quote="Mackie schreef:
sorry hoor ik vind het behoorlijk stom om hem bij die merrie te laten! Nu voelt hij zich helemaal man! Kort houden en goed anpakken! en anders laten castreren. Ik hoop voor je dat de merrie niet drachtig is

misschien was dat de bedoeling wel ?! zo te lezen hebben ze `m er zelf in gezet en tsja dan denk ik toch dat het de bedoeling was...

maar ja het is inderdaad dat zijn hormonen nu helemaal aanwezig zijn... en hij nu weet dat hij een man is ...
Dus het is nu een keuze of castreren of goed consequent aan (laten) pakken...
Dus ook door de mensen die er verder mee om gaan want anders neemt hij daar wel een loopje mee en met jou niet dan heb je straks een risico dat hij het bij jou ook gaat proberen...
iedereen die met de hengst om gaat moet hem streng en consequent aanpakken ... geen geouweh**r tolereren ook niet bij andere mensen...
[/quote]

Nee zij is niet gedekt want daar komt deze kerel niet bij, het is een grote maat shet, maar waar die bij in stond is een merrie van 1.62 hoog, en hij kan er niet bij... maar het was puur om te schouwen!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:35

een grote shet en die kan je niet eens aan...
arm beestje..
laat hem maar castreren,anders gebeuren er ongelukken,,

ik zag al helemaal een groot paard voor me.

Karaat_the_newforest op Instagram

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 15:43

Nee ik kan hem wel aan, maar hij doet gewoon dingen bij haar mensen wat die normaal gesproken niet doet...

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:46

tsja zoals ik al eerder had geschreven

BeNGeL schreef:
Dus het is nu een keuze of castreren of goed consequent aan (laten) pakken...
Dus ook door de mensen die er verder mee om gaan want anders neemt hij daar wel een loopje mee en met jou niet dan heb je straks een risico dat hij het bij jou ook gaat proberen...
iedereen die met de hengst om gaat moet hem streng en consequent aanpakken ... geen geouweh**r tolereren ook niet bij andere mensen...


dus ook als hij niet gedekt heeft aanpakken die hap en anders castreren ... er is geen tussen weg ... een paard met ballen moet je met ballen rijden (dus ook met ballen aanpakken !! )

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:12

Hormonen!

Dit is niets 'ongewoons' voor een 2-jarige hengst.

8Eveline

Berichten: 3200
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:23

macho gedrag bij een hengst is iets heel natuurlijks

Nog steeds dyslecties


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 16:50

Ja je kan zien dat die de hengstenstreken krijgt, maar hij is al helemaal van oe! als ik een merrie zie dan wil ik wel. En dan moet je ook wel oppassen vooral als je borstelt dan wil die je onverwachts gewoon gaan bijten, en dan laat die ook niet los-.... en ik laat hem castreren dat is een ding wat zeker is!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:57

mijn shet is precies het zelfde
hij heeft in het verleden al gedekt (bij de vorige eigenaar)
en hij is nu dus heel wild als hij een merrie ziet
ik heb hem nou zover dat ik hem alleen mijn stem goed hoef te verhevven en dan is het weer klaar

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 14:55

Ja ik kan mijn stem ook verheffen dan dan weet die wel genoeg, bij mij houd die zich nog goed in, maar als bv. iemand anders hem even aanpakt, of vasthoud dan weet die gewoon bij wie die het wel en niet mag

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:01

Het levende bewijs dat een jong hengstje niet in meiskes handjes thuishoort................ Waar denk je in hemelsnaam aan als je een hengst bij een merrie zet??????? WAT gaat er in je hoofd om??? Stel dat de merrie niet hengstig was, dan had ie helemaal het leven uitgetrapt kunnen worden........ je zet toch niet twee paarden in een stal....... ik snap dat niet hoor... sorrie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers