Voor het eerst gesprongen met Tyrano

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Voor het eerst gesprongen met Tyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 20:10

Ik als 'springheld' had bedacht dat ik wel even ging springen met Tyrano.
Even voor de duidelijkheid, Tyrano is een 4-jarige hengst, die vorig jaar augustus voor het laatst heeft gesprongen. En op dit moment heeft hij meer aandacht voor de merrie's in het weiland ernaast, dan voor mij.

Maar goed, we begonnen lekker met losrijden, terwijl mijn instructrice balkjes neer ging leggen (handig hoor!! }> ).
Dus ik er overheen. Het was al een tijdje geleden, dus ja, je moet natuurlijk eerst een beetje moeilijk doen voor je erover heen draaft. Na een paar keer de afstand wat groter gemaakt, zodat hij wat grotere passen moest nemen.

En tsja, toen moest het er toch van komen. Instructrice hindernisje bouwen, Amanda moed verzamelen. Het eerste hindernisje was tenslotte wel 15 cm. hoog Clown
Drafbalkje ervoor en op de hoefslag gebouwd, zodat hij eigenlijk maar 1 kant op kon schieten.
Ik zat al helemaal klaar voor de noodsprong, weigering of wat dan ook. En meneer komt aandraven kijkt eens en .............. springt er met een klein huppeltje overheen. Ik viel bijna van verbazing van m'n paard. Echt, ik had alles verwacht, maar niet dat hij er braaf overheen zou gaan.
Maar goed nog een keertje en hindernis omhoog. Hij deed het nog steeds goed. Toen drafbalk weg en een kruisje in galop.
En ja hoor, daar was-ie...... de noodsprong ............... van wel zeker 20 cm. hoger dan nodig is Bloos! . En eigenlijk was het nog mijn schuld. We kwamen scheef uit, dus hij kon niet anders.
Hierna nog een stijltje gedaan. En al met al hebben we 40 cm. gesprongen.
Ik ben helemaal trots opmezelf en mijn ventje. Lovers

Helaas voor jullie: geen foto's Haha!

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:28

Geweldig Aman!!
Nog even dan springen jullie samen alles!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 23:16

Nou......niet overdrijven hoor. Dit was voorlopig weer genoeg. Eerst aan de longe flink oefenen met galopbalkjes, zodat Tyrano wat beter de afstand leert schatten qua passen enzo. Dat scheelt een hoop noodsprongen. Verder lekker in uitjes en sprongetjes vanuit draf.

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 00:16

Ja joh, langzaam aan kom je steeds ene stapje verder!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:52

Goed van je zeg! OK dan! knap dat je het gedaan hebt.
Wel slecht van je dat je niemand foto's hebt laten maken hoor! Volgende keer willen we foto's!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:53

Er zijn wel wat foto's gemaakt, maar ik geloof niet van het springen. Alleen van het losrijden. Helaas niet met de digi, dus ik moet even wachten tot het rolletje vol is.
Misschien vandaag.....