Hartstilstand Kat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Hartstilstand Kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 15:09

Mijn ouders hebben 3 katten. De middelste heette Rokus Jan en hij is vorige week donderdag op 9-jarige leeftijd overleden Huilen
Hij gedroeg zich die donderdag normaal. Mijn moeder zag hem nog in de Blauwe Regen van de buren klimmen, en er was niks abnormaals aan zijn gedrag te ontdekken. Wel bleek (later) dat hij op veel plekken in huis had geplast. (Nu was hij een redelijke piskat, maar zoveel op een dag gebeurde eigenlijk nooit.)

s'Avonds lag Rokus heerlijk op de bank te slapen, tussen mijn ouders in. Opeens stond hij op, en slaakte een kreet. Ook kreeg hij een dikke staart. Daarna ging hij liggen en was hij dood. Verdriet alom natuurlijk, we hadden hem al sinds hij een klein rood mannetje was... en vanuit het niets was hij gewoon weg!
Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt?? Is hartstilstand een mogelijke reden geweest?


BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:14

Zo te horen kan dat inderdaad heel goed een hartstilstand zijn geweest. Sectie kan uitsluitsel geven, maar ik moet zeggen dat ik daar zelf ook moeite mee zou hebben.

Sterkte met het verlies van je kattebeest.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:16

Sterkte met het verlies. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:20

Het kan idd een hartstilstand zijn geweest, maar als je het zeker wil weten zou je sectie moeten laten verrichten.
Sterkte. Ach gut

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:20

Inderdaad veel sterkte toegewenst.

En even over de hartstilstand, volgens mij kan dat ook bij katten. Mijn kat had HCM een vervelende hartziekte bij katten en daarbij kon het dus ook gebeuren dat het hartje er ineens mee zou stoppen. Maar wat farichta ook al zegt als je het echt wilt weten moet je sectie laten uitvoeren...

Nogmaal veel sterkte

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!


Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:22

Ja, een vriendin van mij heeft het ook gehad met een lapjes poes. Toen ze wegging was er helemaal niets aan de hand met de poes en toen ze thuis kwam dacht ze eerst dat Smurf (zo heette ze) lag ze slapen. Ze vond het toch wel raar dat Smurf niet in de bene kwam en toen ze ging kijken bleek ze dood te zijn. Smurf had ook een hartstilstand gehad.
Onze poes Missy heeft vanaf de geboorte een hartkwaal. Ze moet haar leven lang medicijnen slikken tegen vocht en tabletjes voor haar hart.
Als ze zich heel druk maakt kan het ook zijn dat ze een hartstilstand krijgt. Ze is dus altijd binnen en ligt voornamelijk te slapen op de bank. Ze is nu al 5 en de DA had niet gedacht dat ze ooit 2 jaar zou worden.
Op dit moment gaat alles super met Missy, maar het kan elk moment afgelopen zijn.
Jij heel veel sterkte met het verlies van de kat.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 15:54

Dank jullie voor de reacties Lachen

Ik had al van iemand anders gehoord dat haar kat precies hetzelfde is overkomen, en dat was idd een hartstilstand.
Voor Rokus was het de beste dood die hij zich maar kon wensen. Hij lag lekker te slapen tussen z'n vader en moeder in, en het was zo voorbij. Gelukkig wa shij niet ziek of had hij geen pijn, dat is het belangrijkste.

Hij heeft trouwens al een mooi grafje gekregen in oma's tuin.

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:56

Ja dat kan zeer goed.
Mijn konijn (geen kat maar toch) die ging rennen en sloeg ook kreten en liep tegen zijn kooi aan en is toen ook gestorven

22 Januari verwachten we ons kleintje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, Apacheshadow, Appeltje00, BarbaraNova, Esther, fohadie, Googlebot, hiphorse, juval, linoleum, Lisanne_S, ontherun, shannen6, YandexBot en 172 bezoekers