Trailer aankoppelen: altijd tegen de bumper aan!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Trailer aankoppelen: altijd tegen de bumper aan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 00:58

Grrr word er zo boos van! Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om mijn trailer aan te koppelen zonder de trailer tegen mijn bumper aan te zetten.

Heeft hier iemand een gouden tip?

Ik rij 2 x per week met die trailer en als ik mijn auto wil gaan inruilen dan moet ik eerst de bumper laten uitdeuken want dit kan echt niet zo. Ook met afkoppelen komt ie er wel eens tegen aan maar nu zet ik m op de handrem dat helpt daar wel tegen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:20

Ik heb een dessertshield achterop m'n reservewiel.
Afbeelding
Via mijn achteruitkijkspiegel kijk in de spiegel op de dessertshield waardoor ik de koppeling van de trailer kan zien


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:22

haha dat doet mn moeder ook steeds Haha! onze bumper is nu dus gescheurd en gedeukt!

maar nog even en onze auto(ford mondeo 1.6 dus niet echt sterk) kan het niet meer aan, en dan komt er een andere auto om met de trailer te rijden, dan mag mn moeder de trailer niet meer aankoppelen Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:41

Je kunt ook een spiegel voorop je trailer monteren waarin je de koppeling en de kogel kunt zien.
Er bestaan ook rubberen dingen die je om je koppeling kunt doen, zodat het minder hard stoot, van Alko, je slot e.d. past er gewoon omheen. Ik heb het ook op mijn trailer zitten, als je niet weet wat ik bedoel kan ik wel een foto maken, het is zo'n rood rubberen ding.

Kan ook handig zijn om een krijtje in je auto te leggen. Als je er bijna bent ga je even kijken hoe ver je nog moet, dan zet je met een krijtje een streepje op die afstand op de weg achter je voorband, je kijkt even uit je raam en rijdt de auto precies tot het streepje.

Verder gewoon heel langzaam rijden en vaak uitstappen om te gaan kijken.

Nulla tenaci invia est via

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:45

dat rode rubberen ding hebben wij dus ook, maar de bumper is na een paar x botsen toch echt kapot Clown

oke 1x ging t echt hard, mn vader kan soms niet zo goed autorijden ivm last van zn benen/knieën, dus dan schiet de koppeling nog wel ns ineens los, en als ie dan ff snel de auto voor de trailer wil zetten zit de kans er in dat t fout gaat, dus 1x heeft de auto de trailer flink geramt, maar de andere keren waren t inschattingsfouten van mn moeder Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:59

Tegen gewoon lomp botsen helpt het niet nee Haha!

Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar het kan ook schelen om de achterklep open te doen, dan heb je vaak beter zicht, maar dat hangt van het model auto af natuurlijk.
Ik heb ook wel eens iemand gezien die een soort stootplank tussen z'n bumper en de trekhaak in hing als hij ging aankoppelen, dat moet ook werken denk ik.
Of gewoon het laatste stukje met het handje Haha!

Nulla tenaci invia est via

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 09:49

Die spiegel lijkt me een goed plan! En dat rubbertje ook! Binnenkort moet ik de trailer gaan rijden met de auto van mijn man en die gaat dit nl niet accepteren hihi.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:13

Een stuk deken vanuit de achterbak over de bumper laten vallen. Doet mijn vader ook altijd voor de zekerheid.

gr

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:14

wij hebben er een stukje hout tegen aan en daardoor krijg je (niet zo snel) geen deuken

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:34

Je kunt ook zo'n oranje vlaggetje nemen dat vaak op kinderfietsjes gebruikt wordt *LOL*
Als je dat net voor je trailer plant en rustig achteruit rijdt tot tegen het vlaggetje zie je het vanzelf een beetje bewegen.
Dan stoppen en de laatste 10 a 20 centimeter nog even slepen Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot, Peony en 104 bezoekers