Valse knik in leren laarzen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Valse knik in leren laarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 17:16

Afgelopen vrijdag heb ik m'n leren laarzen opgehaald bij Huet. Ik ben er helemaal blij mee Lachen .

Maar nou zei die man van Huet dat veel lopen, traplopen en fietsen het inzakken van je laarzen versnelt en dat wil ik natuurlijk. Dus ik vrijdag er meteen veel mee gelopen en een stukje gefietst en gister er ook een eindje mee gefietst en gelopen.

Nou kwam ik vandaag op de manege en toen zei iemand dat fietsen juist slecht is, omdat dat zorgt voor een valse knik in je laars. Ik heb hier nog nooit van gehoord. Jullie wel?

Ook zei diegene dat juist rijden met je nieuwe laarzen goed is voor het inzakken. Hebben jullie dat ook gedaan toen jullie nieuwe laarzen hadden? Want als het waar is, dan ga ik er vanavond mee rijden Lachen .

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:25

als je er mee wilt rijden zou ik nog ff w88, want het doet onwijs pijn en of fietsen slecht is Verward, lopen is iig goed om ze in te lopen

zonnetje2
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:34

Mijn laarzen heb ik ingelopen en ingereden.
Oke, ik had blaren in mijn knieholtes maar ik deed ze 1 x in de week aan met rijden (dan hadden mijn knieen ook de tijd om te helen (ja echt waar! auw!)
Verder wel elke dag een kwartiertje mee in huis gelopen.
Fietsen deed ik er ook wel mee maar dat is echt geen pretje.

Veel plezier van je laarzen, na 4 weken ben je er echt happy mee en doe je ze nooit meer weg.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 22:36

Rijden lijkt me inderdaad ook niet echt prettig. Ik heb er al mee gefietst, het is niet een lekker gevoel ofzo, maar heb geen pijn. Het is best te doen. Verder loop ik er ook veel mee. Ik heb nog geen blaren of iets dergelijks.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:41

Ik ben er dus wel bijna meteen mee op mijn paard gestapt, eigenlijk helemaal geen last gehad.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 22:44

Ligt het er misschien ook aan wat voor soort leer je hebt?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:45

Ik heb kalfsleren als ik het goed heb.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:05

Ik ben vandaag ook begonnen. De hond er op uitgelaten... kwartier gelopen dus. En de rest van de dag pijnlijke hak gehad...
wordt denk ik blaren kweken Scheve mond

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:32

ik heb ook net nieuwe deze week gekocht. ik heb er een paar dagen mee gelopen en ik heb er 1 keer mee gereden nu zijn mijn knieholtes dus blauw. niet prettig. Ik moest zowiezo met een krukje op mijn paard klimmen ik bedoel dan is die schofthoogte van 1.72 erg hoog. en ik geloof dat de pension eigenaar ook niet elke keer van plan is om mijn paard vast te houden. dus ik ga er eerst toch nog maar eens wat mee lopen. maar nu staan ze nog bij de schoenmaker (rubberzooltje onder laten zetten) dus mijn knieholtes hebben nog een weekje rust.)

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 00:09

ik had juist gehoord waar ik ze had gekocht de erste 2 weken zowiezo niet ermee rijden, want dan kan je een vals vouw krijgen en 2 uur per dag lopen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 01:36

Van een valse knik in de rijlaars heb ik nog nooit gehoord... Misschien iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
Ik ben meteen begonnen met rijden en nergens last van gehad, nog nooit een blaartje of niks... Tja, misschien ben ik gewoon gehard Knipoog

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:36

Jurga schreef:
Ik ben er dus wel bijna meteen mee op mijn paard gestapt, eigenlijk helemaal geen last gehad.

Ja ik ben er ook meteen opgestapt, ik had juist pijn als ik gewoon liep, nu nog trouwens hhahha

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:51

Mijn laarzen zijn niet alleen bij de enkel ingezakt, maar ook bij m'n knieholtes, naast de balein is er een randje een beetje omgevouwen. Misschien bedoelde ze dat? Als ze nog niet genoeg gezakt zijn en je gaat je knieen sterk buigen (traplopen, fietsen), dan kan dat gebeuren.
Mij stoort het niet, het valt ook niet erg op ofzo hoor, maar het had misschien niet gehoeven. Ik heb wel hele hoge laarzen hoor, heb ze nu al 3 jaar en ze zitten prima, maar fietsen en traplopen kan ik er nog steeds niet fatsoenlijk mee, opstijgen gaat net (paard van 1.80).

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:32

Je moet ze na gebruik gewoon de spanners erin doen en dan op de kop ophangen, dan zakken ze niet in (als het goed is).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:37

Summertje schreef:
Je moet ze na gebruik gewoon de spanners erin doen en dan op de kop ophangen, dan zakken ze niet in (als het goed is).


Op de kop ophangen? Scheve mond
Ik heb er nu 2x mee gereden (maar ik heb er al heeeel veel mee gelopen en ook wel wat gefietst, ik moet wel, want ik moet altijd op de fietst naar de manege). De eerste keer deden ze echt heel pijn. Maar een week later met rijden bijna niet meer! Met lopen doen ze ook geen pijn meer. Met fietsen nog een klein beetje.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 12:40

Met lopen heb ik totaal geen last. Ze zitten heerlijk, behalve dan dat ik er nog iets in slip doordat ze nog niet zijn ingezakt. Bij Huet werd er gezegd dat ik laarzenspanners nog niet nodig heb, omdat ze eerst goed moeten inzakken.

Ik denk dat ik gewoon moet uitgaan van wat er bij Huet is gezegd. Hij doet niet anders dan laarzen maken en alles wat daarmee te maken heeft, dus hij zal het wel weten.

Ik ga dus gewoon fietsen ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:45

Het beste is om ze in te rijden, en er juist niet te veel mee lopen/fietsen etc. Je hebt dan namelijk kans op een 2e vouw boven de enkel, erg lelijk.
Paar keer aandoen als je een paard gaat stappen en dan moet je er toch gewoon mee kunnen rijden.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:06

ik ben ze op het moment ook aan het inlopen maar heb ze vorige week voor het eerst aangehad met rijden geen gevoel nog dus de hulpen geven ging een beetje moeilijk maar ze zitten wel opeens een stuk beter ik denk dat inrijden het beste is...
verder kan ik er dus absoluut NIET mee fietsen daar zitten ze me nog te hoog voor ik kan er alleen nog maar mee lopen ...
en traplopen tsja dat gaat echt net alleen dan lacht mijn moeder me altijd uit omdat ik dan heel raar de trap op loop...

mar dat randje boven aan de laars begin ik ook een beetje te krijgen maar erger me er ook niet aan ...
zitten nu nog maar een paar rimpeltjes maar zorg nu gewoon dat ik die boven kant zoveel mogelijk met rust laat ...

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:33

Ik heb kalfsleren gekocht en meteen een half uur later aangehad om mee te rijden. Het traplopen ging eerst heel erg moeilijk, maar met fietsen enzo heb ik nergens last van gehad. Ook nooit geen blaren of schuurplekke.. Lucky Me Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:36

Lopen kan ik nog steeds niet met mijn laarzen. Tenminste na een tijdje gaat het zeer doen, met rijden heb ik er bijna geen last van gehad. Ik heb wel gehoord dat je met je laarzen aan niet veel moet gaan zitten op een stoel, dan krijg je dat randje bovenaan ook van. En van lopen op het harde slijten de zolen, zooltjes vervangen voordat het stukje hout in de hak geraakt wordt.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:51

Ik ben meteen met mijn laarzen gaan lopen en rijden. Kon er maar net op en deed dat dan ook vaak via een verhoging net voor de rijbak. Fietsen kan ik echt niet met mijn laarzen en ik heb deze toch alweer 2,5 jaar. Het zijn wel laarzen die voor dressuur rijden gemaakt zijn, dus om te zitten met lange benen. Ik zou gewoon lopen en rijden en zelf zien of fietsen lukt...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 21:43

Fietsen lukt dus prima, inmiddels traplopen ook al prima. Binnenkort er maar eens mee rijden dan.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:08

Mijn hel was het autorijden met mijn nieuwe laarzen (en iedere dag deed ik het weer). Dat in- en uitstappen,... Boos!

Bij mijn huidige laarzen heeft het 2 maanden geduurd voor ik pijnvrij was, ik ging er dus noodgedwongen wel mee lopen etc. Nu benik er (uiteraard) heel blij mee. Maar die valse knik, is dat niet iets wat Zep omschrijft?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:23

ben eigenlijk meteen begonnen met rijden, mijn oude waren kapot. Veel gelopen enz. heb ik niet

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:00

Ik vind het nog steeds RIJlaarzen en geen looplaarzen. Op paard zitten ze prima maar zo gauw ik ernaast sta weet ik niet hoe gauw ik ze uit moet krijgen.