Dit kan toch niet?!?!?! :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Dit kan toch niet?!?!?! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 18:40

Vandaag was ik met me instructrice mee naar een wedstrijd in Dwingeloo. We waren een uur te vroeg (beetje verkeerd gerekend Tong uitsteken) dus gingen we ff kijken bij de Z1 dressuur, aangezien me instructrice daar voor het eerst in ging starten!

Nou er was dus een meisje de 1e proef aan het rijden, toen ze klaar was met die proef moest ze nog ff wachten op de 2e proef, dus ging ze het inrijterrein weer op. Nou de 1e proef ging dus blijkbaar niet naar alle tevredenheid, want ze zette een paar keer flink dr sporen erin.
Verder hebben we niet meer zo op haar gelet, totdat ze weer de ring in moest voor dr 2e proef! Heeft dar dier ineens allemaal striemen op zijn flank staan, ongeveer bij de punt van dr dekje!!! Boos! En met striemen bedoel ik dus strepen waar het haar af was en waar zelfs bloed te zien was!!! Boos! Bloos!
Komt me buurmeisje eraan lopen en die zegt dus van dat ze dat beest ff flink af heeft lopen ranselen nog op het inrijterrein! Ik dr sporen ff bekeken, van die bloksporen, dus ook nog van die lekkere scherpe hoeken eraan!

Nou ja, dan denk ik dus, heeft die jury str*nt in zijn ogen dat ie dat niet wil zien?! Zo iemand laat je toch niet meer starten?? Ik vind het echt absurt!

Sorry hoor, maar dit moest ik ff kwijt!


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:50

Als dit bij ons was was diegene regelrecht van der paard afgetrokken, wij vinden dit echt niet kunnen op wedstrijden! Wordt ook gemeld naar de KNHS

Maar ja, er zijn er dus bij die hun mond niet opentrekken


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 18:52

Mmm nee, heb ik zelf idd ook niet gedaan! Bloos! Dat heb ik altijd, ik zie dat maak me er best druk om en dan denk ik later pas van "Waarom zei ik er nou niks van??"

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:09

tss verschrikkelijk! dat doe je toch niet. nee als je zo met je paard om gaat ga dan een andere sport zoeken!

*

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:57

een paar jaar geleden heb ik precies hetzelfde gezien, en zelfs op provinciaal kampioenschap. Meisje dat bij mij in de ring moest rijden had gedaan en stond nog wat op haar paard te kletsen met nog wat grietjes terwijl ze langs de ring stond. Ik denk dat ze een jaar of 14 was, niet ouder dan 16 allerzins,en een volledig wit paard. Nu ja op twee plekjes, wat op die plek waar zij met haar scherpe sporen zat, zat langs beide kante een flinke wond die nog bloedde ook. Schandalig vond ik dat, en dat zou dan bij de beste van het seizoen horen in B2 want ze deed mee aan het provinciaal

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:45

YvonneS schreef:
Dat heb ik altijd, ik zie dat maak me er best druk om en dan denk ik later pas van "Waarom zei ik er nou niks van??"

Was dit nu een leermoment? Knipoog
Gewoon er iets van zeggen!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:39

Ow wat erg is dat he?? Verschrikkelijk.. Ik zit ook vaak met kromme tenen op concours. Hoe stom kunnen mensen zijn? Laatst zat ik me ook al zo op te fokken over een mens. Paard met hoop poeha van de trailer, diertje kijkt rustig om zich heen.. ruk ruk.. In 2 sec zadel en alles erop gesmeten, longe eraan, half uur longeren. Beestje ging helemaal uit zijn dak en raakte alleen maar nog gestresster. Toen ruiter erop.. zat als een gespannen balletje erop.. GEK HE, als je paard dan nerveus is? En dan maar plukken en rukken eraan als het niet naar behoren gaat.. misselijk wordt ik ervan..
Ik heb nog een beeld in mijn hoofd staan van toen ik nog bij de pony's reed. Was ook op een kampioenschap, bij het springen. Een meisje was uitgebeld en dus woest op de pony. Ze bond haar pony vast aan de trailer, en pakte een paardensnoepje. Dat hield ze voor dr pony zn neus. Elke keer als ie een hap wilde nemen, kreeg ie een klap van de zweep op zijn neus! Na drie keer stond dat beestje dus in elkaar gedoken bang te zijn.. en zei maar dat snoepje voor zijn neus houden. Ik heb toen mijn zweep gepakt en ben op dat kind afgestormd.. helaas ben ik toen door mijn moeder tegengehouden... blech.. die had ik maar wat graag een pak rammel gegeven toen!
Maar ik ken het hoor!! Ik heb nu ook mezelf voorgenomen om als weer zoiets zie , ik het gewoon ga melden.. Zulke mensen horen gewoon geen paard te rijden.. dat zijn ze niet waard!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 07:44

Ik heb ooit op een wedstrijd gezien van die mensne dat paard wilde de trailer niet op en toen bonden ze een touw om de onderkaak, nou die onderkaak kan je er onderhand zo uittrekken nou en lomp dat ze trokken stelletje idioten

So close,
no matter how far.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:15

ik zie zoveel van dit soort dingen op wedstrijd, dat is soms echt zoiets heb van pff ik stop er mee Verdrietig

vorig jaar in esbeek was toch wel t ergste wat ik sinds lange tijd had gezien

iedereen mocht 2x starten en t was best heet, Q was wat flauw aan t doen en lui enz dus ja logisch dat je hem dan ff wakker maakt en bijtikt, maar ineens zie ik iemand de ring uitkomen, pakt dr zweep erbij, rukt paard in zn mond en vol de sporen erin, zo heeft ze hem 30 min gereden en toen moest ze de 2e proef rijden, ik heb terwijl zij dus aan t losrijden was, en met dr zweep uithaalde en daarbij Q raakte, gezegd dat als ze haar frustraties op haar paard moest uiten, beter een andere sport kon zoeken en even moest nadenken over hoe ze bezig was

dat had alleen een negatief resultaat, paard kreeg er na mijn opmerking nog eens extra van langs Scheve mond
kon nergens iemand van de organisatie vinden, en k moest zelf natuurlijk ook nog losrijden en mn proefjes rijden enzo, maar wat had ik te doen met dat beestje zeg geruk gepluk en door t getrek en zn mond werd ie niet vlugger, dus kwamen de zweep&sporen er weer bij

ik was die dag 2x 2e in het M2 totaal 3 wp(niet hoog gejureerd alleen de 1e 4 hadden een wp) maar ging niet met een goed gevoel naar huis

dit soort mensen verpesten voor mij het plezier in de sport!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:01

Ik denk dat jury's er alleen maar aan wat mogen doen als ze ook zo is in de ring zelf.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:17

volgens mij kan je ook gediskwalificeerd worden als je dit soort dingen op het inrijterrein doet, de ringemeester is daar toch voor

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:18

QuijoSavan schreef:
Ik denk dat jury's er alleen maar aan wat mogen doen als ze ook zo is in de ring zelf.


Vorige week hadden we jaarvergadering op onze rijvereniging en een dergelijke situatie kwam ook ter sprake. Iemand (een lid) had zijn paard niet zo heel erg netjes behandeld en men vroeg zich af wat er aan gedaan kon worden.

Als dit bij de jury gemeld wordt kan deze er voor kiezen het door te melden aan de KNHS en er zo een zaak van te maken. Tevens mag de ringmeester deelnemers diskwalificeren om deze redenen (wel even door geven aan de jury).
Tot zover heb ik het begrepen, als het anders is hoor ik het graag.

Bij ons op de vereniging is er met de betrokken amazone gepraat en duidelijk gemaakt dat dit geen gewenst gedrag is en bij herhaling mag ze vertrekken.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:19

QuijoSavan schreef:
Ik denk dat jury's er alleen maar aan wat mogen doen als ze ook zo is in de ring zelf.



Nee, dat is niet waar.
Een jury mag overal op het wedstrijd terrein ingrijpen als deze het ziet, en een paard met bloedsporen moet in ieder geval uit de ring gehaald worden.

Maar Yvoone, zoals je zelf al zegt, volgende keer de ringmeester aan zijn jasje trekken of het wedstrijdsecr. waarschuwen dat ze actie ondernemen.
Zelf er iets van zeggen kan natuurlijk ook, maar heeft soms een tegengesteld effect. Dan moet je het zo goed kunnen brengen wil het doordringen dat de deelneemster verkeerd bezig is, en vaak ben je zelf kwaad, dus is de kans op escalatie misschien groot.
Een official kan recht tot starten ontnemen.

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:01

Gatver wat een smerige actie zeg...

Inderdaad, de jury er op wijzen...

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:15

tsja en als je dan de ringmeester of jury hebt gewaarschuwd, en het persoon in kwestie word weggestuurd... moet je dan eens kijken hoe het paard ervan langs krijgt in de trailer

Dit soort mensen zouden gewoon een rijverbod moeten krijgen, heb echt zo'n medelijden met die paarden

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:20

Volgens mij kan je de schuld beter leggen bij de mensen die ook aan het losrijden waren of er bij stonden te kijken.
De jury heeft geen ogen in het achterhoofd.

Ik vind dat als je dit soort dingen ziet je eigenlijk een meldingsplicht hebt, persoonlijk ben ik niet snel van slag, maar als ik echt zie dat iemand te ver gaat stap ik er toch zeker naar toe en trek mijn mond open... En die kan dan ècht ver open hoor Daarbij zou ik de zweep uit haar handen pakken en ter plekke breken.
Dat is geen grootspraak hoor, als ik echt zeker weet dat het onterecht is ben ik hier absoluut toe in staat.

Al met al vind ik het dus absurt dat je dit hier wel meldt (en ook nog even de jury beledigt) maar terplekke dus blijkbaar niet hebt ingegrepen.

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:51

Nou de 1e proef ging dus blijkbaar niet naar alle tevredenheid, want ze zette een paar keer flink dr sporen erin.

Dat is toch altijd met die echte dressuurmiepjes!

Sky is the limit

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:53

En nu ben ik al ontelbare keren ringmeester geweest en ik wist echt niet dat ik dat recht had!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:44

Tja.... Een jury moet zo iemand echt op 'heterdaad' betrappen.
De pony van een kennisje was eens door het draad gegaan, en had ook van die striemen. Ze is wel tig keer uitgemaakt voor dierenbeul, terwijl zij het echt niet had gedaan. Dat is ook zeker niet leuk!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:54

Ik ga met Sjuim mee........ denk dat je er beter aan had gedaan DAAR wat te zeggen IPV hier

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:01

idd je had het beter daar kunnen zeggen tegen dat meisje recht streeks dan hier op bokt.....
maar misschien een wijze les voor de volgende keer Knipoog

ONDERSCHRIFTLOOS

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 18:58

Nou ik heb er zeker weer van geleerd! Op het werk hebben we een assertiviteits cursus moeten volgen en sindsdien let ik er wel op! Volgende keer trek ik zeker me mond open, nadeel nu was dat me instructrice haar kende en de ringmeester kende ik ook en dat is nou niet het type man dat dat meisje van dr paard zou sleuren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dee_Es, Lauss_ en 3 bezoekers