verzorger de deur wijzen? *Dus gedaan!*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

verzorger de deur wijzen? *Dus gedaan!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 21:33

jaren lang heb ik het in me eentje gered om 3 tot 5 paaren te houden en te verzorgen en al! Nou staan ze op een door mij gehuurde stalling en heb ik er meer werk rond om heen (zelf stallen bij houden, voeren... alles moet ik zelf doen) Dus heb ik er wat verzorgers bij maar dat brengt weer allemaal gedoe mee zeg!

1 meidje, zullen haar even A noemen, is 14 jaar, rijdt erg netjes en verzorgt alle paardjes perfect en is in alles heel perfectionistisch! *idiaal!?* Haar moeder en zij wouden eerst Peterson kopen maar toen is er van alles voor gevallen en nou heeft die moeder geen tijd meer om te rijden (en om A naar de stalling te brengen)(en ook economisch niet zo ruim) dus wouden ze hun oude ponietje verkopen (aan pensioen toe) en geen nieuw paard kopen! A was helemaal depressief! En ik heb toen voorgesteld dat ze Peterson blijft verzorgen en rijden maar dat ik daar niks voor wil hebben! Beide zijn ze me daar heeeeel dankbaar voor en regelmatig ontvang ik nou een kleine attentie *niet nodig maar wel leuk! *LOL* En het gaat omhet gebaar...* A helpt me goed en ik geef haar zo 2x (soms 3 en in de vakantie bijna iedere dag) per week les op Peterson. Ze komt 7 dagen per week, doordeweeks rechtstreeks uit school met de fiets en dan breng ik er altijd na huis(fiets in de auto) ,... kleine moeite en zo kan ik haar toch helpen (wil ik graag!)

Aangezien we het met zijn 2e soms nog niet redde kwam er een ander meidje, zullen haar ff B noemen, ook 14 jaar en een beetje, tja hoe noem je dat, zo van: het is best zo! 4 tot 5x per week komt ze en dan rijdt ze meestal alleen (geen klusjes ofzo, of uitgebreid poetsen, heeft ze geen tijd voor Verward Maar voor rijden wel...) 2 ponies
Voor het verzorgen en rijden enzo hoeft ze niks te betalen ofzo!
Nou wou ze ook wel 2x per week een uur les van mij en ik heb gezegt voor F15 peruu wil ik dat best doen! Nou is ze via via er achter gekomen dat ik A gratis les geef (hoe weet ik niet, maar A heeft niks gezegt, die betaald nog liever!) en nu vind ze het niet eerlijk! Ze vin dat ik A voortrek en eigenlijk is dat ook zo! Maar A zit thuis in een moeilijke situatie en ik wil haar graag helpen! Zonder mijn moeite zou ze waarschijnlijk niet rijden en dat betekend veel voor haar! Ook heb ik meer aan A qua verzorgster!
En het gaat me echt niet om die F15 (nee geen euro bedragen) maar om het principe! Is dit gek?

Maar voor mij is eigenlijk de maat bijna vol, want tja, ik wil het er gezellig houden en zodra A en B bij elkaar zijn zorgt B voor een gespannen sfeer en dat vind ik niet bepaald fijn! *snappen jullie het nog?*
Ik denk er daarom over om B te zeggen dat ze niet meer hoeft te komen, maar ben ik dan onterecht?

Tja sorry voor dit lange verhaal maar ik zit er toch mee!

*tja verder geef ik nog 2 per week aan een meisje les op een van me ponies maar dat is een dochtertje van een vriendin van me, en die hoeft er ook echt niet voor te betalen. Is het dan gek dat ik B wel geld vraag?*
Laatst bijgewerkt door Sophietje op 07-01-02 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:36

Kun je niet zeggen dat A voor haar lessen 'betaalt' door het doen van klusjes e.d. en dat B dat niet doet en dus op een andere manier moet betalen (geld dus). Werken voor je lessen of ze gewoon betalen.

Nulla tenaci invia est via

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:39

ik zou *B* zeggen waar het op staat.
En haar letterlijk zeggen dat je meer hebt als verzorgster aan *A* dan aan haar... en dan is het van haar kant om iets te doen, nietwaar?
Of het afstappen, of beter helpen en werken in en rond de stallen...
Mij lijkt het dat er genoeg meisjes zijn die maar al te graag je zouden komen helpen, dus zo'n ramp is het dan niet als je B kwijtraakt Bloos

Maar 't is wel een ambetante situatie, maar wat ik hierboven typte lijkt me toch het meest correcte...

veel succes,

AGlaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:40

ik vind dat je met b een heeeeeel goed gesprek moet aan gaan,dat ze moet mesten poetsen,klusjes enz en dat ze aardig moet zijn voor a ,ander s kan ze het bekijken.
dan kun je haar gratis les gaan geven! Haha!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:44

Gewoon zeggen dat ze kan kiezen: Of klusjes doen en dus niet alleen rijden, of gewoon F15 per uur. Vind dit niets meer dan normaal hoor, echt niet.
En als ze dat niet wil, nouja dan niet, weg ermee! Lachen Zo iemand die alleen wil rijden kun je best wel missen denk ik?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:48

ik ben het wel met de anderen eens; betalen voor de lessen en het rijden of anders helpen met de klusjes. er is genoeg te doen toch?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:02

Ben het ook met de rest eens, bovendien loop je een grote kans dat "A" straks niet meer met plezier komt als de sfeer zo gespannen raakt door "B". Zo'n situatie heb ik hier ook ooit gehad. "A" werkt voor haar lessen door de klusjes te doen en betaalt in zekere zin dus ook. Je kan "B" de keuze laten tussen betallen in geld of klusjes.


Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 21:00

tja vandaag heb ik het gehad hoor!

Normaal komt B nooit op maandag en geef ik A dan altijd les, dus ik was vanmiddag net bezig (nog geen 5 minuten of de bel ging (de poort gaat altijd dicht) en stond B voor de poort, ze had geen hw dus kwam rijden!
De buitenbak was weer begaanbaar (na een tijd van niet...) dus ik zei dat ze daar kon rijden, binnen waren we bezig! Dus na 10 minuten kwam ze de binnebak in, met Samba! (is een klein irritant ponietje dat naar ieder ander poniebeest trapt! Ze rijdt hem bijna nooit en ik had al helemaaaaal niet gezegt dat ze hem moest rijden!) Dus ik zei dat ze snel dat beest weer op stal zette en maar Fedor (de ponie die ze altijd rijdt) moest gaan rijden in de buiten bak en de les niet meer mocht verstoren! Het begon me op de zenuwen te werken! En ik geloof ook van A!) Na een kwartier kwam ze weer binnen, dit keer met fedor en of ze niet binnen kon rijden want buiten was zo koud! ik zei: OF BUITEN OF NIET *werd pissig!* maar wij zijn hier bezig! ... Toen keek ze me kwaad aan en begon te tieren! (zal het ff kort samenvatten) Ik trok A voor, dat pikte ze niet meer, ... ze kwam hier voor haar lol en om mij te helpen en daar mocht ik haar wel dankbaar voor zijn en als het zo moest dan vertrok ze wel, want ik was een misses Bitch en A een verwend str*ntw**f... En dat A zich liep aantestellen over haar vader (dat meidje heeft net een maand geleden haar vader verloren en het daar heel moeilijk mee,... haar moeder ook, daarom wil ik haar graag helpen!) En toen werd het mij dus echt te veel! Ik heb Fedor aangepakt en gezegt dat ze kon vertrekken! *keek ze me vuil aan!* en toen draaide ze om en liep de bak uit... Snel Fedor vast gezet en gekeken wat ze deed, stond ze in de poetsplaats de elastiekjes uit een bakje te halen! *waren haar elastiekjes...* Ze schrok wel toen ze mij zag en "vluchte" snel naar buiten en fietste weg!

Toen ik Fedor op stal had en terug de bak in ging zat A huilend op Peterson... haar duidelijk verteld dat ze mag blijven enzo,....
De rest van de les eigenlijk weinig gedaan maar ik ben toch wel zo kwaad... vooral dat laatste zinnetje over A! Ze heeft daarmee A heel erg gekwetst en tja, ik voel me nou toch een beetje "beshcermer" over A, want haar moeder heeft het al druk zat met haar eigen doen... en ja... ik wil haar helpen enzo! En dan zegt zo'n B dat... dat ze zich aansteld! *ze houdt zich juist eerder groot!*

Wat ben ik kwaad... maargoed, B dus de deur gewezen dus dat is al opgelost!
Frusty

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:15

ik vind het echt heel goed van je dat je het hebt gedaan hoor!
daar ben je ook weer vanaf!!
ik zou het echt geen dag uithouden met dat kind...bah, dus veel suc-6 en plezier met "meisje A" en wens haar maar sterkte namens mij en ze moet zich er echt nix van aantrekken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:18

Meid je hebt het beste gedaan, ik werd gewoon een beetje nijdig toen ik het verhaal las, en hoe die "B" heeft gereageerd, zo'n meid ben je beter kwijt dan rijk.
Veel sterkte voor meisje "A", dat was wel erg rottig van "B".

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:22

ontzettend knap van je!
Toch tot een oplossing willen komen met haar, maar omdat ze het zelf verpest en "A" kwetst eruit gezet!
Echt heel goed.
En het is toch normaal dat je dat meisje beschermd? uit jou verhaal te horen is haar leven nu bij de paarden/Peterson terecht gekomen en wil ze daar haar rust in kwijt met al dat verdriet.
Top meid!!

En er zijn zat meiden die wel de klusjes willen doen en dankbaar zijn dat ze kunnen rijden en WEL sociaal zijn tegenover het andere meisje.

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:46

naar mijn mening heb je juist gehandeld!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:58

Hardstikke goed gedaan zeg!
Groot gelijk, ik zou ook zo gereageerd hebben. Mensen kunnen bij mij vrij ver gaan, vergissingen of iets vergeten is menselijk, maar als je een verzorgster hebt met zo'n houding...
Meteen weg sturen dan!
Ik hoop dat je ooit een leuk meisje kan vinden, die jou vol enthousiasme wil helpen en lief is voor de pony's! Heel veel succes met zoeken!
Geloof me, ze zijn er wel hoor, die verzorgsters. We zoeken met z'n allen mee toch?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:30

Goed hoor, dat je *B* de laan uit hebt geschopt. Wat een lef......
Arm *A*-tje, ik hoop dat je ze nog hebt kunnen troosten.
Nou maar hopen dat *B* niet stiekum nog "haar" spulletjes komt verzamelen (heb ervaring ermee gehad: huphup, poetskist leeg...)

Sterkte ermee

Toos paardloos

Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 18:28

nou ze heeft geen toegang tot het terein! Alles is netjes afgezet en omheind met hoog hekwerk! En de poort gaat altijd na mij opslot en er hangt een bel en ze moeten dus bellen om binnen te komen! (ja veilig achter slot en grendel mijn paardjes!)
Ze heeft alleen wat elastiekjes meegenomen! *of ze van haar zijn weet ik niet zo...* Maargoed als ze zich happy voelt om voor 5 eurocent elastiekjes mee te nemen...

A was vandaag samen met een vriendin, ook een grote paardengek en het is haar beste vriendin dus die neemt ze als enige mee (ze heeft het me laatst gevraagd en gezegt dat dit het enigste meidje zal zijn die ze meeneemt, en op zich vind ik het best zolang het maar niet elke dag een ander vriendinnetje is!) ... aardig meidje en misschien wil die een van me pony's lease! *ga ik een ander topic over openen want zit met wat vragen!*

Ben blij dat jullie het ook zo vinden...

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:38

ik vind het goed dat je A ermee hebt geholpen dat ze toch kan rijden hoor! en ik zal B echt geen les geven als ze nog niet eens de pony's verzorgt! wel als ze er geld voor geeft dan. en het is logisch dat je A voortrekt omdat zei ook allemaal klusjes enzo doet. B is toch ook een verzorger? en toch geen berijder? maar ja ik vind gewoon dat je er geld voor moet vragen bij B of dat je haar ook de ponys goed laat verzorgen, als ze dat niet wil zoek je gewoon een neiuwe verzorger

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 19:14

Ik denk dat je een hele goeie keus hebt gemaakt. Dat je zo'n meid als B beter kwijt kunt zijn! Misselijk En er zijn genoeg meisjes zoals A die graag voor je pony's zorgen. Heel veel succes met A verder en wens haar maar sterkte van mij, ze zal het wel moeilijk hebben.. Verdrietig

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:54

Tjonge jonge, ik geloof dat er in Nederlnd een luxe probleem is ontstaan, en dat er te veel mensen zijn die een paard kunnen betalen maar er (mede daardoor) ook een verzorgster of bijrijdster bij willen. Wat een arrogantie! Eigenlijk zouden we zulke mensen moeten boycotten Extreme duivel
Ze verpesten het helaas voor de serieuze paardenliefhebbers die niet verwend zijn en nog gaan voor het echte verzorgen met alles er op en eraan. Zoals je ook een paard moet verzorgen als je hem aan huis hebt!
(of zouden er te veel luxe pensionstallen en maneges zijn die mensen al het werk uit handen nemen?) Verward
Een verstandige uitbarsting denk ik!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:07

Jezus, wat een rotkind zeg! Echt zo iemand om een klap recht in der gezicht te geven Extreme duivel Extreme duivel

Ik vind dat je et goed opgelost hebt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 09:35

DAt meisje B moet nog veel leren. Jij hebt al een lesje geleerd, maar ik denk dat alleen jouw lesje niet voldoende is. MAar ik denk dat ze bij andere mensen ook wel op lesjes zal vragen.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 09:43

Inderdaad, een heel verstandig besluit. Meisje B probeerde gewoon over je heen te lopen ten koste van A.
Ik vind het heel goed van je dat je A zo steunt. Dat meisje zal de paarden hard nodig hebben na het verlies van haar vader.
Dat meisje B iets durft te zeggen over die vader maakt wel duidelijk dat ze een egoïstisch ......... (zal ik maar niet zeggen) is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Facebook, GoogleAdsense en 41 bezoekers