ik wil de oude honey terug

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 18:45

ze is zo zuur ineens. De deur van de stal is nog nieteens open of ze staat bij wijze al buiten. Vandaag had ik haar ff buiten gezet om de stal te mesten. Toen ik haar terug wilde zetten liep ze met haar oren in haar nek van me weg. Dus ik bleef er stug achteraan lopen. Steeds weg rennen, naar me dreigen, naar me bokken, kont naar me draaien.
Op een gegeven moment stond ze stil, en ze keek me echt zo aan van wat wil je nou? Dus ik wil haar bij haar manen pakken, en ineens stond ze steil overeind.
Nou, ik zweer je, dat heeft ze NOG NOOIT gedaan. Ondanks het feit dat het een mooi gezicht was, ben ik me helemaal lens geschrokken. Tijd om testraffen had ik niet, ze was alweer weg.
Zelf zit ik te denken f ze misschien wat laat in de pubertijd komt, ze wordt 7 in mei.
Maar op deze manier zie ik het niet meer zitten. Ik wil graag een pony die te vertrouwen is, en dat is ze op het moment dus niet.
Greetz stef


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 18:50

heb geduld met dr stef, hoe moeilijk dat nu ook is. zij moet ook volwassen worden en dat doet ze misschien nu wel, lekker uitproberen en laten weten dat zij ook een eigen willetje heeft. Honey van een andere kant...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 18:53

Stef mijn advies voor je is straf honey af voor de dingen die ze fout doet en beloon haar goed voor de dingen die ze wel goed doet.

over de stal uit raisen moet je haar een halster om doen met touw.
Als ze dan stal uit rent terug haar stal in, gewoon herhalen tot ze rustig met je mee loopt.
Gewoon blijven herhalen
en doet ze het goed dan belonen. eventueel met brokje of stukje wortel en haar dan los laten.

hoop dat het werkt anders kom ik wel een keer op een zondag je helpen een dagje.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 19:02

ik zou graag een keer iemand erbij hebben die mij (met honey) GOED de join up oid uit kan leggen (paulien????)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 19:08

Join up?? Volgens mijn 'visie' probeer je dan richting het paard te gaan en stel je je afhankelijk op van haar reactie. Sorry als ik het verkeerd zie, maar dat is nu eenmaal hoe ik erover denk.
Een paard wat zich zo gedraagt moet je gewoon met beleid, tact en geduld uitleggen hoe de zaken ervoor staan, namelijk dat jij de baas bent en dat jij dit gedrag niet wilt hebben.
Teergevoelige dingen als join up etc. is meer iets om aan te beginnen als elk begrijpt waar ie staat en niet een middel om daar te komen.
Nogmaals sorry, maar zo zie ik het.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 19:11

huh? het is toch andersom? Jah, zit er verder ook niet zo in hoor, maar ik dacht dat je m.b.v. join up ook juist duidelijk kon maken wie waar staat (kan het mis hebben, nogmaals, zit er niet zo in)

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 19:11

het zal het weer zijn of de pubertijd over een paar weken is de oude honey terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 19:17

Join up is iets wat je samen doet en met een zulkse dwarse Honey lijkt me dat erg moeilijk. In theorie is een JU wel bedoeld om paard en begeleider dichter bij elkaar te brengen en kan het met een ervaren persoon ook heel goed werken. Omdat jij nog niet zo ervaren bent, lijkt het mij moeilijker en zou ik eerder kiezen voor de rechttoerechtaanmethode.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 19:45

Ik zou eerst maar even afwachten. Misschien komt het door het weer, misschien heeft ze te veel aan energie of misschien een hengstigheidje ofzo.
Volgens mij hebben veel paarden wel eens z'on periode. Isolda en Berber in ieder geval wel. Wacht eens een klein maandje, misschien zit haar iets "dwars" en is het over een tijdje weer weg. Het is tenslotte toch sinds een paar dagen?

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:00

ach Lot is ook wel eens zuur gelukkig maar 1 dagje en het enige wat ie doet is boos kijken vandaag ook dus ben ik in een hoekkie neergeplof en heb daar een half uur gezeten toen was ie het zat om boos te kijken want hij wou wel zoooooooooo graag knuffelen dus hebben we een hele tijd zitten vrijen haha.
Niets van aanpakken misschien wat strenger zijn met dat de stal uitvliegen en als ze naar je slaat (indien mogelijk) meteen een dreun verkopen slaan mag niet jij staat ookal is ze in een rotbui altijd boven haar en in een kudde krijgt ze ook meteen op d'r flikker als ze dreigt/slaat naar een paard dat hoger in rang staat.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:02

Misschien voelt ze wel wat jij ook voelt:
Flink gebaal omdat de lente er nog steeds niet is, omdat het warme weer nog niet is gekomen Boos! ! En dan ff een paar baldadige dingen, ook haar leeftijd misschien, ff puberen }> .
Je krijgt de oude Honey nooit meer terug, dat was dat onzekere veulentje van het begin. Maar je krijgt wel een liefhebbende Honey terug, een Honey die gewoon weer even wil kijken waar ze ook al weer staat, hoever ze ook al weer kan gaan. De betrouwbare Honey, die de meest rare buien kan krijgen Frusty , maar die niet gemeen is toch? De Honey die er vanuit gaat dat, wat er ook gebeurt, alles weer goed komt zolang ze Stef heeft. En Stef, vraag het maar aan Honey. Alles komt goed! Laat haar maar zien waar ze staat. Weten waar ze aan toe is. Ik denk dat het gewoon tijdelijk is hoor!
Duidelijkheid en liefde, en je hebt meteen je oude én nieuwe Honey terug Lovers !! Go Stef!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:11

Sorry, maar moet nu toch even opkomen voor de join up. Ik kan het zelf niet, maar ik heb moeilijke paarden )ook dwarse pubers) er toch echt heel positief op zien reageren. Ik ben van mening dat het zeker geen kwaad kan, join up gaat er immers om dat je zo met het paard communiceert dat hij/zij je begrijpt en dat jij de hoogste in de rangorde bent volgens de join up. Zo zie ik het, maar misschien moet je je eens verdiepen in de join up en het effect er van. Ik heb een join up mee gemaakt met mijn eigen paard (ik was niet degene die de join up deed, kan ik helaas niet) en geloof me, ik ben een raspessimist wat dat soort dingen betreft, maar ik stond echt versteld. ben ook echt ongeslagen, ben nu van mening dat join up heel goed kan zijn (no offense Lovely), das mijn persoonlijke ervaring. Moest ik ff kwijt. Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 21:00

Stef, heeft ze niet "gewoon" wat last van haar hormonen? Probeer anders eens een homeopathisch kuurtje van VSM (Bronscure) kan helpen om de hormoonhuishouding weer in het gareel te krijgen, zo net voor het voorjaar.
Volhouden hoor, met liefde en geduld, en een klap voor d'r kont als het eens nodig is!

Hou je taai, Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 23:10

Ik heb me door een kenner eens laten vertellen dat ik de perfecte join up doe met mijn paard, ach als het dingetje maar een naam heeft. Die manier van omgaan met mijn paard pas ik alleen toe als de situatie dat toelaat.
je kunt er ook behoorlijk mis mee gaan en wordt het alleen maar erger, vandaar mijn advies. als je dit soort dingen in de vingers hebt, oke, zo niet dan dus niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 08:54

Ik denk dat je te lang met honey hebt lopen soebatten. Je hebt nooit leiderschap afgedwongen en daar wordt je nu op afgerekend. Iemand van jullie zal toch de baas moeten zijn en dat is Honey dan maar geworden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 08:59

ik moet even duidelijk stellen dat zodra ik haar aan het halster mee neem om te poetsen of te rijden dat het een stuk minder is. Met poetsen is ze hartsikke braaf, en met rijden is ze gewoon ontdeugend, maar niet gemeen

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 09:01

mmm, zo was Hickory ook. als ze geen halster om had, was ze een kreng. je kon niks doen zonder halster/ hoofdstel. dat kwam omdat ze als veulen zijnde erg verwend is.
ik wil niet zeggen dat hon dat is, maar denk erover na.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 09:02

Maar ze moet ook zonder halster accepteren dat jij de baas bent, en de stal uitlopen, naar je (dreigen te) slaan en steigeren hoort daar IMO niet bij. Het is niet altijd leuk maar consequent optreden als ze maar een klein ding niet goed doet, maakt de hierarchie weer duidelijk. Dat geldt trouwens ook met rijden. Succes!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 01:07

hey stef.

weet je wat het ook kan zijn:

kijk de paarden krijgen nu meer enegie, omdat het gewoon weg al laat aan het worden is voor de lente, hebben als het ware de kolder in de kop, maar het weer werkt niet echt mee, en dat merken de paarden ook, daarom worden ze zuur, de meesten staan daarom vaker en meer binnen met dit weer, dat normaal, en dat vinden de paarden echt niet leuk, daarom gaan ze drijgen en weg rennen, ze willen niet meer naar binnen.
ik heb ook hele leive engeltjes op wj na dan,. maar die doen het nu precies zo als jij hebt beschreven.
gaat wel weer over, naar mate het weer warmer wordt, en ze weer naar buiten kunnen.


groetjes moi.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 01:09

ps:

niet achter der aan blijven rennen, dat wilt ze nu graag,
laat haar maar staan, negeren, en weg jagen als ze komt, op een gegeven moment komt ze kijken, omdat ze het raar vind wat je doet, en dan kun je meest de paarden wel pakken.

( heb het wel eens geprobeert, lukte wel, maar niet altijd, heb ik gehoord van een nederlandse paardenfluisteraar)
ik weet klinkt raar, maar zal het toch eens proberem gr lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 14:46

wat voor pony is honey??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-01 15:25

een bijna 7 jarige shetland merrie.
WHy? Verward
[img]../upload/4/hoofd.jpg[/img]

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 18:23

was jij ook bij de bonnie pony page??
leuke pony trouwens..
o ja...
ik zoek iemand om een shet van 7 te rijden in amsterdam...weet iemand een geschikte persoon??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 18:46

Waar in amsterdam?? Ik ken wel wat kleine meisjes die redelijk kunnen sturen.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 18:50

het is bij de amstel, amstelpark, bereden politie, daar in de buurt.
maar ik zoek eigenlijk iemand die wat meer dan alleen sturen kan, ik heb nu namelijk wel een klein meisje maar die kan nie zo heel goed rijden, de pony heeft veel dressuur talent en als je daar nix mee doet vindt ze het saai en gaat ze dribbelen, bokken enz.
ik had eerst 2 meisjes, maar die ene is er gister een beetje hard afgevallen(ze reed haar ook niet aan de teugel)en nu wil ze nooit meer mee, dus ik zoek iemand die haar een beetje op niveau kan houden..
maar weet je misschien iemand die ene bijrijder zoekt voor zij/haar paard??want ik wil echt weg bij die poedersuiker manege en een paard bijrijden....
kisses lau


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Maartje_M, Natascha en 28 bezoekers