Digicam gekocht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Digicam gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 22:39

Onder het motto 'Doe eens gek, geef een smak geld uit' heb ik vanmiddag een digitale camera gekocht! Ik zat er al een tijd over te denken om er eentje te kopen, had al wat rondgekeken, prijzen vergeleken (duur!) en vanmiddag heb ik er eentje gekocht:
Een Canon PowerShot A20
2.1 megapixels
3x optische zoom, 2.5x digitale zoom
En een hele stapel software.

Afbeelding

Ook gelijk 64 MB geheugen erbij gekocht (de bijgeleverde 8 is wel erg minimaal) en de hele avond gespeeld ermee en nu zijn de meegeleverde batterijen leeg Verdrietig Andere batterijen zitten nu in de lader (4 NiMH 1800 mAh batterijen, op aanraden van de knul in de winkel die ik maar geloof) dus morgen weer de hele dag spelen en veel foto's maken op de nieuwjaarsborrel/wedstrijd/show op stal.

Nulla tenaci invia est via


Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 22:54

Ik ken het, Margreet. Ik heb ook een digitale camera. Ik heb alleen niet zo'n hele dure, omdat ik ook al een "gewone" camera heb.
Toen ik 'm net had, ben ik er ook wat mee gaan "spelen". Oplettende bokkers is dat waarschijnlijk wel opgevallen Knipoog Maar na een week waren de batterijen al leeg Frusty Maar hij doet het weer.

Geen onderschrift.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 22:58

ik heb zo'n pappie die er een op zijn werk heeft (op mijn aanraden!) dus dat is een weekend-bezit van mij!
Haha!
Echt heel de andere pc staat vol met foto's die ik genomen heb!
(me hond, Pienke, Toscar...) Maar daar zit een accu bij en ook nog een accu die je rechtstreekts kun verbinden met het stopcontact, dus nooit gezeur met batterijen! OOO zo relaxed!
Maarja me vader vind die pc te "vol" dus neemt hem nou ff nie meer mee! Ik meot maar wat foto's op cd gaan branden!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:53

Ik heb maar speciale nikkelbatterijen gekocht die gaan een stuk langer mee dan de gewone oplaadbare. Bij mij waren ze ook al binnen 3 dagen leeg Haha!

Don't hate me cause you ain't me!


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 10:08

Ik heb een

Kodak DX3700
3.1 megapixel
3x digital zoom
8mb internal memory....(hoe duur is extra memory??)
#1 in easy use with the
'Kodak easy share' camera dock....
Oftewel,

de oplader is ook een verbinding met de computer, je zet de camera erop drukt op een knopje en hij begint met foto downloaden op de computer.
ik vind alleen dat de batterijen veels te snel leeg zijn.
ik kan 20 snapshots (normaal formaat) maken of 9 grote foto's voor het geheugen vol of batterij leeg is...kan ik weer op gaan laden.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:28

Ik heb de canon A5 (hij is al weer bijna drie jar oud) Maar eigelijk vind ik het nog prima. Hij heeft niet veel pixels (1.1 M) maar ik ben ook niet veeleisend. (ik heb er toen meer als 2000 pieken voor betaald).

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:00

Ricoh RDC-6000, ik dacht dat hij 2,1 megapixel was maar dat weet ik niet zeker. Hij haalt een resolutie van 1600x1200 en met image-enlargement (dan gaat ie pixels zelf erbij denken, hoewel dat wel werkt) kan hij een reso van 2400x1600 halen, maar dat vreet wel ruimte. Ik heb er 2 smartmediakaarten van 8 en 16 Mb bij en kan op de laagste resolutie (640x480) in totaal 621 foto's maken als ik beide kaarten gebruik. Dat zal toch wel genoeg zijn voor een boktmeeting denk ik zo? Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 17:16

orri schreef:
8mb internal memory....(hoe duur is extra memory??)


Ik weet niet wat voor kaart er in die van jou gaat, maar Scheer & Foppen heeft op dit moment de Compact Flash kaarten van SanDisk in de aanbiedingen. Heb er eentje van 64 MB gekocht voor 54 euro. En op 64 MB kan ik in de hoogste resolutie (1600 x 1200) iets van 150 foto's kwijt dus dat is zat!

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, annepaardoes, Anoukjuuuhh, arjaaaaa, Flip, GrapeshotBot, Jet, KimD, Laibadji, leintje_, Marcato, Mirre1415, NogSteedsGek, Queijo, Sharonaa_, sinnekinne, VuurVleugels, Whisky00, XxMariellexX en 73 bezoekers