loopse teef; reu voor de deur..tips??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

loopse teef; reu voor de deur..tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 10:53

er loopt bij mij in de buurt al langere tijd een hondje los, hij loopt vaak langs de weg waar auto's [heel hard] rijden en omdat ik dat gevaarlijk vond heb ik hem nog wel eens proberen te pakken maar hij rent altijd bang weg.
nu is mijn teef loops, en hij heeft nog balletjes, dus gisteren heeft hij de hele dag voor mijn deur gebivakeert.
als ik hem probeer weg te jagen trekt hij zijn lip op en loopt een stukje weg, net zo lang tot ik weer weg ben, dan komt hij terug.
's avonds gaat hij blijkbaar naar huis, waarschijnlijk om te eten.
nu is hij weer terug.
hij komt hier ergens uit de buurt, maar niemand weet van wie hij is..
ik neem mijn hond normaal gesproken de hele dag mee, ook mee uit rijden, maar nu luisterd ze slecht [niet Tong uitsteken ] dus laat ik haar maar thuis, en doe alleen het hoognodige, voor de rest laat ik haar in de tuin, dus het is al een vervelende situatie voor haar.
maar ik heb een hele grote tuin, dus daar kan ze zich dan toch nog uitleven.
nu heb ik haar maar aan een longe aan een boompje vastgelegd, want hoewel ze het bijna nooit doet, ze kan over het hek...
ik vind het erg sneu voor mijn puppie, ze is tot kettinghond verworden...Scheve mond
iemand tips?
Afbeelding
Afbeelding
edit:nog een foto toegevoegd

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 11:38

bel de politie en laat hun de hond weghalen, (de reu) want dit kan gewoon niet.
vertel ook dat je de reu zelf niet kan pakken.
de politie schakeld dan de dierenambulance in. vaak komt de dierenambulance alleen als de hond al gevangen is.
maar bel in ieder geval de politie

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 11:40

Een groter hek plaatsen? Is misschien sowieso niet zo'n slecht idee.

Verder zou je de dierenambulance kunnen bellen.
Deze komen dan die hond oppikken.

Al hij een chip heeft gaat hij terug naar de eigenaar. Kunnen ze hem gelijk vertellen dat die zijn hond niet zo mag laten banjeren.

Heeft hij geen chip dan gaat hij naar het asiel.
Klinkt misschien gemeen voor die hond. Maar op een dag lijkt het me dat hij aangereden word als hij zo langs die weg waar ze hard rijden blijft lopen.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 11:45

een hoger hek plaatsen lijkt mij niet de oplossing van het probleem.
de oplossing is gewoon om de reu weg te halen-----> politie erbij halen dus.
loopse teefjes zijn meestal lastig, maar dat hoort erbij.

maar probeer in ieder geval wel de hond te vangen, met eten, koekjes ofzo

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:30

Saskia008 schreef:
een hoger hek plaatsen lijkt mij niet de oplossing van het probleem.
de oplossing is gewoon om de reu weg te halen-----> politie erbij halen dus.
loopse teefjes zijn meestal lastig, maar dat hoort erbij.

maar probeer in ieder geval wel de hond te vangen, met eten, koekjes ofzo

Een hek in je tuin waar je hond gewoon overheen kan springen is sowieso geen goed idee.

Stel ze is de volgende keer weer loops, en er komt een leuke reu met baas voorbij wandelen.

Dan kan ze net zo goed uitbreken.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:34

Ik zou iid die reu weg laten halen.
Als je toch geen pups wil kan je je teef toch ook laten steriliseren

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 12:35

mijn hek is van normale hoogte, en gemaakt [aan de voorkant, waar hij ook zit] van een soort geplastificeerd schapengaas.
maar nogal een kostbare geschiedenis om een ander hek te plaatsen dus dat zit er niet in.
dierenambulance wil niet komen, denk dat ze dat op een gewone dag wel zouden doen, maar het asiel is gesloten, dus dat word niet eerder als maandag.
politie zegt dat zij ook niets kunnen doen, ik moet bij de dieren ambulance zijn.
frustrerende situatie kan ik wel melden... Stoom uit je oren

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 12:39

Fairie"]
[quote="Saskia008 schreef:
een hoger hek plaatsen lijkt mij niet de oplossing van het probleem.
de oplossing is gewoon om de reu weg te halen-----> politie erbij halen dus.
loopse teefjes zijn meestal lastig, maar dat hoort erbij.

maar probeer in ieder geval wel de hond te vangen, met eten, koekjes ofzo

Een hek in je tuin waar je hond gewoon overheen kan springen is sowieso geen goed idee.

Stel ze is de volgende keer weer loops, en er komt een leuke reu met baas voorbij wandelen.

Dan kan ze net zo goed uitbreken.
[/quote]
ze kan er niet 'zo' overheen springen, maar ze kán eroverheen als ze echt wil.
ze heeft het nog niet gedaan.
over dat steriliseren , ze is nog niet helemaal volwassen, en ik wil dat pas doen als ze helemaal uit ontwikkeld is.
daar zijn verschillende meningen over, maar dit is de mijne, sommige mensen doen het al voor de eerste loopsheid, dat zou gewoon nooit mijn keuze zijn, ze is 1 1/2 jaar oud btw.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:15

luxx schreef:
mijn hek is van normale hoogte, en gemaakt [aan de voorkant, waar hij ook zit] van een soort geplastificeerd schapengaas.
maar nogal een kostbare geschiedenis om een ander hek te plaatsen dus dat zit er niet in.
dierenambulance wil niet komen, denk dat ze dat op een gewone dag wel zouden doen, maar het asiel is gesloten, dus dat word niet eerder als maandag.
politie zegt dat zij ook niets kunnen doen, ik moet bij de dieren ambulance zijn.
frustrerende situatie kan ik wel melden... Stoom uit je oren



hmm raar dat de dierenambulance niet wil komen! ik loop stage in een asiel, en wij zijn dus ook betrokken met de dierenambulance, die werken 24 uur per dag, ook op feestdagen, heel raar dat ze niet willen komen. maar goed... gewoon veel bellen, dan moeten ze wel komen,
want dit is voor jouw geen doen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:12

Fairie schreef:
Heeft hij geen chip dan gaat hij naar het asiel.
Klinkt misschien gemeen voor die hond. Maar op een dag lijkt het me dat hij aangereden word als hij zo langs die weg waar ze hard rijden blijft lopen.


Als de hond is het asiel zit heeft hij nog kans op leuke baasjes. Ik denk niet dat die hond het nu zo goed heeft, ik vind het erg vreemd dat eigenaren hun hond gewoon de hele dag vrij rond laten lopen. Erg onverantwoordelijk!!

Dus ik zou gewoon de dierenambulance bellen, is de makklijkste oplossing. Hond is dan veilig, eigenaren worden gewaarschuwd of hond gaat naar asiel met kans op nieuwe baasjes, en jij kan je hond weer los laten in de tuin.

Een andere optie is misschien om je hond te laten steriliseren, maar dat gaat wel erg ver.

Dus Dierenambulance bellen lijkt mij het makkelijkst.


*Edit* Zoals je ziet heb ik niet het hele topic doorgelezen Bloos *

mysweety
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:29

Mischien heeft deze reu helemaal geen eigenaren, of is hij op straat gezet.
Ik zou toch maar de dierenambulance gaan bellen.
Dit kan gewoon niet langer

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 14:32

mysweety schreef:
Mischien heeft deze reu helemaal geen eigenaren, of is hij op straat gezet.
Ik zou toch maar de dierenambulance gaan bellen.
Dit kan gewoon niet langer


heb ik gedaan, ze komen niet.
hij ging gisteravond om een uur of zes weg, dus ik denk dat hij dan eten krijgt, ik denk dus dat hij wel ergens woont, alleen doen ze daar niet veel met hem ofzo..

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:52

Dus...is hij beter af in het asiel, lijkt mij...
Probleem is nu tijdelijk opgelost, maar wat als hij maandga weer voor de deur staat? Hopelijk vindt de dierenambulance het dan wel de moeite om hem op te komen halen.
Vind het echt te gek voor woorden dat ze niet komen.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 15:08

MarianneR schreef:
Vind het echt te gek voor woorden dat ze niet komen.


dat is nou precies wat ik ervan vind!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:30

Geen dierenambulance bellen, gewoon de politie! Dat beest loopt systematisch los, geeft overlast, is potentieel gevaarlijk (stel dat ie iemand aanvalt, stel dat hij onder een auto loopt, ...), en heeft 's avonds toch duidelijk een "thuis" waar hij naartoe kan, dus dan mag de politie de eigenaars opsporen.
Als hij zo gezellig voor de deur blijft liggen, is hij ook nog eens makkelijk te vangen.

Wij hebben ook zo eentje in de buurt, alleen gaat het daar om een uit de kluiten gewassen, niet gecastreerde DOBERMANN reu... Stoom uit je oren Politie al een aantal keer gebeld, zijn al melding komen opnemen, maar zolang zij hem niet kunnen vangen, kunnen ze niets doen. Ik moet em zelf maar vangen, ja hallo ik zal mn leven wagen zeker. Op zn achterpoten is dat beest groter dan ik, en als hij voor de achterdeur staat en ik de deur opendoe (dan zit er nog een frame met muggengaas tussen), dan zakt ie doodleuk door zn poten en gaat grommen (echt aanvalshouding), die vang ik dus NIET.

(en dan te denken dat er twee tuinen verder vaak kleine kindjes buitenspelen...)

mysweety
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:37

Citaat:
heb ik gedaan, ze komen niet.
hij ging gisteravond om een uur of zes weg, dus ik denk dat hij dan eten krijgt, ik denk dus dat hij wel ergens woont, alleen doen ze daar niet veel met hem ofzo..
`
Mischien moet je hem proberen te vangen, en hem bij je thuis opsluiten, als hij dan eigenaren heeft, zullen die dan vast wel op zoek gaan!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:23

mysweety schreef:
Citaat:
heb ik gedaan, ze komen niet.
hij ging gisteravond om een uur of zes weg, dus ik denk dat hij dan eten krijgt, ik denk dus dat hij wel ergens woont, alleen doen ze daar niet veel met hem ofzo..
`
Mischien moet je hem proberen te vangen, en hem bij je thuis opsluiten, als hij dan eigenaren heeft, zullen die dan vast wel op zoek gaan!



ik denk makkelijker gezegt dan gedaan, ze vertelde al eerder dat ze al een keer geprobeert heeft om de honde te vangen, maar dat dat niet lukte, en als ze hem wegjaagde dat hij zn tanden liet zien.
als je dan niet weet hoe je met zn hond om moet gaan, is het erg eng om zn hond te vangen hoor!

en niet alle eigenaren gaan op zoek naar hun hond........

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 00:50

Hond een keer volgen als hij naar huis gaat en dan de baasjes de wind van voren geven?
Ik ken het probleem, hier vinden een aantal mensen ook dat ze hun hond zomaar los kunnen laten lopen. En dat notabene niet eens in de woonwijk o.i.d., nee, gewoon langs een drukke dijk....
Probleem is alleen vaak, dat als je zulke mensen erop aan spreekt ze zich van geen kwaad bewust zijn, of doen alsof...

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:19

Wij hebben hier in de buurt ook zo'n loslopende hond.. een echte boerderijhond, maar sinds hij een keer is aangereden.. loopt hij veel minder de buurt door.

Ik denk toch echt dat de baasjes op een of andere manier aangesproken moeten worden, des noods door de politie, want al valt die hond niemand echt aan, het is natuurlijk ook gevaarlijk voor die hond zelf. (zie mijn buurhondje maar.. ) En buiten dat is het natuurlijk enorm vervelend als hij loopse teefjes gaat lopen "stalken". (mja.. rare woordkeuze, but you get the point)

Om ff offtopic te gaan, bij mij is t andersom, zit de teef van mn buren (als ze loops is) voor onze deur omdat ze bij onze reu wilt.. Verward
En zonder hek kan je ook best een hond op je erf houden, wij hebben geen hek, maar onze hond weet precies tot hoever hij mag en geen stap verder. Lachen

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:42

heb je inmiddels nog last van de reu???

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 19:30

nou, dat zal ik je vertellen....
afgelopen zaterdag heb ik het hondje in de tuin gelokt, en mijn buurvrouw heeft weer de dierenambulance gebeld, kreeg een dame, die wilde wel komen.
okee, twee dames gekomen, probeerden het hondje te vangen, lukte niet, en na verloop van tijd raakte het diertje zo in paniek dat hij het hek over gevlogen is.
dames zouden nog gaan kijken of ze konden achterhalen van wie dat ding nou is, de volgende dag, zondag heb ik het hondje niet gezien.
ik hélemaal blij!
vanmorgen, ja hoor daar is hij weer, ik hem weer in de tuin gelokt, en met behulp van mijn teef in de kennel weten te werken[uur mee bezig geweest].
dieren ambulance gebeld.
was het weer die kerel, die vrijdag niet wilde komen, en nog een meisje, dat meisje stelt wat vragen waar ik antwoord op geef.
hoe lang al enzo, zegt hij; nou dan zit er ergens een loopse teef
ik; jaha, de mijne
hij;nou dan is dat logisch
ik; oh ja, dat is normaal dat je vijf dagen lang een reu voor je hek hebt zitten? en daarbij, die hond loopt hier al maanden los rond, rent zo de weg op elke keer, ik hou mijn hart vast!
hij; dat is normaal in een buiten gebied.
nou ik woon hier al twee jaar, en als het zo normaal was, dan was dit niet de eerste keer dat mij zoiets opvalt, ik bemoei me werkelijk overal mee, en hou álles in de gaten!! Tong uitsteken
kijk dát is nou normaal in een buitengebied [niets anders te doen Haha! ]
maargoed, hij dus de kennel in om dat ding te pakken, laat hij hem ontsnappen!!!
ik was piswit, ik had er net nog een bak water in gezet, je laat hem toch niet ontsnappen??
en nu wist hij dat hij met een flinke aanloop best over dat hek heen kon, dus weg was tie.
ben ik een uur mee bezig geweest hey...
wat een ongelovelijke sukkel.
heel verhaal.........