Jeuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 22:31

Mijn paardje heeft nog steeds erg last van jeuk.
Ik heb haar een jaar geleden op een markt gekocht en ze was zwaar verwaarloosd.Luizen,mijten,hier en daar zelfs een vlo,had de hele winter op stal gestaan en was heel erg bang.
Na veel inspanning gaat het nu gelukkig heel erg goed met haar,alleen 1 probleempje blijft de kop opsteken.Ze heeft (alleen in de voorjaar/zomer) erge jeuk onder haar buik (vooral tussen navel en uiers). Zou dit op zomereczeem kunnen duiden?
Haar huid is wat schilferig en er zitten wat plekjes,maar het ziet er verder niet raar of vies uit.
Nu vooral 's avonds heeft ze er heel erg last van,als die stekende mugjes op komen zetten.Ze wordt helemaal gek van de jeuk en ligt constant te rollen.
Ze gaat dan ook wel op stal,echt helpen doet het niet.
Ze heeft ook wel jeuk in manen en staart,maar niet echt erg en ze schuurt ook niet.Zou het een "gewone" allergische reactie kunnen zijn?
Ik ben nu net begonnen met allergitum om te kijken of het helpt.
Graag wat ideeën van jullie! Bedankt alvast Knipoog

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018



Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 01:17

Ik heb een 28 jarige merrie op stal met precies dezelfde klachten, volgende week laat ik er een dierenarts naar kijken. Ik kreeg van iemand de tip dat het nog wel eens van binnenuit zou kunnen komen, dat bijv haar organen wat minder werken.Ik laat het volgende week uitzoeken en zal het je dan laten weten wat het bij mijn merrietje is.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 10:15

Hoi Max,

Ik heb er ook verschillende keren naar laten kijken,maar toch wordt het gauw op zomereczeem gegooid.Het lijkt er wel op,maar dan wel in hele lichte mate!Mijn paardje heeft een erge achterstand gehad,dus ik dacht dat het daar ook wel mee te maken zou kunnen hebben.We zijn nu een jaar verder,dus moet er weleens verbetering komen lijkt me.
Ga je ook een bloedonderzoek laten doen?

Bedankt voor je reactie! Knipoog

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 58 bezoekers