Eindelijk eigen paard maa niet van kunnen genieten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Eindelijk eigen paard maa niet van kunnen genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 18:17

)ik heb in de voorbije vakantie eindelijk na het lange sparen, Wicked gekocht. Dit heb ik gedaan door te werken in een tuincentrum, wat ik nu nog altijd doe als weekendwerk. Het wisselt regelmatig af: een zaterdag dan is de zondag dan is heel het weekend en op feestdagen (heb ik kalender van).

Nu staat Wicked nog op de stal waar ik reed, hielp enzovoort voor ik hem kocht. Ja, precies niet meer zo leuk, nu dat ik eigen paard heb wil ik natuurlijk meer komen naar hem (logisch tog Verward ) dus vorige keer moest ik een zaterdag werken ik vroeg of ik de zondag kon komen.
dus stuurde ik SMS:
' vind je het goed dta ik zondag kom, ik blijf bij X nachtje logeren, geef haar les in de manege, en daarachter zou ik komen? Lachen '
dus stuur ik SMS kreeg ik terug:
'ja nee we zijn er niet...'
Stuurde ik iets terug van:
' oh ja ok dan..' Scheve mond

De vorige keer moest ik dan een volledig weekend werken, het was zo zalig weer en wou de zaterdag achter mijn werk gaan (6u 's avonds)

'dus vroeg ik is het goed dat ik na mijn werk kom? Lachen '
krijg ik terug:
'ja sorry t gaat niet, ik moet gaan uiteten'
stuur ik terug:
'ja ok dan... ' Scheve mond

de zondag kon ik niet want moest achter m'n werk naar de infodag van onze school gaan helpen. Misselijk

ik ben nogal ondernadig want:
-ben van nature verlegen Bloos
-ik heb Wicked kunnen kopen voor lagere prijs
-mijn paard staat er gestald

Nu zaterdag moet ik ook werken dus wou ik zondag gaan, dus stuur een SMS:
'ja zaterdag moet ik tog werken! du skan ik niet, dan kom ik zondag goed?'
'het is communiefeest' (DAT WAS ALLES! Boos!
stuur ik terug kan ik dan gewoon 's morgens komen als je eten heeft (niet rijden)
KREEG NIKS TERUG Boos!
mss heeft ze het niet ontvangen?
dus stuur maar nog eentje:
! ja kan ik zondag komen, ik zou heel graag willen gaan rijden naar de manege dan kank ik mss samen met X (heeft een eigen zaak du sde man kan alleen zondag of heel vroeg of tamelijk laat)als die ook gaat of tewel als ze eten krijgen'
NU ZIT IK AL 2 UREN TE WACHTEN Boos!

heb ook al voorgesteld of ik anders eten kon geven, dan moest er moeder die ziek is, niet speciaal te komen. Ik help altijd met paarden buiten en binnen te steken, eten te geven, verzorgen, rijden enzovoort...

nee want dan wil iedereen dat doen(huurders) als ik niet kan.
de huurders weten dat ik voor hun paarden zorg?

de maand juni heb ik Geen enkel weekend een vrij dag..
1X in de week vind ik niet genoeg hoor!

ze weet m'n kalender dus ze kan tog op voorhand iets regelen?

sorry voro het lange verhaal...
OJA HEB DE SMS NOG STEEDS NIET

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:19

huh? jij mag niet naar je eigen paard als jij dat wil?

Als je nou eens een stal of wei bij je in de buurt regelt?

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 18:31

ja ze doet het nog niet zo lang het pension (dus huurders) ik heb het allemaal meegemaakt... maar die kan dat dus niet begrijpen dat sommige mensen naar hun paard willen...
zo echte stal is er niet meer in mijn buurt of moet weer half uur rijden (zoals ik nu doe) maar dat is niet leuk zo graag achter het school bv ook gaan enzovoort. En een wei moet je hier is proberen zoeken.. (maar ik doe mijn best)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:55

jeetje wat raar zeg,
gewoon gaan het is jou paard en jij hebt recht om je eigen paard te verzorgen,

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:59

Als ik in jouw schoenen stond zou ik naar een andere stal op zoek gaan ook al ligt deze wat verder weg.
Belachelijk dat je je eigen paard niet eens op mag zoeken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:06

hihihi, ik zou verhuizen...... ik bepaal namelijk nog altijd zelf wanneer ik naar MIJN paard toe ga.......... en zeker als ik een berg stalgeld moet betalen

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:06

ik kan pensionstalling niet betalen, das hier zo'n 200 euro volgende zomer pas, niet deze maar de volgende) en ja een wie maar er moeten anderepaarden opstaan anders raakt hij in stress

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:12

Op je strepen staan, meid Lachen
Jij bepaalt ZELF wanneer en hoelang jij naar je paard gaat! Het is al duur genoeg een eigen paard...
Dus ik zou zeggen, hou eens een ernstig gesprek met de stalhouder (evt. samen met je ouders), of verhuis naar een andere stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:12

ik zou het eerlijk gezegd niet pikken en mijn paard direct ergens heen transporteren. Zou wat worden als je niet zelf mag weten wanneer je op je eigen paard rijd!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:13

Sorry, maar ik vind dit niet meer normaal

Je bepaalt altijd nog ZELF wanneer je naar je paard gaat, het is JOUW paard en daar heb je recht op om te zien...

Ik zou denk ik niet steeds sms-en, want dat komt ook wel banketstaaf over, bellen is misschien beter.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:15

ik ben eigenlijk wel bang voor haar...
ik durf niks te zeggen..
sinds dat ze een vriend heeft (1jaar, en in de zelfde tijd getrouwd , zwanger en alleen gaan wonen is) is zeheel veranderd, de paarden lijken haar te veel, ze komt nog zelden (ze woont er zelf niet) naar de paarden, in de winter stak ze zelf niet buiten (soms 2 weken in de stal!)
en voor te verhuizen ik durf er niet aan te beginnen Huilen

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:16

en ze kan me altijd soort van brainwashen, zodat ik tog der zin toe ma eigenlijk niet wil

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:23

Als iemand mij zou verbieden bij mijn eigen paard te komen was ik daar toch heel snel weg. Of ik zou weigeren te betalen, zijn ze helemaal gek....

En als ze zelf niet bij de paarden woont, wat is dan de reden dat jij er niet heen kunt? Staan er ook nog andere pensionklanten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:24

Jeetje wel heel vervelend hoor. Ik moet zeggen dat ik dit wel een klein beetje herken. Ik hou er ook helemaal niet van dat soor

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:25

Ik had het al heel snel bekeken daar.. Had lekker het paard weggehaald daar!!

Of ik nou hogere kosten zou hebben of niet.. NIEMAND verbied mij om bij mijn eigen paard te komen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:28

Maar waarom heb je haar nodig om naar je paard te gaan dan?
Uit je verhaal lijkt het namelijk dat je er alleen heen mag als zij er is. Waarom dan? Je bent toch zelf verantwoordlijk voor je eigen paard, dus dan kun je toch wel alleen gaan?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:30

Jeetje, al wil ik om 3 uur s nachts naar mn paard, dan mag dat gewoon!

Ik zou echt verhuizen van stal. Dan nog liever (evt. tijdelijk) een stal waar ze (veel) op stal staan, dan kan je je paard tenminste nog in de gaten houden. Vind ik in elk geval heel belangrijk.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:39

verplaatsen! dat is echt niks, dat had ik eerst ook. doordeweeks tussen 9 en 22 uur, mits ze thuis waren en de beide rijbakken gebruikt konden worden. in het weekend tussen 10 en 16 uur en op zondag alleen als je van te voren belde of het uitkwam. Bij ons kon je anders echt niet bij je paard, de poort zat op slot en van de zadelkamr kreeg je ook geen sleutel.

Nu kan ik gaan wanneer ik wil en doen wat ik wil. We hebben zelf de sleutels en kunnen dus overal bij en in.

Het is toch jouw paard en daar moet je gewoon bij kunnen zijn als jij dat wilt!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:40

Supertje schreef:
En als ze zelf niet bij de paarden woont, wat is dan de reden dat jij er niet heen kunt? Staan er ook nog andere pensionklanten?


het is een hoeve en die gaat op slot als ze der niet is.. (ik weet wel een geheime ingang, laat ik het zo noemen) die wij ik en eigenaares regelmatig gebruiken, ik help er zoveel en tog betrouwt ze me niet...o zo?

ja er staan nog ander eklanten met eentje is vertrokken omde zelfde reden, ze kon achter haar werk maar een uur een half of zo bij haar paard, voor te rijden(naar manege verderop) verzorgen en al, en toen ze laatste keer op de manege kwam had ze der zo opgejaagd dat ze bijna flauw viel, gelukkig is dat sluitinguuruur geschrapt (min of meer Verward )

en de andere heeft er fel ruzie mee gehad, maar dat is nu wee rover, en de nieuwste klant die zaakvoeder dus die enkel zondag of smorgens of savonds kan.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:42

Myra1 schreef:
Jeetje, al wil ik om 3 uur s nachts naar mn paard, dan mag dat gewoon!

Ik zou echt verhuizen van stal. Dan nog liever (evt. tijdelijk) een stal waar ze (veel) op stal staan, dan kan je je paard tenminste nog in de gaten houden. Vind ik in elk geval heel belangrijk.


ja daar wor die wel super gek van, als ie binnen staat Scheve mond ikzoek een wei in de buurt maar das niet gemakkelijk

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:43

[quote="PriscaZ"]verplaatsen! dat is echt niks, dat had ik eerst ook. doordeweeks tussen 9 en 22 uur, mits ze thuis waren en de beide rijbakken gebruikt konden worden. in het weekend tussen 10 en 16 uur en op zondag alleen als je van te voren belde of het uitkwam. [quote]
heir had ze ff openinguren bijna ingevoerd:
doordeweeks tot 19u int weekend de zaterdag tot 16 u en zondag sluitingsdag

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:43

ik snap erg weinig van je verhaal wat raar allemaal! ikz ou een andere stal zoeken als ik jou was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:52

Gelukkigt mag ik gewoon naar mijn paard wanneer ik wil (oke, moet er wel rekening mee houden dat er mensen naast wonen, dus niet om half twaalf ofzo haha) en volgens mij is dat ook wel redelijk normaal voor een stal.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:02

je wilt het veranderen, maar je durft er niks van te zeggen...
Dan zal ik wel zorgen dat je het wel gaat durven... desnoods met je ouders, vriend weet ik veel, punten op papier zetten en met ze op een nette manier over hebben... Ik begrijp dat er ook andere mensen op stal staan? Wat vinden die ervan? Kan je niet met z'n allen een gesprek aangaan?

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:08

Ik zou toch proberen, ook al is het heel moeilijk, een ander stal te vinden.
Dus een andere pensionstal, manege, bij vrienden/kenissen aan huis, een wei. Ik denk dat dit de enigste stal is die zo raar omgaat met die " openingsuren" Scheve mond.

En wat als je paard ziek is? Mag je dan dus ook gewoon niet komen ofzo? Lijkt me niet aangezien zij dan niet op stal aanwezig is en ze jouw niet vertrouwd Verward.