internationaal paarden transport en paarden importeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-01 10:57

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Waar kan ik meer informatie krijgen over wat er allemaal geregeld moet worden om een paard vanuit het buitenland te importeren.

Wie heeft er ervaring met transport bedrijven? Hoe gaat zo'n transport er aan toe? (het zal in dit geval om Spanje gaan) Wat zijn de risico's voor het paard en hoe kan je die zo klein mogelijk houden.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 10:59

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat als je een paard de grens over wil krijgen, dat er een hele papierwinkel aan verbonden zit, en vooral als je met het vliegtuig wil. Er zijn natuurlijk altijd risico's, maar die heb je ook gewoon als je met de trailer op pad gaat. Succes ermee.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 11:00

Ik ken wel een bedrijf die dat doet: Potijk in Geesteren. Ik weet er verder helemaal niets van, wel dat ze paarden importeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 11:09

Een vriendin van mij heeft wel eens paarden van Finland naar Nederland laten brengen en vv. Maar volgens mij deed ze dat met een Fins bedrijf, ik zal haar eens vragen. Dat ging wel heel netjes.
Potdijk heeft (vroeger?) altijd de transporten gedaan van de teams naar de young riders kampioenschappen ed. Ze staan wel heel goed bekend maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee.
Spanje = Europa dus dat zou in principe vrij gemakkelijk moeten gaan.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 12:48

Kun je niet informeren bij het Andalusier stamboek of bij een fokkerij van Andalusiers, ongetwijfeld hebben zij meer ervaring met dit soort dingen.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 15:30

Of maak het jezelf makkelijk, bel de douane op of kijk op <a HREF="http://www.douane.nl">Douane.nl</A>

_________________
Death is life's own fail-safe
De persoon achter deze post wordt mede mogelijk gemaakt door Douwe-Egberts en Grolsch Knipoog



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Death_Squad op 2001-07-15 16:31 ]</font>


diddletje
Berichten: 453
Geregistreerd: 21-02-08

Re: internationaal paarden transport en paarden importeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:12

heb met verschillende trnsportbedrijven gewerkt.
potijk is idd op zich een bedrijf waar ze netjes vervoerd worden. wat ik daar een nadeel vond is ze nogal moeilijk doen over het ophalen /brengen dat je extra moest betalen of dat ze ineens een dag van te voren opbellen of je hem niet 100 km wil komen brengen.
in limburgzit ook een bedrijf (gelissen geloof ik)
is heel fijn mee samen te werken ze komen hem thuis halen en wordt de nacht dan in limburg door gebracht waar ze een mooi boxje hebben en de volgende dag worden ze dan getransporteerd.
Ik zou ze echt aanbevelen mocht je nog op zoek zijn Knipoog

Happiness isn't happiness without a violinplaying goat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag en 42 bezoekers