zoveel domheid, ik wist niet dat dat bestond...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

zoveel domheid, ik wist niet dat dat bestond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 12:10

Een collega die ik ken van het werk, Franske komt me vaak opzoeken op stal bij de paarden. Hij wilde zo graag eens een mooie buitenrit maken! Dus mocht hij dan een keertje mee met mij buiten rijden. (hij had al vaker gereden, dat had ik hem wel eens zien doen) De avond te voren kon hij al amper in slaap komen van opwinding. Ik zette hem op Iones, want die vertrouw ik voldoende. Helaas is dat niet genoeg. De stuntel speelt het nog klaar om van iones af te vallen, hoewel die geen stap verkeerd zet. Achter mij hoor ik hem nog klakken met zijn tong om iones in galop aan te zetten, ik zat zelf in draf met paddy voorop. Hij galoppeerde naast mij, en ik zette wat aan om weer voor te komen. Na een tijdje kwam iones weer naast me en ik hoorde “ho, ho iones” ik keek opzij en zag dat de kluns opzij aan iones zijn nek hing en ik zag hem steeds verder naar beneden zakken. (achteraf hoorde ik dat hij zijn beugel verloren had, dat hij me dan gelijk waarschuwt maar nee....) Ik wilde met paddy iones voor komen om hem te snijden, maar er waren allemaal bosjes tussen ons in, dus toen viel hij hard in het zand. Het gebeurde in de Lieshoutse bossen (want daar wilde hij zo graag naartoe...was ik er maar nooit naartoe gegaan), ambulance moest komen... En ik in paniek omdat iones alleen naar huis dreigde te gaan, en 2 wegen over moest steken, lieshoutse weg en de broekdijk. Ik was zo bang dat hem iets zou overkomen! Man wat was ik in paniek! Het was omdat ik zo slim was om de andere kant op te gaan dan waar hij heen galopppeerde, en omdat Paddy heel hard naar hem schreeuwde, zodat hij realiseerde dat hij helemaal alleen was en terug kwam rennen... anders had ik het wel kunnen vergeten.... Franske kwam er verrekte goed van af. Iemand van zijn leeftijd had geheid een gebroken heup opgelopen, hij niet. Hij is net een stuiterbal omdat hij nog zo fit is en zoveel sport. Nu had hij een lichte hersenschudding.

Ik belde met mijn mobieltje naar Jan en Nellie, Nellie wist mij te vinden in de bossen want die zag de ambulance staan en had Jeanine meegenomen (die gelukkig net aan kwam rijden met de auto) om met mij mee naar huis te rijden, zij ging op iones.
pffffffffffff!


Ik heb Franske inmiddels gesproken.
Weet je waarom hij langs iones was komen te hangen????????

HIj probeerde tijdens het galopperen AF TE STAPPEN!!!!!!!!!!!

Ik werd echt pislink toen ik dat hoorde. Ik zei:
- je had je nek kunnen breken
- MIJN paard had kunnen verongelukken
- de automobilist die hem aan had kunnen rijden OOK!

Had ie niet aan gedacht want hij was in paniek....

Ik zei dat ik geen kans had gehad om in te grijpen. Hij vroeg waarom ik hem niet had proberen te helpen. Ik zei dat hij op een ander pad reed en ik niet bij hem kon komen. Had ie niet eens in de gaten gehad......

De hond is de betere mens


Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:13

Zo dit is inderdaad erg dom. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar het had inderdaad veel erger kunnen zijn. Verschrikkelijk om zo 1 van je paarden weg te zien rennen en wetende dat die nog minstens 2 drukke wegen tegen komt voordat ie thuis is. Gelukkig kon je andere paardje hard genoeg roepen waardoor die terug kwam.

Kon de ambulance jullie meteen vinden? Want lijkt me ook erg moeilijk in de bossen.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 12:16

dat was nog een geluk bij een ongeluk. MAar het was mooi weer dus waren er veel wandelaars. Ik moest eigenlijk op 2 plaatsen tegelijk zijn: bij Franske (ik wilde weten hoe het met hem ging) maar ook bij iones om te voorkomen dat er nog meer ellende ging gebeuren.

Die wandelaars hielpen ons en een van hem belde de ambulance en was in staat om uit te leggen waar we ons precies bevonden.

Toen we galoppeerden gingen we op een weg af, maar die was nog heel ver weg, maar toch vond Franske het nodig om "af te stappen"... Als hij me al in galop was gepasseerd had ik hem toch wel in gehaald en de pas af gesneden. MAar ja, meneer gaf in al zijn domheid er de voorkeur aan om er af te springen.

Maar goed, we waren dus niet midden in het bos toen het gebeurde.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 29-04-04 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:16

Goeiedag zeg wat een Rund! Met een grote R!
Pffffff wat een mazzel dat e.e.a. zo goed afgelopen is zeg...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:16

huh waarom wilde die nou afstappen als die in galop zat snap hem niet helemaal Haha!.
maar gelukkig is alles goed afgelopen.

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 12:17

Het frustrerendste is gewoon dat het allemaal niet had hoeven te gebeuren... Kijk, als hij gewoon gevallen was omdat hij zijn evenwicht verloor, had ik hem niet zozeer kwalijk kunnen nemen. Maar domheid....

sharonaollie schreef:
huh waarom wilde die nou afstappen als die in galop zat snap hem niet helemaal Haha!.
maar gelukkig is alles goed afgelopen.

HIj dacht het paard niet te kunnen stoppen en was bang om onder een auto te komen. DAt kon ik gemakkelijk voorkomen maar hij dacht dat ik hem niet zou helpen. Hij had van te voren al naar mij geroepen, maar dat hoorde ik niet. Pas toen hij naast mij reed hoorde ik hem. MAar toen hing hij er dus al langs.... De schlemiel!

De hond is de betere mens

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:19

zow wat een stres rid heb je gehad he!! poeh!!
ik hoop dat je al van de schrik af bent!!

groetjes jojohorse

It's murda murda.. you know it's murda murda!We scream it.. we yell it.. we livin' murda murda murda.
Bubbling,RnB,Dancehall,hip-hop-diva!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:28

Wat een stommeling, ik heb er geen woorden voor.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:32

Ooit kun je erom lachen

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:32

Pffffffffffffffff wat een gebeurtenis. Ik kan je woede goed begrijpen....

Heb namelijk ooit hetzelfde meegemaakt, en dan nog wel met een man die toch al heel wat meer ervaring had.
Die reed al een hele tijd op de Franse Draver van mijn tante, omdat ze zelf niet zo'n zin meer in rijden had. Dus had al heel wat ervaring met dat paard. Galopperen deed hij zelden, maar als hij in draf op topsnelheid kwam... Bloos!
Ik heb dit paard er enkele keren vandoor weten gaan, om verschillende redenen (gestoken door een insekt, zich een ongeluk geschrokken van een boer -kennis van ons- die even leuk wou zijn met tractor+trekker, ...) en hij gaat er altijd in een rotvaart vandoor, maar komt na enkele minuten even snel weer teruggelopen. ALTIJD. En dat wist die vent.
Rijden we op een bepaald moment aan het begin van een lange dreef, drafje, aan het voorbereiden op de galop, en op dat moment valt het bit uit de klipjes aan de bakstukken (later bleek dat hij de neusriem verkeerd vastgemaakt had waardoor die klipjes opengingen), bit valt uit de mond van het paard (ruiter had op dat moment dus enkel bit+teugels rond zijn hals en niets meer te zeggen), paard stormt er vandoor. Wij allemaal roepen "gewoon blijven zitten en goed vasthouden" want we konden er niet meer bij. Wat doet die sukkel: hij wil er van af springen, maar neemt niet de moeite om eerst zijn stijgbeugels uit te schoppen (wij rijden allemaal met veiligheidsstijgbeugels met elastiek, tientallen keren bij hem op aangedrongen, maar nee, meneer had dat niet nodig, reed dus met gewone stijgbeugels), en is dus nog ettelijke meters meegesleept tegen koerstempo, en verschillende keren geschopt door het paard in kwestie. Uiteindelijk is zijn voet toch losgeschoten, en konden we idd na een minuutje het paard weer opvangen wat gewoon kwam teruggelopen.
Je moet trouwens niet denken dat hij er van geleerd heeft: hij kon zich achteraf niets meer van het hele voorval herinneren (of het was te schadelijk voor zijn ego, dat kan ook) en bleef doodleuk met gewone stijgbeugels en zonder cap rijden.
Hij is er vanaf gekomen met een hoop blutsen en builen en krassen.

Ik hoop dat met je paard alles in orde is!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 12:35

sjongejonge, nog meer domoren......

Met mijn paard is gelukkig alles in orde. Als dat niet zo was geweest, had ik hem nooit kunnen vergeven....

De hond is de betere mens


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:40

tjee zeg, wat een verhaal. geef hem de volgende keer maar je stalen ros mee, kan die er zo vanaf stappen.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:58

Ik zou ook pislink worden. Je snapt gewoon niet wat die mensen bezielt he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:02

nou ja, iemand met weinig ervaring op je paard laten in het bos is misschien ook niet zo handig. Angst is nou eenmaal een slechte raadgever, dat blijkt wel weer. Gelukkig is het goed afgelopen. (Wat voor ons logisch is, is voor iemand met minder ervaring nou eenmaal niet zo logisch.....)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 13:04

faye schreef:
nou ja, iemand met weinig ervaring op je paard laten in het bos is misschien ook niet zo handig. Angst is nou eenmaal een slechte raadgever, dat blijkt wel weer. Gelukkig is het goed afgelopen. (Wat voor ons logisch is, is voor iemand met minder ervaring nou eenmaal niet zo logisch.....)

Hij had niet zoveel ervaring nee. MAar hoeveel ervaring moet je dan hebben om mee te kunnen, en hoe doe je die ervaring dan op?

MAar goed, hij had het paardrijden op zich onderschat, hij had zichzelf overschat, en ik ben daarin meegegaan, ook mijn fout. Ik zal in het vervolg heel goed opletten wie ik meeneem.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:07

Zeker met je eigen paarden moet je heel erg opletten, hoe braaf ze ook zijn. Het lijkt me (en dat weet je nu zelf ook) dat die ervaring beter niet op jouw paarden opgedaan kan worden!

En ja, het is een sukkel. Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 13:10

faye schreef:
Zeker met je eigen paarden moet je heel erg opletten, hoe braaf ze ook zijn. Het lijkt me (en dat weet je nu zelf ook) dat die ervaring beter niet op jouw paarden opgedaan kan worden!

En ja, het is een sukkel. Lachen

Mijn paard heeft geen stap verkeerd gezet. Hij kon er niets aan doen. En inderdaad, ik heb liever niet dat mensen die ervaring op MIJN paarden op doen. Het is erg banketstaaf als iemand van je paard afvalt, zeker als het is omdat het paard spatjes uithaalt met de ruiter (vandaar dat ik zelf op paddy rij, want die is nogal jumpy). Maar dat iemand zoiets doet, sjonge, wie rekent daar nou op?

Het gedrag van mijn paarden heb ik redelijk in de hand. MAar de acties van domme ruiters, daar heb ik niets over te vertellen...

Ik zou in ieder geval aansprakelijk zijn geweest voor alles wat gebeurd was of wat had kunnen gebeuren. Want ik ben eigenaar.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:57

Rottige situatie en gelukkig liep het goed af, maar hoe kom je nou op het idee om zo'n ruiter op je paard te zetten en nog mee te nemen het bos in ook??? Laat ie eerst maar eens in de bak leren sturen en stoppen, voordat hij het bos in gaat. Als hij dan in de bak acrobatisch gaat doen, loopt het paard tenminste geen gevaar.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:41

ik snap het zo wie zo niet... ik heb het ook wel eens gehoord.. paardje in galop, oeh eng dus afstappen???\
je stapt toch ook niet uit een auto op de snelweg????????

dom dom dom.. ik heb het gelukkig nooit bedacht dat ik er maar af moest,.. erop heb ik meer te zeggen en ben je altijd bij je paard..

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:47

Kan me voorstellen dat je kwaad was, en ik denk dat die collega niet meer bij jouw op stal hoeft te komen?
Ik hoop alleen dat dit geen gevolgen heeft voor jullie onderlinge verstandhouding op het werk.

Je suis Charlie.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:56

Nou...wat een hork zeg. gelukkig dat de ambulance vaker mensen moet oppikken bij ons in de Lieshoutse bossen...Ze weten er ongeveer de weg wel. Ik heb overigens wel afgelopen zondagmiddag een ambulance gehoord...(ik woon zelf in de lieshoutse bossen, tegen de lieshoutseweg aan...in een van die..ahum...grote huizen)....Was het toen?
Gelukkig dat Iones terugkwam..Beide wegen zijn nogal druk...Daar moet je toch niet aan denken....bah. Waarom wilde hij eigenlijk afstappen??? Volgens mij is dat prettiger als het paard stilstaat....

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:56

Hoe dom kun je zijn Verward
...Heel dom blijkbaar

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:57

jeps.. errug dom

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 15:01

Lovely schreef:
Rottige situatie en gelukkig liep het goed af, maar hoe kom je nou op het idee om zo'n ruiter op je paard te zetten en nog mee te nemen het bos in ook??? Laat ie eerst maar eens in de bak leren sturen en stoppen, voordat hij het bos in gaat. Als hij dan in de bak acrobatisch gaat doen, loopt het paard tenminste geen gevaar.

In de bak kan hij dat wel! Maar in de bossen is het toch nog anders, en ik verwachte dat hij zelf wel wist wat hij aankon. Maar hij was overmoedig. HIJ, niet IK. Hij was degene die begon met galopperen.

De hond is de betere mens

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:03

Blijkbaar wist hij niet waar de rem zat? Zo'n goede ruiter is het dan ook niet geweest.
Heb je hem weleens zien rijden?

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dnies90, flora, fokfanaat, Natascha en 32 bezoekers