Zout

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karinb
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-11-01

Zout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 21:09

Onze bak is, zoals bij velen van jullie denk ik, bevroren en er ligt een laag sneeuw op Boos! . Heeft iemand ervaring met zout strooien door de bak, werkt dit goed of komen er problemen van (bijvoorbeeld met hoeven)? En als het geen problemen oplevert Pling , zou je het zout nu dan moeten strooien of eerst wachten totdat de hele bak ontdooid is? Ik hoop dat jullie willen reageren!!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:12

werkt goed, zal het wel alleen doen wanneer het een eb/vloed bak is, anders blijf je die benen afspuiten. (iets wat ik wel zou doen na het rijden).

Verder zal ik niet rijden als hij wondjes heeft op zijn been.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:12

Het beste is om zout te strooien VOOR dat het gaat vriezen en dan meteen erna weer...
bij ons in de manege mogen ze de bodem buiten strooien, maar aangezien die PINO's nooit zo snel zijn, hebben ze het dus weer te laat gedaan en is de bak nog keihard buiten... Voor het paard maakt het volgens mij niet zoveel uit, maar ik geloof dat niet elke bodem er tegen kan... Als je een speciale bodem aan hebt laten leggen zou ik degene die dat heeft gedaan even bellen en het vragen...
ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan niet elke bodem er tegen!

kus,
Frederike

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:11

wij strooien al jaren zout als het gevroren heeft! wel zo vaak mogelijk de bak vlak slepen, dan zout strooien, paarden los of longeren dan rijden dan weer vlak slepen! (eventueel de volgende dag weer wat zout strooien!, niet te veel hoor!) als het gesneeuwd heeft even, nou ja even Verward zo goed mogelijk wegvegen en het hele 'ritueel weer herhalen! Haha! het is veel werk maar na 2 nachten -10 graden kunnen wij nog steeds rijden! Knipoog

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:14

En galopperen!! Ging trouwens best lekker vandaag, maar onze bak wordt dan ook toppie onderhouden, zie reactie hierboven

Rhijnauwen BEDANKT!!! Haha! *LOL*

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:49

In de bak strooien we geen zout, maar in de stapmolen wel. En ik vind dat zelf heel handig, de grond wordt helemaal niet hard, er ligt geen sneeuw op en de paarden krijgen beweging (met een deel van de paarden gaan ze ergens anders in de binnenbak rijden). Ik denk zelf dat het niet zoveel problemen oplevert met de hoeven, ik heb er in iedergeval (gelukkig) nog geen last van gehad.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:54

Zout water is super, dus ik denk dat gewoon zout ook niet zoveel kwaad kan...

Wij hebben een bak waarin zout doorheen gemixt is. Zo wordt ie niet zo snel hard, maar tegen de sneeuw werkt het niet echt...

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 13:38

Ik heb ook gehoord dat zout goed is voor de hoeven. Dat is dus mooi meegenoemen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Zout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:05

Ik weet eigenlijk weinig van het strooien van zout in de bak af. Is dat echt zout of pekel? Van pekel weet ik wel dat het behoorlijk agressief kan zijn op de huid en in kleine wondjes.
Hebben jullie daar ervaring mee?
Groetjes,
Linda