Mieke&Paulien

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 15:59

Paulus bedankt voor je mail bij mijn vader kwam ie wel aan mooie foto he?

Mieke: Die hengst uit het boek is inderdaad Expiriment wat goed zeg dat je 'm van 1 foto aangespannen zo ineens kon herkennen bij een stand foto!Hem heb ik dus gereden en voorgebracht op de hengstenkeuring.
vind je Hanno niet net Toon? als je 'm in het vos denkt? alleen heeft Hanno irl wel een zwaardere achterhand dan Toon maar op deze foto zie je dat niet zo heel erg goed.
Hanno heeft afgelopen zomer bij ons op stal gestaan en is een hengst met een super karakter helaas is ie onder het zadel niet erg netjes aangereden maar das niet zijn fout
allebei hardstikke bedankt! Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 16:37

ja graag gedaan hoor, bewaar alles wat ik over groningers vind voor je.

Heb nu ook een foto van een groninger die op Grand Prix niveau loopt onder Carl Hester voor Engeland


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 16:41

? die ken ik niet bij mijn weten zijn er maar 2 groningers die zo hoog lopen en beiden zijn naar Amerika verkocht.
Welke afstamming heeft ie en is het dan wel een echte geen halfje of een gelderse?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 16:42

Hihihi...mijn oom heet Paul en zijn vriendin Mieke...grinnik! *LOL* *LOL*

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 16:43

staat bij de foto geen afstamming bij, maar hij heeft ook op het EK in arnhem gelopen als ik me goed herinner

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 09:08

Ha Kim!

Was het toch Experiment? Ik heb gisteren twee nieuwsbulletins gehad van de Vereniging het Groninger paard en daar stonden ook een aantal foto's in van Experiment en toen had ik eigenlijk het idee dat die zwarte hengst in dat boekje hem toch niet was!! Dus wel! Grappig!

En Hanno, die lijkt op die foto inderdaad erg op Toon, vond ik zelluf ook! Zag een foto van Hanno in een van die bulletins maar daar vond ik hem juist weer niet lijken. Foto's zijn vaak zo verschillend!

Ik heb ook foto's van Toon waar hij heel chique en hoogbenig op staat. En dat istie helemaal niet!! *LOL* Ik denk dat het erg afhankelijk is van je eigen standpunt (kikvors- en vogelperspectief heet dat geloof ik), wanneer je de foto maakt.

De boekjes vond ik errug leuk hoor en ik kwam je naam regelmatig tegen! En foto's van Gradus Lovers en Alderic en Lodewijk natuurlijk, errug leuk om te lezen als je die dieren in het echt hebt gezien. Gradus vind ik veel op zijn vader lijken, klopt dat?

Vraagje: waarom staan er bij de advertenties van de dekhengsten vaak alleen hun hoofden op de foto? Is de vorm van het hoofd erg belangrijk bij de groninger? Bij de arabier weet ik dat het hoofd heel belangrijk is, maar ik dacht dat dat bij de groninger niet zo was?

Nu ik zoveel foto's gezien heb vind ik dat mijn vorige paard Kaminka erg veel Groninger trekken had (haar bloedvoering zat ook heel dichtbij een aantal groningers en halfgroningers). Grappig!

Ik zal van haar ook eens wat foto's kopieren en naar je toe sturen, heb nl. nog steeds geen scanner Boos! .

Groetjes en geef alle beestjes een knuffel van me en doe de stalhouder de hartelijke groeten!

Mieke

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 18:54

heey
Oja komt mijn naam er zo vaak in voor? haha
heb je ook diegene met de foto's van de keuringen van de zomer?
staan we ook nog met het 4tal op.
Ene die foto's van de hoofden zijn toevallig allemaal op die keuring gemaakt als je het nieuwste blad bekijkt zie je de 'gewone' advertentie's met hele foto's
knapperd is Gradus daar al he?
Vind het echt leuk dat je ook lid bent geworden haha zoals je ziet schrijf ik ook wel eens een stukje voor het blad ene kom je nou ook kijken op de keuringen?????????

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 09:33

Ik kom zeker kijken op de keuringen!

En weet je wat zo leuk is: bij ons in de buurt zijn ook een aantal mensen lid, zag ik op de ledenlijst! Ene F. de Groot, woont vlakbij me, en het Clusius College, is hier ook om de hoek!

Zijn er eigenlijk ook groningerhengsten goedgekeurd voor dekken bij het Kwpn? Niet zeker? Stel (ik heb een brainwave Verward ), dat ik Kaminka door een groninger laat dekken, mag dat en krijgt het veulen dan papieren of niet? Vroeg het me af. Als jij het niet weet vraag ik het wel eens aan het stamboek zelf.

Groetjes (enne, Gradus is inderdaad een knapperd, maar dat wist ik al! *LOL* )

Mieke

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 12:11

ja dat mag er zijn geen hengsten ook bij het WPN goedgekeurd ivm bloedvoering meesten zijn ook te zwaar voor het WPN.
Of het veulen naar het KWPN kan weet ik niet maar ze krijgt wel veulenpapier bij ons het ligt aan de bloedopbouw van kaminka of je er wat mee kan hoor maar overhet algeemn worden ze alleen geregistreerd en kun je er verder niet mee naar keuringen laat je bijvoorbeeld het merrieveulen later wel weer dekken dan krijgt die wel weer papier maar niet het orgineel groetjes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, schumiegirl en 40 bezoekers