Huidtumoren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Huidtumoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:26

Mijn merrie heft 5 huidtumoren, waarvan 3 op haar borst. Nou is er vanmorgen eentje kapot gegaan, wat heel erg bloedde. Boos!
Ik heb er gelijk betadine op gedaan.
Ze staat nu in de wei met een vliegenpakje aan, zodat er geen vliegjes bij kunnen.
Iemand een idee hoe ik dit moet behandelen?
Ik heb de da al gebeld, maar hij was er niet en ik zou vandaag nog teruggebeld worden.


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:38

Heeft de dierenarts al eens naar die tumoren gekeken? Over het algemeen wordt toch geadviseerd ze weg te laten halen als dat mogelijk is.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:39

Kyona, op borst lijkt het me erg lastig om weg te halen??

Sorry ik zou het niet weten,, gewoon opnieuw bellen naar DA!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:42

een schimmel zeker?

vaak krijgen oudere schimmels tumoren, vooral schimmels die snel wit zijn geworden.
helaas zitten ze soms op plaatsen waar ze niet goed weggehaald kunnen worden
enigste wat je kunt doen is idd wat betadine erop
want verder moet je er zoveel mogelijk afblijven bij mijn weten .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:27

Deze da heeft er al vaker naar gekeken en mij geadviseerd om ze lekker te laten zitten als ze er geen last van heeft. Ze heeft er namelijk 3 op haar borst en nog 2 bij haar uiers zitten. En de kans bestaat dat als je ze weghaalt, je ze actief maakt, waardoor er toch weer meer tumoren terugkomen. Ze heeft er verder geen last van en ik rij ook geen wedstrijden meer met haar (arthrose), dus voor de sier hoef ik ze ook niet weg te laten halen.
Normaal smeer ik ze alleen maar in met uierzalf om ze soepel te houden.

Maar de da heeft nu nog steeds niet teruggebeld Stoom uit je oren . Morgenochtend om half negen dus maar weer bellen.

Crossmonster: Mijn merrie is zwartbruin en elf jaar oud, misschien in haar dromen een schimmeltje?? Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:29

haha ja wie weet

tuurlijk kan het ook bij jongere, anderkleurige paarden voorkomen, maar het is naar mijn weten echt een schimmelkwaal.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:41

Hehe, MKZ is ook veekwaal maar mensen kunnen het ook hebben Scheve mond

En heb je al gebeld??


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:19

De da heeft vanmorgen terug gebeld. Hij zei dat tumoren slecht of zelfs niet genezen, dus gaat ie steeds verder kapot.
Nu heb ik twee opties: Weg laten halen dmv bevriezing of laser, of injecties geven met een soort antisotf/vaccin. Dit moet om de paar weken herhaald worden. Er ontstaat dan een auto-immuun reactie, waardoor de sarcoiden vanzelf moeten weggaan.
Vanmiddag zou hij even uitzoeken wat de kosten voor allebei zijn, en dan zou hij terugbellen.

Heeft iemand hier nog ervaringen mee? Wat zou ik het beste kunnen doen? Ik zit zelf te denken aan die injecties.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:22

laser lijkt me duurder.. ik zou ook voor injecties denken..! * maar moet ook wel kijken wat effectiever is! *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amiigo, BeFunny, Corelli, Vinny12511, xkmmtjeee, xxxmh en 115 bezoekers