Pony galoppeert telkens naar het hek!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Pony galoppeert telkens naar het hek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 08:34

De pony van een vriendin van mij rent telkens naar het hek toe.. Schijnheilig
hoe krijg je hem daar weg?
we hebben alles al geprobeert...pionnen,zweepje,touwen,tik geven!
Niks helpt...je word er gek van! Boos!


Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 12:04

NIEMAND WEET HET???? wat raar!

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 12:05

Verward Verward Verward Schijnheilig Schijnheilig Verward Verward Verward


scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:15

weet je ook hoe het komt dat ie dat doet?? Staan zijn vriendjes daar of iets?

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:16

Op de volte proberen te blijven. Flink stelling vragen, binnenhand van de hals.
Je mag best streng zijn hoor. Ik denk dat je dit niet kan oplossen door iets met het hek te doen, maar juist met rijden. De pony flink bezig houden. Overgangen rijden, veel oefeningen. Ook afwisseling in het werk, dus een keertje springen, dressuur, balkjes, slalom.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:09

Ik denk dat dit aangeleerd gedrag is, mag hij van jullie daar telkens stilstaan om te kletsen? Of wordt hij daar gevoerd?

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 15:01

hij mag bij het hek eruit,en ze roepen hem daar aldoor dus het is wel logisch maar hij mag het niet doen

.uit!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:19

Zoals Amanda zegt, veel bezighouden en streng zijn. Ga een keer in een bak rijden. Of is dit een bak waarin hij anders ook staat. Vaak is het makkelijker om ergens anders te rijden als in de wei. Maar natuurlijk heeft niet iedereen die optie. Ik zou de tips van Amanda opvolgen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:30

Hoi, ik heb dat ook met een verzorgpony in de zomer, dan rijden we in de wei, en dan kan je stelling vragen wat je wilt, maar ze rent gwoon door je hand heen, en als je dan streng, wat hard trekt gaat ze ongelofelijk bokken!!Zij word alleen door mij en me vriendin inde zomer verzorgd, verder nie, dus we kunnen ook niet egt trainen!Hetzelfde hebben we ook met de grote tuiger die er staat, die gaat er gewoon keihard vandoor, en dan is ze niet te stoppen, al gaat dat wel al elke keer beter, maar ze is gwoon ongelofelijk sterk, en dat gooit ze in de strijd, en ze doet ook vaak dr tong over het bit, maar daar hebben we al een oplossing voor!!Als iemand hier raad mee weet, graaag!!!!!!!

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 17:27

hey carmuh kun je daarvoor maybe een andere toppic openen anders staat dat bij mij, misschien is dat makkelijker!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:08

Ik denk dat het vooral een dominantieprobleem is. Mijn haflinger (inmiddels verkocht) deed dit ook. Door vooral veel te drijven en haar wakker te houden en ervoor te zorgen dat haar aandacht wordt verplaatst zou je moeten kunnen zorgen dat dit probleem verholpen wordt. Dus veel binnenbeen veel stelling vragen en eventueel een tik met de zweep.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:45

Mijn Haf deed dit ook vanaf dat hij 'aan het werk' moest in de bak, ondertussen heeft hij het heel lang niet meer gedaan.

Ik was niet streng genoeg (ik dacht toen van niet maar mijn instructrice wist dit wel, was dus ook zo Schijnheilig ) toen heeft zij een tijdje met de longeerzweep bij de uitgang gestaan, steeds als hij naar de uitgang rende kreeg hij een flinke klap en scheurde hij super hard de bak rond. Toen ben ik zelf meer gaan rijden.... want natuurlijk vond ik dat rondscheuren helemaal niks Knipoog Omtrekken ofzo had trouwens helemaal geen zin, ik moest hem voor zijn anders was het gedaan.

Daarna (zonder instructrice) als hij bij het hek aankwam voordat hij op de noodrem ging een knal geven en weer verder rijden, dit had hij ook snel genoeg door.

Ondertussen heb ik hem wel door en zet hem écht aan het werk, dan heeft hij meestal geen praatjes meer Knipoog

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:55

Idd streng en concequent zijn... heb je dat woordje weer Lachen zou alleen geen stelling vragen. Een beetje is okej maar probeer em juist wat rechter te houden met zuh hals'/koppie en meer buiging, nders gooit ie zijn schouder eruit en zit je uiteindelijk alleen aan die binnenteugel te trekken.

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 09:00

We proberen wel...ik zal het aan haar doorgeven...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers