Charly is nog nooit op het land geweest, maar....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Charly is nog nooit op het land geweest, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 18:42

.... Hij zou wanneer hij naar mij toe komt, 1 mei, wel op het land gaan (dag en nacht) Nou krijg ik alleen gister te horen dat hij nog nooit op het land heeft gestaan dus ik het eerst rusitg moet opbouwen. Ze zijn nu al zijn voer aan het afbouwen, de dag voor ik hem kom halen krijgt hij al geen eten meer, en dan moet ik rustig gaan opbouwen dat hij dag en nacht op het land kan. Iemand nog tips? Hoe het het snelst kan gaan.. Want hij gaat naar de opfok toe, maar daar gaan ze natuurlijk allemaal 1 mei het land op, dus als hij er bijv. 2 weken later bij komt, zal het dnek ik niet helemaal goed gaan?!! Verward

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:44

Je moet ze idd allemaal tegelijk op het land gooien, anders gaat het vaak fout. Als er eentje later bij komt wordt die vaak niet goed geaccepteerd.
Je zou hem nog wel eerst de nachten nog uit het land kunnen halen. En dan in de ochtend er weer bij, maar is die mogelijkheid er in de opfok?
Maybel (ook van vorig jaar) is dit jaar ook gelijk het land op gegaan. In het begin eten ze toch niet zoveel. Maar die heeft al wel vorige zomer samen met moeders in het land gestaan. En nu dus met wat jonge beestjes, lekker buiten. Dus het kan vaak wel gelijk.
Alleen wel tegelijk het land in, anders gaat het niet goed vaak.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 09:51

Hij gaat zowieso de nachten op stal in het begin.. En indd ff regelen dat hij dan wel gewo0n dew tijd dat hij op t land gaat bij die hengsten gaat. Anders word hij niet geaccepteerd. Maar ik ga morge der heen om stal enzo in orde te maken en dan regelen we dat gelijk. Want had dr al over gebelt naar die mensen, en dr is geen enkel probleem. Alles is er mogelijk. Gelukkig!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:55

Flink hooi voeren voordat hij het land opgaat. Dat zit ie lekker vol en zal zit niet helemaal te barsten eten.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:55

je moet het opbouwen.
bijv dag 1; 2 uurtjes
dag 2 idem
dag 3 de ochtend en zo verder.

Niet ineens de hele dag en nacht.