Uitslag scan,kaakboezemontsteking(Riezelma-story)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Uitslag scan,kaakboezemontsteking(Riezelma-story)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 22:52

Hier weer een vervolgje van The Riezelma-story
Vandaag de uitslag gekregen van de CT-scan die vorige week in Utrecht is gemaakt. Het blijkt deze keer een kaakboezemontsteking. Morgen moet ikzelf even met de DA in Emmeloord bellen, want ze moet wéér worden geopereerd. Ik vraag me eigenlijk af of dit nu iets positiever is als een kieswortelontsteking zoals ze dat vorig jaar had met alle ellende.
Ik zal de DA morgen eens vragen.
Het lijkt op dit moment meer op The never ending story.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:32

Poeh sterkte ermee!
Ik hoor graag hoe of wat dus als je meer weet.....graag!
Je vorige toppic hierover heb ik ook gevolgt,dus ben heel benieuwd!
Liefs Lundi

Sall

Berichten: 6706
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:47

Ben benieuwd wat de arts je gaat vertellen, ik nl niet precies wat een kaakboezemonsteking is.
Wat balen, dat ze nou weer onder het 'mes' moet!
Heel veel sterkte met Riezelma, ik hoop dat er nu eindelijk een keer een 'happy-end' aan The Riezelma-story gemaakt kan worden.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 09:36

Ik heb gebeld en het blijkt behoorlijk ernstig te zijn.
Het is positief dat er geen kiezen of bot is geinfecteerd, maar de kaakboezem zit helemaal vol met troep. De DA zei dat hij dit niet verwacht had, omdat het op de gewone foto's wel wat mee leek te vallen.
Hij zei ook dat we toch na moeten denken hoe verder. Hoe vaker je namelijk ingrijpt hoe kleiner de kans wordt dat het uberhaupt geneest. We laten haar in ieder geval nu weer opereren. Zaterdag moeten we haar al brengen en maandag wordt ze al geopereerd. Ze gaan via een gat in de schedel weer draineren en spoelen. Het gaat nu via het voorhoofd, omdat ze er dan beter bij kunnen. Er bestaat ook nog een kans dat er wildvlees groei is ontstaan en dat moet dan ook verwijderd worden. Het is te hopen dat het nu wel beter gaat anders weet ik het niet meer.
Al met al zwaar balen dus.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:13

Verdorie zeg,wat een ellende,echt naar allemaal!
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik zeggen moet!
Liefs Lundi -xxx-

Sall

Berichten: 6706
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:58

Djiez... dat klinkt idd niet goed..

Heel veel sterkte!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:58

Jemig wat een pech! Superbalen dat het nu ook weer tegenvalt en nog weer ernstiger is dan ze dachten. Veel sterkte! En hopen op geen complicaties dit keer!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 19:46

We hebben Riezelma vanmiddag weggebracht. Maandag wordt ze direct (mits er geen spoedgevallen zijn) geopereerd. Ik ben erg benieuwd wat ze aantreffen tijdens de operatie. Ze zal zeker nog een tijd in Emmeloord blijven staan i.v.m. het spoelen. Toen we haar in de trailer zetten vanmiddag ging er wel even een schok door me heen. Zal ze nog weer thuiskomen?

Sall

Berichten: 6706
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:21

Sterkte.. Ik hoop echt dat ze weer helemaal 100% gezond word.
En dat je eindelijk ongecompliceerd plezier van je paard gaat hebben!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 23:00

Tjee, er lijkt inderdaad geen einde aan te komen Scheve mond Sterkte, ik duim met jullie mee voor een goede afloop, en hopen dat het dan eindelijk eens klaar is Ach gut

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 20:46

Riezelma is vandaag geopereerd. De DA heeft vanmiddag gebeld en ze is de operatie goed door gekomen.
De dierenarts was voorzichtig positief, er was niet al te veel wildvlees groei in de kaak. Ze hebben nu een drain ong. tussen de ogen in het voorhoofd geplaatst en de verbindingen tussen de holtes zijn open geprikt. Zo kan alles troep die er zit beter doorstromen en zou het lichaam in de toekomst zelf alles af moeten kunnen voeren. De drain blijft nog wel een tijdje zitten. Ze wordt nu een paar keer per dag gespoeld en misschien mag ze volgende week naar huis. Dan moeten we wel zelf spoelen, maar dat maakt niet uit. We zijn dus voorzichtig positief. Riezelma is er nog niet, maar we zijn op de goede weg.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:02

heel veel sterkte gewenst!! Scheve mond

Sall

Berichten: 6706
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:03

Arm paard... heel veel sterkte en beterschap voor Riezelma!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 10:17

Riezelma krijgt donderdag bezoek van haar stalgenootjes Eldi en ons 1 week oude veulen Zhenna. Zhenna moet ook worden geopereerd. Ze heeft een leknavel.
Donderdag brengen we ze en vrijdag wordt Zhenna geopereerd. Kan ik donderdag meteen bij Riezelma kijken. Tot nog toe is de DA dus iets positiever over Riezelma, gelukkkig.
Ik vraag me alleen wel af wanneer ik eindelijk eens normaal van mijn paardjes kan genieten. Ik doe geen oog meer dicht zowat, wat een stres

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:16

Wat een pech zeg, dat het veulentje ook al geopereerd moet worden. Leknavel is iets wat zeker niet veel voorkomt? Wel fijn dat je bij Rielzema op bezoek mag. Fijn als ze binnenkort weer mee naar huis mag.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 21:07

Citaat:
Leknavel is iets wat zeker niet veel voorkomt?


De DA zei dat het bij hengstveulens wel vaker voorkomt en het geneest bij hengstveulens vaak vanzelf. Bij merrieveulens komt het eigenlijk bijna nooit voor en is de kans dat het vanzelf geneest zéér klein.
Ik heb weer dat zeldzame merrieveulen met een lek-navel
Ik kan altijd wel bij Riezelma op bezoek, maar ik kan het nu combineren dus het scheelt toch weer een klein uurtje rijden. Ik weet dat Riezelma daar in de beste handen is dus ga ik er niet veel heen.