Lange rit, wat voor sjabrak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Lange rit, wat voor sjabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 14:37

Ik rijd regelmatig buiten, meestal een uur of vier/vijf (voor de meeste nog niet zo lang Tong uitsteken ).

Nou vind ik die vierkante pads wel erg fijn, die kon ik eerst altijd een gebruiken maar die hebben ze nu meegenomen naar een andere stal. Een nadeel vond ik dat het super warm is in de zomer, ook heb ik ze nog niet in zadelvorm gezien (dat zou ik ideaal vinden ). Op het moment rijd ik dus altijd me dunne zadelvormige sjabrakjes een langere rit, toch ben ik opzoek naar iets anders.... zou anders evt. een Anky-pad geschikt zijn?

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


Natascha

Berichten: 6845
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:50

Ik maak mijn stevige ritten van 4 uur met een jawel Bloos! Ankypad. Puur op kleur gekocht van een Bokker (legerkleurig) maar ik vind het een superpad. Absorbeert goed vocht en verschuift niet. Ook niet bij hoge schoft, flink crossen en springen tussendoor. Een regenbui heb ik nog niet getest maar de zweetproef wel Haha! . Onder mijn westernzadel heb ik een wollen pad. Ook goed Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:54

Die paar extra centimeters maken voor je paard niets uit hoor. Maar eh... als jij graag zo'n mooie Ankypad wilt kopen en je hebt er een excuus voor nodig voor je eigen gemoedsrust, dan is dit wel een goeie Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:00

Op gewone ritten maakt het niet zo uit voor de hitte. Met tempo-rijden gebruik ik wel altijd zadelvormige, kan hij daar lekkerder afzweten. Maar een echt goed zadelvormig dekje heb ik nog niet gevonden. Ja een polypad. Heb ik even geen geld voor...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:04

ankypad zou ik dan nemen!!
die verschuiven niet enzo!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:09

Ik zou ook voor een Ankypad gaan...Ze zijn toch lekker dik en dat is met een lange rit wel fijn voor je paard denk ik...Al is het maar het idee! Lachen

:D M2 + 8 :D

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 20:52

Wat is het verscil in materiaal tussen een Anky pad en een 'gewone' pad..... (ik lees dat je die dus wel zadelvormig hebt? Lachen )

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:08

Ik vind de polypad als het zulk weer is te dik voor lange ritten, het mag dan drukverdelend werken, maar als het schuim eronder vandaan vliegt dan heeft een paard het volgens mij echt warm. Volgens mij is een Anky-pad niet veel dunner. Maar misschien is het per paard verschillend hoor, wat het fijnste werkt....
Ik rijd zelf met een katoenen vierkant dekje en daarover een iets dikkere zadelvormige, dat samen neemt goed vocht op zonder dat ze het zo warm krijgt als onder het polypad.
Polypads zijn er idd ook zadelvormig, bijvoorbeeld te krijgen bij Heja in Gardenen.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 17 bezoekers