Hoe zit het nou??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Hoe zit het nou??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 21:41

Een KWPN- merrie bij ons op stal (Elcaro x Commandeur) is gedekt door Future. Nu las ik op de site van De IJzeren Man dat Future is goedgekeurd voor Westfalen en Rheinland en erkend voor Oldenburg en Berlin-Brandenburg.
Wat voor papier krijgt het veulen dan? Want ik weet niet welke van de volgende stamboeken zijn erkend door het KWPN... (Snap weinig van het stamboekenverhaal...) Blond

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:43

Ha... wij hebben hetzelfde probleem. Ook bij een jonge Future! Ze zal in een ander register komen dan de veulens waarvan beide ouders wel KWPN zijn. Dan moet gekeken worden of het veulen echt van de vader is, door middel van DNA en op drie jarige leeftijd moet ze gecontroleerd worden en 'geprokt' worden. Dus op de foto's met de benen en kijken naar afwijkingen/ocd e.d. Je krijgt een veulen papier van Westfalen en Rheinland, dat kun je invullen en opsturen naar het KWPN. Tenminste.... dat zijn mijn bevindingen tot nu toe Haha!

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:45

Met dna-onderzoek en prokken wordt het dus blijkbaar nog best duur om er een kwpn-papier bij te krijgen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:48

caranthir schreef:
Met dna-onderzoek en prokken wordt het dus blijkbaar nog best duur om er een kwpn-papier bij te krijgen.


Idd dat is best duur.... met nog kans dat hij door het prokken niet goed gekeurd word en alsnog wordt afgewezen voor het KWPN. Terwijl er genoeg merries met KWPN papier rond lopen die ook niet goed zijn..................... *zucht*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:50