shetlanders en gewicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

shetlanders en gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 07:51

ik mag een shetlander inrijden alleen heb ik 2 vraagjes...
1) hoe veel kan een shetlander van ongeveer 92 cm dragen?
2) hoe kan ik haar het best inrijden???

het is een shet van ongeveer 92 cm (iets meer kan ook wel)
en er komt al een zadeltje en hoofdstelletje.....
ik hoop op reractie's.
ik ga namelijk als ik dus te zwaar ben voor haar, ga ik kilo's kleiner worden.....

xxdevica Pling

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:00

nou ik begin eerst met de lengte: die maakt helemaal nix uit. als je nou echt langer dan 1,65 wordt ofzo is het misschien moeilijker om op zo'n shetlander van 95 cm ongeveer te rijden en ziet het er wat raarder uit, maar eigenlijk kan je er nog gewoon op rijden. wat een shetlander kan houden verschilt eigenlijk wel een beetje maar tot de 50 kg zou hij denk ik sowieso wel kunnen houden. als je daarna ineens echt veel zwaarder begint te wegen zou ik niet gaan afvallen alleen maar voor het rijden. er zijn namelijk zat andere leuke dingen die je met je shetlander kan doen. je zou misschien kunnen overwegen om minder te rijden als hij het gewoon nog kan houden of anders iets met een karretje doen want de trekkracht is groter. ook kan je vast in jouw omgeving wel leuk wandelen ofzo. suc6 iedergeval!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:57

Ik rijd ook zo nu en dan shetten in(heb er nu 1 staan die ik onder het zadel beleer, die word ook voor de kar beleerd en heb er ook een staan die net voor de kar staat). Ik ben 45 kg en ong 162(en 19 jaar Tong uitsteken). Ik rijd ook Dennis fanatiek, hij is 94 cm.
Mocht je veel problemen hebben kunnen we misschien ook wel wat afspreken, je woont niet echt ver weg.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 18:54

heej, nou ik ben 1,69:S:( en dat is dus te lang:S:@ en ik kan denk ik wel op dr rijden, alleen vind ik het zielig als ze 62 kilo draagt:S
maare ik zal er over na denken:Pdennis:D
xxdevica
mer tips ofzo? schrijve!!