Eddy de Wolff v. Westenrode

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Eddy de Wolff v. Westenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 10:54

Wie kent hem en weet in wat voor 'systeem' hij lesgeeft?

Ik zag nl. een advertentie in de Hoefslag staan voor een dressuurinstructieweekend vanaf M-niveau. Klinkt best aardig, maar dan wil ik wel weten op wat voor manier hij lesgeeft.

Kun je je paard gewoon laag en rond instellen met het losrijden of wil hij meteen een opgericht paard zien?

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 12:53

Ik ben ook eens op een clinic geweest bij hem met mijn paard, maar ik moest eerst met heel lange teugels stappen en daarna meteen oppakken en rechtuit rijden. Geen laag en rond Verward . Hij liep dan ook helemaal niet lekker. Ik had er dus geen baat bij maar misschien jij wel!

Groetjes Merilyn

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Eddy de Wolff v. Westenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 13:35

Fitzroy schreef:
Wie kent hem en weet in wat voor 'systeem' hij lesgeeft?

Ik zag nl. een advertentie in de Hoefslag staan voor een dressuurinstructieweekend vanaf M-niveau. Klinkt best aardig, maar dan wil ik wel weten op wat voor manier hij lesgeeft.

Kun je je paard gewoon laag en rond instellen met het losrijden of wil hij meteen een opgericht paard zien?


he wat leuk dat je misschien les van hem gaat nemen, ik heb 2x les van hem gehad op 2 verschillende paarden. Ik vind dat hij goed les kan geven, maar ik moest hem WEL laag en rond rijden, wat ik nu nog steeds doe en heel veel mee kan. Ik zou het echt proberen als ik jou was, je paard wordt er niet slechter van, hij heeft namelijk grand prix gejurreerd en weet het aardige van dressuur.

Ik zou het doen als ik jou was........veel succes en liefs rianne

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 13:39

Hij heeft een keer een clinic gegeven voor de Lusitano-vereniging, Neline en Jacqueline (met jack en isca) hebben toen meegereden en ik vond dat 'ie het heel goed deed met die 'bloedkikkertjes', hij was rustig en vroeg geen gekke dingen. Ze moesten ook allebei op ontspanning rijden. Voor zover ik er toen over kon oordelen vond ik 't toen helemaal niet zo verkeerd.
Ik houd 'm ook in m'n hoofd voor nog 'ns een clinic bij de Duinruiters als we Herman nog 'ns niet meer hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:08

Edde De wolf van Westenrode rijdt klassiek en doet dat niet onverdienstelijk want hij heeft al verschillende paarden tot GP niveau afgericht. Ik geloof neit dat hij nog actief is in de wedsrtijd sport. Als jury lid wordt hij ook bijzonder gewaardeerd, hij jureerd de Zware Tour en is een bijzonder sympathiek mens.

Hoe hij is als trainer zou ik niet weten. Maar ik wil wel eventjes kwijt dat wanneer je een goed ruiter of jury lid bent, je daarme nog geen goede trainer hoeft te zijn.

Mijn eigen vereeniging organiseert ook jaarljiks een clinic waarbij meestal internationale juryleden les komen geven. Ik zou veel liever zien dat dergelijke mensen zich zouden bezighouden met dat waar ze goed in zijn: het jureren. Het is bijzonder waardevol om eens een cliniq te volgen waarin je nu wordt duidelijk gemaakt waarom het ene appuyement een 9 en het andere een 5 waard is en wat jij met de middelen die je hebt, kunt doen om altijd een 7 en mischien een 8 te scoren. Daar kunnen dergelijke juryleden je enorm bij helpen maar vaak beginnen ze ook te rommelen aan je manier van trainen. Daarom zal ik net snel meer een instructie volgen van een vooraanstaand jury lid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:51

Eddy rijdt en traint klassiek, dat klopt. Tijdens mijn lessen liet ie mij wel eens mijn paard ronder maken dan normaal, maar dat was om het makkelijker te maken zie hij. We mochten altijd eerst vw-nw, daarna wat meer oprichting. Mijn paard loopt graag vw-nw, dus dan vroeg hij al sneller wat meer oprichting. Stelregel bij hem is instappen met een losse teugel, eerst acclimatiseren voor je aan het werk gaat. Hij vindt ontspanning in de aanspanning wel heel belangrijk, zowel voor het paard als voor de ruiter. Hij eist reactie van het paard, nog een kernpunt van zijn trainingen.

Wie weet ga ik over een tijdje weer bij hem lessen, ik heb toen erg veel van hem geleerd, ik ben wel weer toe aan nieuwe input.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:06

Ik heb enige tijd les van hem gehad en was/ en ben er erg blij mee Knipoog Hij geeft op een zeer sympathieke manier les laat iedereen in zijn waarde, is paard en ruitervriendelijk legt alles duidelijk en simpel uit, vraagt geen gekke dingen en laat niet alle paarden lang laag omdat dat zo'n mode is, hij vraagt het alleen als het nodig is! dus een clinic bij hem volgen? ALTIJD DOEN!! je word er altijd beter van, je kunt tenslotte van alle lessen iets meenemen! Knipoog Eddy weet waar hij het over heeft en als hij weer tijd heeft word hij ZEKER weer mijn instructeur!

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:27

Ik heb ook een clinic bij hem gevolgd. Je begint inderdaad met stappen met lange teugel. Hij liet zien dat alle paarden dan ruim overstapten, terwijl als je hem gelijk oppakt, dat ze dan veel korter stapte.
Ik vond zijn manier wel goed. Helaas ging het bij mij alleen niet goed die dag. Lukte even niet met het paard. Maar ik geloof zeker niet dat dat aan zijn manier van lesgeven lag.

Ik zou graag nog eens een clinic bij hem volgen, maar dan met mijn eigen paard, nu ik weer wat verder ben. Veel geleerd intussen *LOL* !!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:42

Ik heb les van hem gehad, als je meer wilt weten kan je me even een PB sturen! Lachen