Ik ga dammen!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 15:07

Ik weet het zeker: paardrijden leer ik noooiiit!! Heb mezelf op een video gezien, gemaakt afgelopen zondag in de stromende regen.

Errug confronterend hoor Frusty . Denk dat ik van Toon maar een wandelpaard maak.
Oké, hij was niet echt in een meewerkende bui, ook nog pestweer en veel te veel mensen en paarden in de bak, een enge landrover die vlakbij geparkeerd stond en waar je als zeer verkeersmak paard gerust wel bang voor bent als je heel serieus moet dressuren. Boos!

Afijn, het is me door dat filmpje wel duidelijk dat ik toch echt weer een dressuurzadel wil, want daar zit ik mooier op en mijn benen liggen dan wat mooier om Toon zijn enorme lijf heen.

Effe doorsparen Huilen !

Groetjes Mieke


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 15:18

ja ik herken het helemaal hoor. Ongeveer 3 maanden geleden heb ik voor het eerst in mijn leven een video opname van mezelf laten maken te paard.
Wat wel altijd heel erg stimulerend voor mij werkte was om bijv. je eigen instructeur te vragen op je paard te rijden en dan foto's of video opnames te maken!!
Goede tip voor de volgende keer misschien *LOL*
En ach, iedereen heet wel eens een moment dat het niet zo mee zit, gelukkig hoeven we ooik niet allemaal zo te worden als Anky. Maar ik wil minstens zo veel plezier beleven aan het rijden als alle Anky's, Coby's en Tineke's bij elkaar, dat is het enige dat telt, want voor mij is het gewoon hobby Party!! *LOL* *LOL* Party!! !!!


Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 15:28

Ach, dat heeft iedereen volgens mij........'t is echt een confrontatie.
Maar nou moet je de komende tijd eens wat vaker op gaan nemen. Nu ziet dit er slecht uit misschien, maar als je meerdere opnamen maakt, kun je vooruitgang zien....en daar gaat het toch om?

Nog even over het zadel: Zitten moet je echt zelf doen. Ik heb nu sinds een halfjaar ofzo een dressuurzadel (voorheen altijd vhz) - was onwijs wennen! Nu ben ik natuurlijk allang gewend, maar dezelfde fouten die ik maakte op het vh-zadel komen steeds terug....dat ligt niet aan het zadel maar aan mij... Lachen

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 16:03

Ha, ha, Mieke zullen we samen een potje gaan dammen dan...!!!

Ik heb besloten eerst minimaal een jaar door te gaan met privéles voordat ik ooit weer iemand met een videocamera in de buurt laat komen als ik in het zadel zit Party!! Party!! Party!!

Enne poseren voor foto's doen Minne en ik ook alleen nog maar stilstaand want op één of andere manier drukt de fotograaf altijd op de meest ongeloofelijk debiele momenten op z'n knopje, waardoor foto's met de meest charmante poses (NOT dus..!!)

Maar ik ben het helemaal met Jippie eens er zijn al genoeg Anky's & Coby's om op dat nivo te kunnen concurreren, dus dan maar iets (lees: boel veel) minder mooi en perfect dan deze dames, maar wel met een heleboel lol en plezier en een contact met je eigen paardenbeest!!!

Ik ben ook aan het sparen voor een dressuurzadel (rijd nu met VZH) en wil dan graag een speciaal Fryso zadel. Ik zit op Minne ook met een verkeerde beenhouding, mede omdat ik mijn benen ook niet om dat ronde lijf van 'm krijg (en ik natuurlijk nog een heleboel moet leren). Op advies van een vriendin ben ik trouwens met zwanenhalssporen gaan rijden, ik moest eerst nl. helemaal mijn been verleggen en verdraaien om hem überhaupt met m'n sporen te kunnen prikken.

Groetjes Marijke.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 16:09

Rieja, je hebt gelijk, maar ik heb altijd dressuurzadels gehad, en dit vzh zadel gekocht voor mijn vorige paard die gewoon te groen was om met een dressuurzadel te rijden.
Dit zadel past gelukkig ook op Toon, maar ik heb mezelf dus ook op dressuurzadels gefilmd gezien ( Verward wat is dit nu voor zin Verward ) en dat was stukken beter.

Het komt ook door het andere zwaartepunt en het feit dat ik vrij korte pootjes heb en toon nogal een flinke jongen is. Het KN dressuurzadel van Christa past ook op Toon, de volgende keer dat ik gefilmd word vraag ik wel of ik die eens mag lenen. Kan ik goed het verschil zien!

Gisteren deed Toon het trouwens veel beter hoor, dus het was een tijdelijk dipje, heeft hij wel vaker, wil namelijk een buitenrit, maar ja: mkz: dus niet het hek uit Boos!
Kon je het ze maar uitleggen!

Vrijdag heb ik hem wat laten dollen in de bak samen met Isard en even laten springen aan de longe. Vond hij geweldig. En zaterdag op het erf zo her en der laten grazen, ook geweldig, dus zo beroerd heeft hij het niet bij me. Toch? Verward

Groetjes Mieke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 16:11

HAHAHAha, typisch he, zolang je jezelf nooit hebt zien rijden krijg je op een of andere manier het beeld van jezelf in de houding van anky van Grunsven! Hoe je daar toch aan komt.... (wishful thinking, en als je maar lang genoeg doordenkt ga je het geloven...)En dan valt de werkelijkheid vaak lelijk tegen. Tja, dammen of postzegelsverzamelen lijkt mij ook minder frustrerend hoor. Maar ik zou nog niet opgeven, aangezien veel mensen last hebben van dat "anky syndroom", grinnik. Ik ook, ook voor mij is een filmpje van mezelf te paard HARD en CONFRONTEREND!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 16:21

Hard en confronterend, maar wel goed! Ik heb nu dus geen les ivm die mkz, en dan is dit een redelijke vervanger.

Ik heb ook niets te klagen hoor, Toon als ex-manegepaard, totaal verreden, doet het eigenlijk heel goed. Ik wil waarschijnlijk toch iets teveel, of ik vraag juist niet genoeg van hem. Ben er nog niet helemaal achter...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 16:25

hahah desiree die is echt goed!tja precies de waarheid Misselijk .ik had vandaag foto's ontwikkeld,en toen ik erdoor bladerde zag ik een foto van mijzelf op anous,een maandje gelden die had een vriendin genomen van mij.ik werd toch misselijk toen ik em zag Misselijk ik heb de foto doorgeschuurd en weggegooid.dan maar foto's van alleen het paardje en dan zonder mij Schijnheilig

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 17:26

Ik heb het ook hoor dan rijd ik langs een spiegel en dan denk ik mijn god ik ga fietsen.
De filnm van P&K was echt een schande in mijn ogen.
Lottie vind het 4-tal niet zoveel aan en komt behoorlijk terug in tempo ik heb 'm de hele proef vooruit zitten schoppen gewoon meeeeeeeeeen wat zag dat er erg uit.
Donderdag avond met m'n pappie de stad in nieuwe filmcamera kopen op onze oude zit een barst in de lens en die is ook al wel een beetje antiek.
de camera is voor ons samen : hij filmt en ik rijd....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 19:38

Komt me erg bekend voor hoor! Mijn man maakt regelmatig video van mij (zie de foto's op plaatjesforum) en als ik het thuis dan bekijk zit ik echt op de bank van: doe die hakken naar beneden. Hou die handen niet zo raar. laat dat beest es doorlopen, drijf niet zo veel, geef hem eens een tik! Als je erop zit zie je het heel anders... Daarom is les ook zo belangrijk denk ik (heb ik helaas niet, maa r dat is wel aan mijn houding te merken). Kan niet wachten tot de bak mooi droog is en ik weer echt dressuurmatig aan de slag kan. Wil dan ook dat Marc een film van me maakt als ik een dressurproef rij... Kan ik mezelf thuis mooi beoordelen (een 4, een 5, en een 6je voor het geheel... Verward )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 22:11

Hihi, ik roep ook regelmatig dat ik kippen ga houden ipv paarden, maar Milena weet toch wel beter: ik ben als de dood voor kippen en er nog allergisch voor ook *LOL* *LOL* *LOL* !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bamisalami, ChanelR, mala26, Poety, Rivendell, RobinSputnik, Wenta, Yom en 101 bezoekers