Stro stal leeg eten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Stro stal leeg eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 20:23

M'n paard eet sinds kort bijna z'n hele stal leeg als hij de kans krijgt. Hij staat nu overdag buiten en kan z'n stal in en uit lopen. De laatste dagen had ik elke keer de staldeur dicht zodat hij er niet in kan, maar s'avonds staat hij de hele tijd stro te knabbelen.. Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik hieraan kan doen ?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:28

je kan er nix aan doen geloof ik. op de boerderij staat een haflinger die geloof ik eerst ook op stro stond maar nu al een heeeele tijd alleen op zaagsel. als ze op stro staat eet ze alles echt helemaal op en zou ze te dik worden. als ze echt heel lang op een weiland zou staan zou ze ook dood eten zegmaar. als je paardje niet zo dik is zou ik het zo laten maar anders zou ik haar ook alleen op zaagsel o.i.d zetten

jeej, in mei naar tsjechie!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 20:32

hij is niet te dik maar teveel stro is gewoon niet goed! maar het gaat mij erom dat hij het "ineens" doet. Hij knabbelde wel atijd gewoon op stro maar hij eet het nu echt met happen...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:39

oh dat is inderdaad wel vreemd. krijgt hij minder te eten ineens dan? of rijdt hij nu meer als eerst maar krijgt hij nog steeds evenveel eten als daarvoor? anders zou ik het eigenlijk ook niet weten Scheve mond

jeej, in mei naar tsjechie!!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:41

Mijn vorige verzorgpony heeft ook een tijd gehad dat hij z'n hele stal leeg at. Ze hebben hem toen op zaagsel gezet. En na een tijd weer geprobeerd op stro, en hij deed het niet meer!

» Never give up on the things that make you smile..

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:41

Heb je ander stro dan normaal? Mijn pony vindt namelijk de ene baal ook lekkerder dan de andere. Ze eet ook flink wat stro. Ik stooi maar niet te dik op (ze vreet het meestal namelijk helemaal leeg) en dat terwijl ze absoluut geen voer (ook geen hooi!) tekort komt.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:44

Mijn paard is ook zn stro monster.. Ik kan er niets tegen doen.. Ik heb wel een laagje houtmot en dan stro. maar binnen een uur is dat stro ook weer weg :s

-xx-

:+:

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 20:44

hij krijgt juist wat meer eten dan normaal omdat ie in de overgang van koud/warm net wat meer nodig heeft. Hij krijgt genoeg hooi en ik heb ook geen ander stro.... Verward

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:44

Mijn bijrijdhaf eet ook altijd bijna al haar stro op.... ze vindt dit zelfs nog lekkerder dan haar kuil. Ik kreeg laatst de tip om redelijk schoon stro wat bij een ander paard uit de stal komt in haar stal te gooien. Met twee plakjes vers stro erbij ofzo. Het stro met de lucht van andere paarden eraan schijnen ze niet te eten???? Wij hebben het nog niet geprobeerd aangezien ze nu 24/7 naar het land gaat maar misschien is het een idee???

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 20:46

ze staan bij mij aan huis.. ik heb geen stro van een ander paard omdat de andere op zaagsel staat. Maar ik vond het juist fijn dat m'n ouwtje wat knabbelde dus heb ik hem op stro laten staan, maar dit is gewoon een beetje overdreven...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:47

ik zou inderdaad gewoon even op zaagsel proberen een tijdje en daarna weer terug op zaagsel en stro. wie weet doet ze het dan minder. eigenlijk is het toch helemaal niet erg als ze het stro wilt opeten? als je dan maar niet te veel stro geeft natuurlijk want anders gaat ze wel dikker worden.
mijn verzorgezel eet ook redelijk wat stro op maar ze is wat aan de dunne kant dus ik vind ik het niet erg Lachen

jeej, in mei naar tsjechie!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 20:49

het is wel erg
Hij kan er van gaan verstoppen (koliek) aangezien hij er gevoelig voor is..Het gekke is dat hij altijd op stro heeft gestaan, alleen vorig jaar een tijd niet omdat ze op die stal alleen mot gebruikten. Maar hij staat nu al ruim een half jaar weer op stro...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:52

oh, dan zou ik hem dus echt ff alleen op zaagsel laten staan want als hij er gevoelig voor is lijkt het me sowieso niet zo'n goed idee om hem veel stro te geven in z'n stal. misschien moet je dan nog weer wat extra hooi ofzo geven omdat stro de maag natuurlijk ook wel een beetje vult. wat ik me ook net zat te bedenken....vervelen kan natuurlijk ook. probeer anders een skippybal uit ofzo in de stal want het stro op eten kan natuurlijk ook een bezigheid zijn geworden

jeej, in mei naar tsjechie!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 20:53

verveling is het niet..hij heeft een voerbal, een skippybal en een shetlandmerrie *LOL*

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:55

oh nou dan valt verveling lijkt mij ook af Haha! . maar ga je dat van het zaagsel nu uitproberen? ik denk wel dat het het proberen waard is namelijk

jeej, in mei naar tsjechie!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 20:57

Denk dat ik dat i.d.d ga proberen. Zowieso wel een plakje stro erbij voor de knabbel...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:58

ja is goed. ik zou je paardje dan minstens een weekje op zaagsel laten staan want anders heeft het geen nut lijkt mij. suc6 met uitproberen en laat weten of het gelukt is...anders bedenken we wel weer wat anders Knipoog

jeej, in mei naar tsjechie!!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:02

Sinds wanneer eet hij dan heel zijn stal leeg?

Mijn verzorgpony doet dat ook, aan de ene kant erg handig met uitmesten, aan de andere kant erg irritant, omdat je constant in de stront loopt.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 21:05

Dat is pas sinds een weekje...
Dat vindik juist zo raar Scheve mond

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:07

En wat is er voor die week veranderd?

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 21:14

Euhm... niks eigenlijk Scheve mond
We hebben een nieuwe stal erbij gebouwd, maar die is leeg... voor de rest is er niks veranderd...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Namarda
Berichten: 66
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 01:51

Ik heb even een vraagje eet ze alleen het schone stro op of ook het vieze stro?
Toen ik mijn pony nl 6 jaar geleden had gekocht at ze ook al het stro uit haar stal op (inclusief het vieze stro) en zij heeft er toen koliek van gekregen, en dat is echt niet leuk!
De veearts heeft mij toen aangeraden om haar op zaagsel te zetten, en dat hebben we gedaan.
Nu 6 jaar later heb ik haar alweer zo'n 3 jaar op stro staan en ze eet af en toe nog wel een beetje stro, maar een beetje stro kan volgens mij geen kwaad.
Ze heeft er nu helemaalgeen last meer van, dus ik raad je idd aan om haar een tijdje op zaagsel te zetten want niemand heeft zin in een pony met koliek. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

luxx

Berichten: 3503
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 06:19

ik heb ergens gelezen dat je er groene zeep op kunt spuiten, groene zeep is een natuurprodukt en niet slecht of gevaarlijk, maar vooral niet lekker.
in een oude spuitbus dus groene zeep en water, je moet het oplossen, en dat dus over het stro spuiten.
misschien het proberen waard?

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 06:45

Groene zeep helpt niet bij ieder paard, maar je zou het kunnen proberen.
Wat ook eventueel zou kunnen helpen is azijn er over het stro spuiten.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

luxx

Berichten: 3503
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 06:49

Kusia schreef:
Wat ook eventueel zou kunnen helpen is azijn er over het stro spuiten.

is misschien meteen ook goed tegen de vliegen ?

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Finesse, N_B_N, RobinSputnik, XladyX en 32 bezoekers