Dit is pas k*t...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Dit is pas k*t...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 17:35

HoiHoi,

Sorry mensen, maar ik moet het er even uitgooien;

Mijn lieve andalusier stond al 2 weken stil met een spierblessure en we hadden allemaal gedacht dat het na die 2 weken wel beter zou gaan, maar hij liep nog steeds niet lekker. Verdrietig

Wij dus de dierenarts gebeld en die is vandaag wezen kijken...
Nou, Hedio schijnt dus een revalidatietijd van 2 maanden nodig te hebben Bloos!

Hij mag dan dus wel in de wei, want vrijbewegen is goed voor hem, maar 2 maanden niet bereden worden etc.

Nou kan ik daar nog wel meeleven, ik bedoel, ik houd super veel van me paardje dus hij moet eerst weer helemaal beter zijn en de rust gun ik hem dan ook van harte

Sommige van jullie hebben denk weleens verhalen gelezen over alle problemen die ik had met Hedio vorig jaar en dat ik mijn vertrouwen compleet ben kwijtgeraakt in hem. Met heel veel hulp, tijd, energie en veel angst overwinnen en grenzen verleggen, waren we nu eindelijk weer zover dat we samen fijn konden rijden *LOL*
Voor Hedio is het heel moeilijk om niet te werken (hij wil namelijk altijd zo graag OK dan! ) kun je nagaan dat hij 2 maanden niks mag doen Verward

Maar het ergste is nog wel dat al het werk weg is... Verdrietig
Alles waar we aan hebben gewerkt en alle obstakels die we hebben overwonnen...alles!
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik na 2 maanden niet meer op Hedio te hebben gereden het daarna absoluut ook niet meer durf
Het vertrouwen is dan compleet weg en ik weet niet of ik dan nog wel de moed en de energie heb om weer helemaal van voor af aan te beginnen Verdrietig

Sorry voor dit verhaal, maar ben echt super Verdrietig nou en weet eigenlijk ook niet meer wat ik hier mee aan moet Verward

Bedankt voor het lezen iig, Emmeline
Laatst bijgewerkt door Milka op 26-04-04 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt


KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:52

Wat rot zeg!

Toch is na 2 maanden nog niet alles weg hoor. Je houdt tenslotte gewoon nog contact met hem, maar dan ernaast. Misschien kun je die 2 maanden grbuiken om lekker vaak te poetsen, knuffelen, misschien lekkere rechte wandelingetjes maken (als dat wel mag) etc.

Sterkte de komende maanden OK dan!


Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:52

Wat erg joh. Maar over die 2 maanden moet je er mischien eerst iemand anders op laten als je het zelf niet zo goed durft. Ik vind het echt naar voor je. Succes.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:03

Het is natuurlijk heel k*t dat 'ie 2 maanden rust moet hebben. Dus sterkte daar mee!

Maar over dat andere. Dat kun je misschien ook van de andere kant zien. Lachen Misschien kan het vertrouwen wel beter worden. Ik neem aan dat je nog steeds lekker met hem kunt knuffelen, poetsen en lekker tutten.. Daarvan kan het vertrouwen natuurlijk beter worden en de band sterker.

Heel veel sterkte en succes ermee.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:05

Ik sluit me daarbij aan.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:09

Jou werk is nooi voor niets geweest!
het kan wel zijn vervaagd na 2 maanden maar al dat werk is nooit helemaal weg!
Misschien kun je op een ander paard verder oefenen aan je vertrouwen?

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 18:34

Jaaah, tuurlijk blijf ik lkkr met hem knuffelen en poetsen en dat het vertrouwen daardoor sterker wordt van zijn kant, kan ik begrijpen...miss ook wel van mijn kant, maar ik zou er nooit op durven...dat gevoel kan ik ook niet veranderen.

ALs ik al op een ander paard mag rijden, zal het me niet echt helpen om te oefenen aan me vertrouwen. Ik durf namelijk wel op andere paarden te rijden, maar ik heb gewoon problemen met het vertrouwen met het rijden van mijn eigen paard.

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 18:34

Thanks voor alle lieve reacties/steun!!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:38

echt heel erg vervelend..... sterkte ermee !
Maar van de andere kant, wees blij dat je straks weer lekker met hem verder kunt, sommige mensen hebben dat "geluk"niet.....

En een paard vergeet echt niet zomaar wat je hem geleerd hebt, dus waarschijnlijk kun je het met wat lef straks gewoon weer oppakken !

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:48

Maar Hedio staat toch te koop? Of heeft dat geen haast?

Nu ja, de verkoop zal er natuurlijk ook niet makkelijker op worden als hij een peesblessure heeft...
Laat hem nu die twee maanden staan, en desnoods laat je hem door iemand anders voorrijden als er een koper komt.

Geniet zolang nog van hem door hem veel te knuffelen en te poetsen! En geef hem een hug van mij!


Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:57

Hey....balen zeg. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.
Op een ander paard voorlopig gaan rijden wil best helpen hoor. Zo behoud je je zit en spieren.
Want als jij 2 maanden ook niet rijdt, verlies je je spieren ed en zit je na die 2 maanden ook niet lekker meer.

En verder gewoon lekker knuffelen, poetsen, andere dingen met hem doen. Veel vertrouwen in elkaar krijgen.
Enne, als ik nog een keertje langs moet komen moet je maar ff pb'en.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:12

ik snap het toch niet goed meer Verward Verward
enkele dagen terug zet je hem te koop, en nu spreek je over je vertrouwen over twee maand niet meer hebben....

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:58

Nu kan ik ook even niet meer volgen, ga je hem dan toch helemaal niet verkopen? Als je nu even rustig 2 maand met hem op je gemak kan bezig zijn zal je vertrouwen al wel wat beter zijn.Ik heb ook meer vertrouwen in mijn paard gekregen toen ik veel met hem op mijn gemak bezig was. In ieder geval hoop ik dat je je vertrouwen weer helemaal terug krijgt. *LOL*

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:03

EUh...begrijp het ook nie meer..?
En je moet nie denken dat je paradje alles kwijt zal zijn ..alleen zijn spieren en da moet je stillekes terug op bouwen.
De mijne staat nu al 5 maanden stil door mijn ongeluk !..nu begin ik stillekes te longeren. Maa denkt zeker nie da hij alles kwijt is zeker nie andalusiers !!

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 23:49

Sorry, kan t begrijpen dat t allemaal een beetje onduidelijk is.

Hedio staat officieel gewoon nog steeds te koop en dat wil ik na dit ook zeker door gaan zetten. Het verkoopt natuurlijk alleen wel wat moeilijk als je paard een blessure heeft.

En ja, ik ben nog steeds heel erg bezig met het vertrouwen tussen Hedio en mij. Als ik hem verkoop betekent t eigenlijk dat ik al dat werk voor niks met hem gedaan en aan 1 kant zou dat ook best wel zonde zijn. De koper heeft er denk alleen maar geluk bij aangezien Hedio een heel ander paard is geworden.

En ik ga me ook zeker deze 2 maanden richten op het bezig zijn met Hedio en dat zal ook wel helpen om vertrouwen in hem te krijgen, maar nogmaals...ik vertrouw me paardje volledig zolang ik er naast sta, erop is een heel ander verhaal...

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:55

Je hebt nooit werk voor niks gedaan. Als Hedio makkelijker is in omgang, gaat zijn koper hem ook beter waarderen. succes ermee

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:06

Ik kan je zo topics aangeven die je kunt lezen, over mensen die echt een enorme drempel over moeten om hun paard weer te berijden, omdat ze vertrouwen kwijt zijn zoals jij.

Ik hoop dat je wel de mogelijkheid hebt om op andere paarden te rijden, want dat is beter voor je vertrouwen. Alle kleine beetjes helpen en elk klein beetje kun je goed gebruiken.

De hond is de betere mens

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:00

He meis, wat vervelend allemaal zeg, het zit je ook niet echt mee Ach gut

Je moet goed onthouden dat je de afgelopen tijd een hele goede band met Hedio hebt opgebouwd en die zal ook blijven, alleen moet jij daar ook wel in blijven geloven. Ik heb ook een flinke dip gehad met Staar en dacht dat al mn lessen en doorzettingsvermogen voor niets was geweest maar uiteindelijk is de band tussen mij en Staar alleen maar sterker geworden. Ik vermoed ook dat je als je over twee maanden weer met Hedio aan de gang gaat veel sneller over je 'angst' heen bent als daarvoor.

Ik zou lekker de komende tijd met hem tutten, kroelen etc zodat je band met hem alleen maar sterker wordt en ik wens je veel succes Vriendjes zijn?

PS Gaan we toch gezellig allebei met onze stalen ros mee met de boktrit zondag 16 mei Haha!

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, carineken, Cjuan, La_Lune, Liiesjjj, Lisanne_S, lissssan, Maaike_Ma, Mars, Mutti, Vagabondo en 88 bezoekers