manege Nieuwvliet in BIT

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

manege Nieuwvliet in BIT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 12:10

Trek ik de BIT los, staat m'n 'vakantie-manege' in de manege test! Best grappig, die Noblesse heb ik zelf daar ook gereden. Haha!
Vond alleen 4 punten voor instructie nog hoog, heb zelf mindere ervaringen gehad. Toen ik daar een les reed zat er een meisje op een bokkende Tinker in mijn groep. Vond meisje niet leuk; janken. Kind werd uitgekafferd door de instructeur dat ze zo nooit het strand op mocht (kind harder janken), ze ervan af moest komen en hij het wel effe voor zou doen. Kind eraf, hij erop en flink met de zweep over de kont ( ), Tinker over de rooie, kind ook (durvde er niet meer op) en hij vol trots 'kijk, hij doet helemaal niets'. Uiteindelijk heeft kind met een ander van pony geruild. Verder rijdt ik zo'n 10 jaar, best gevorderd, dacht ik zo. Maar waarom wordt ik dan in een beginners/ half gevorderdenles gezet???
De volgende dag zou ik een gevorderden-strandrit makken; héééél veel gestapt en een beetje gedraafd. Bij navraag kreeg ik te horen dat ze helemaal geen gevordeden ritten maken???
Wie heeft er nog meer ervaringen met deze manege? En zijn deze ervaringen wat beter?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:23

Heb de BIT nog niet gehad, snap er niks van. P&s ook nog niet.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:47

Das toch in zeeuws vlaanderen, die manege? Ken hem niet hoor, maar ga binnenkort die kant op, vandaar. Ik zal ook ff de bit kopen, ligt geloof ik de 27e weer in de winkel (dááág zakgeld)

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:52

haike schreef:
Heb de BIT nog niet gehad, snap er niks van. P&s ook nog niet.


Ik heb de bit gisteren gehad. P&S komt volgende week weer volgens mij!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:22

Ik heb het ook gelezen de manege kwam sowieso niet erg positief op mij over, het gaat daar echt om de naam die ze krijgen/hebben
(hippo d'or) ofzoiets, en de kantine was erg belangrijk volgens mij. ik heb er nooit zelf gereden dus het kan zijn dat ik het helemaal fout heb maar toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:36

Kzal eens kijken, maar ik heb er stage gelopen, en daar is mijn paardrijcarriere begonnen Haha!

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:46

ik was het juist helemaal niet eens met de punten, kom er zelf al jaren en werk er ook enkele jaren al in de zomer. In de zomer is het vaak nogal hectisch op de manege met drukke lessen met vooral veel duitsers, dus dat komt de lessen niet ten goede dat geef ik toe. Verder lopen er veel stagiares rond, maar ook zei moeten het lesgeven leren en dus heb je idd kans om van he les te krijgen wat natuurlijk minder goed gaat dan bij de gediplomeerde instructie, maar ze moeten het immers leren.

Dat van de naam is helemaal niet waar, dat komt waarschijnlijk zo over omdat t in dat stuk de nadruk er erg op gelegd wordt, wat ik erg stom vind.

En de strandritten...sja dat blijft altijd een risico en idd zijn het geen gevorderde ritten. alleen als het heel goed gaat met de groep op het strand wordt er gegaloppeerd (en dat gebeurt best vaak, ik begeleid zelf daar buitenritten) maar je kan het risico niet nemen dat er een iemand het niet aankan met als gevolg gevaar voor de hele groep....

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:59

Ik heb hem wel gehad. Maar sinds ze hier bij een manege zijn geweest en daar nog knap positief over waren geloof ik er niet meer zo in wat er allemaal in staat. Schijnheilig

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:53

Ja ik denk ook niet dat je de Bit helemaal moet geloven met wat erin staat zo zie je maar dat je ineens een heel raar beeld kunt krijgen van zo'n manege..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:00

Het punt met die manege is, dat er al 120 verschillende eigenaren zijn geweest, het gaat maar over van de een op de ander, en ze breiden allemaal uit, komen vervolgens tot de conclusie dat ze het niet meer trekken, en hup daar heb je de volgende.
Ik ben over de manege, om te lessen niet positief, om er zelf te staan met paard ook niet, de sfeer trekt mij absoluut niet. Maar er wordt wel goed voor de gastpaarden gezorgd, de faciliteiten zijn goed, dus voor vakantiemensen is het best iets Lachen Want het is dichtbij het strand, en je kan in zo'n huisje vlakbij. Heb het artikel nog niet gelezen, maar ben erg benieuwd... Wat betreft instructie, die is heel wisselend, maar dat komt omdat er volgens mij ook veel verschillende mensen lesgeven...

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 16:35

lonnie schreef:
In de zomer is het vaak nogal hectisch op de manege met drukke lessen met vooral veel duitsers, dus dat komt de lessen niet ten goede dat geef ik toe. Verder lopen er veel stagiares rond, maar ook zei moeten het lesgeven leren en dus heb je idd kans om van he les te krijgen wat natuurlijk minder goed gaat dan bij de gediplomeerde instructie, maar ze moeten het immers leren.

En de strandritten...sja dat blijft altijd een risico en idd zijn het geen gevorderde ritten. alleen als het heel goed gaat met de groep op het strand wordt er gegaloppeerd (en dat gebeurt best vaak, ik begeleid zelf daar buitenritten) maar je kan het risico niet nemen dat er een iemand het niet aankan met als gevolg gevaar voor de hele groep....

Dat is allenmaal leuk en aardig en ik kan daar ook begrip voor hebben (op Bergemo is het ook hectisch met ponykampen en vakantiegangers in de zomer), maar wees daar eerlijk in. Ik vroeg om een gevorderdenrit, tot twee keer toe krijg ik te horen dat ik in een gevorderdenrit zit. Vervolgens wordt er alleen gestapt en gedraaft. Als ik later om uitleg vraag krijg ik te horen dat ze nooit gevorderdenritten geven...sorry, maar dat vindt ik lichtelijk klanten trekken onder valse voorwendselen. Wat de stagaires betreft, tuurlijk moet iedereen het leren. Maar als iemand op dergelijke manier les geeft dat een kind helemaal over de rooie naar huis gaat, is er dan niemand die de stagaire terug fluit?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:35

Je kan naar een manege kijken vanaf 2 kanten: Vanaf de werknemers/eigenaar en vanaf de klanten.
Vanaf de klantenkant zag het er zo uit en zo verliep die dag toen.

Over dat stagaire: Iedereen moet het leren, maar zet er dan een gediplomeerd iemand naast zodat die kan ingrijpen als dat nodig is!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:54

Volgensmij ken ik deze manege ook.. wij waren een keer op vakantie daar en toen werd er een springconcours gehouden..
ook was er een demonstratie met spaanse paarden..
is dat deze manege?

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 18:07

Er WERD idd springcocours zeeuws-vlaanderen gehouden met de nodige demostraties. WERD, want daar zijn ze mee gestopt, te duur.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:12

aha, dan is het denk ik die manege waar ik ooit geweest ben

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:36

Sjonniej schreef:
Over dat stagaire: Iedereen moet het leren, maar zet er dan een gediplomeerd iemand naast zodat die kan ingrijpen als dat nodig is!

Dat wou ik dus ook zeggen.. Ik heb het artikel nog niet gelezen, dus geef verder nog geen oordeel Lachen