Pollenallergie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 11:06

Ik wist niet of dit topic beter bij VMR hoort, maar zet hem maar hier.
Sinds een week of anderhalf gooit mijn pony ontzettend met zijn hoofd als ik aan het rijden ben, hoe sneller de gang, hoe meer gegooi met zijn hoofd. Daarbij briest hij ook ontzettend.
Natuurlijk niet echt prettig voor mij om te rijden en voor hem ook niet neem ik aan, in eerste instantie dacht ik dat het aan zijn tanden zou kunnen liggen, maar als ik met alleen een halster rij doet hij precies hetzelfde.
Mijn instructrice denkt dat het komt door pollen in de lucht en dat hij daar last van heeft, zou best kunnen want hij briest ook de hele tijd en heeft zowiezo gevoelige luchtwegen (stofallergie).
Mijn andere instructrice (groepsles) zegt dat met het hoofd gooien betekend dat hij niet actief genoeg is, maar juist hoe actiever ik hem rij hoe erger het wordt.

Ik vroeg me eigenlijk af of hier iets aan te doen is, ik rij hem nu gewoon door en blijf zoveel mogelijk van zijn hoofd af.
Voor hem is het zeker niet prettig dus vindt het ook banketstaaf om zo door te gaan Ach gut


Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:49

Met betrekking de pollenalergie kan ik je verwijzen naar medisch daar worden enkele dingen hierover besproken en vind je wat meer informatie hierover.

succes


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:41

paardje dat bij mijn bijrijdpaardje staat heeft precies hetzelfde,zij heeft zonneallergie en epollenallergie geloof ik.
de eigenaren geven hem zwavel geloof ik,ze krijgt ook een kap op in de zomer.....verder weet ik het ook niet precies,maar de symptomen wijzen er wel op.
misschien zoekfunctie gebruiken?
succes!

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:05

Mijn paard heeft hetzelfde. Ik rijd haar sinds een tijdje met een Net Relief (zie www.paardendrogist.nl ) en dat werkt echt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:47

Rydar heeft t ook... erg vervelend een soort van hooikoorts... al lijkt het elk jaar minder te worden... dus mischien kunnen ze er overheen groeien? zoeen netje zou ind wel eens kunnen werken , heb er zelf nooit 1 gekocht omdat alles wat bij ry zijn neus in de buurt zit in zijn mond verdwijnt.. Schijnheilig

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:41

Goh, dat herken ik.....

Marko begint zo gauw het goed weer is hele korte knikken te geven met zijn neus, nu het even aan de gang is en erg goed weer blijft begint hij grote knikken te geven. Heel de winter heb ik er geen last van gehad en nu begint het weer Scheve mond

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Weltart

Berichten: 5
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:27

hey,
dit klinkt mij allemaal heel bekend in de oren.Mijn paardje deed dat ook en kheb haar bloed laten onderzoeken in een speciaal laboratorium en de uitslag daarvan wees erop dat ze zwaar allergisch is aan bepaalde zaken.We dachten eerst ook aan de pollen maar uit het onderzoek bleek dat het dus helemaal niet aan de pollen lag maar aan de paardenvlieg , kruidenmengsels en nog twee andere dingen maar die weet ik niet meer.Ik heb haar laten onderzoeken omdat ik echt in de problemen kwam met mijn wedstrijden en nu moet ik haar elke week een inspuiting geven die haar moet desensibiliseren of beter immuun maken en ik ben nu drie maanden met die kuur bezig en het is toch al veel minder met het schudden.Het heeft wel enkel jaren tijd nodig voor het helemaal verdwijnt of toch zo goed als.
een goede raad : laat het onderzoeken dan ben je tenminste zeker
groetjes xxx ilona

You're the one thing that matters


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sjors050 en 7 bezoekers