mijn pony bijt me vaak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

mijn pony bijt me vaak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 12:21

ik heb een verzorgpony die erg vervelend doet. als ik met hem aan het halster touw loop dan gaat hij bijten. me vriendin zei dat ik hem dan een tik moest verkopen met de zweep of met het halster touw. ik doe dat en dan houd hij ff 5 minuten op. maar daarna begint hij nog een keer. laatst was het zelfs zo erg dat toen ik hem een tik verkocht. hij helemaal naar achterging en ik hem niet naar vore kreeg. hij ging toen steigeren en toen had ik ineens 2 hoeve in me nek ligge.. kwas toen echt boos op hem maar ik weet niet waarom hij het nou steeds doet. als me vriendin met deze pony gaat lopen loopt hij gwoon mee en gaat hij niet bijten. maar bij mij en bij michaela doet hij dat wel. ik snap het niet. het kan misschien owk liggen aan zijn hoeven. want die moeten nodig bekapt worden (wat binnekort gaat gebeuren Haha!) maar dat heeft hij nog nooit gedaan.
soms als je hem wilt pakken dan komt hij hard op je afgegalopeerd, hij gaat dan net een halve meter voor je langs je heen... dus dat is echt eng. maar we weten niet meer wat we met hem aan moeten doen. miss kunnen we beter wachten tot de hoefsmids is geweest maar het is gewoon heel erg.
weten julie mischien iets wat we hieraan kunnen doen?
alvast bedankt,
Schijnheilig baister Schijnheilig

Never forget you...
Baister, love you forever...


veertjuh14

Berichten: 94
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: sint anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:25

ahhh vin et wel sneu voor je maar ik weet et ook niet wat doe je dan anders dan aniek??? is wel beetjuh vaag da hij da niet bij aniek doen

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 12:26

jah idd... bij aniek loopt hij super goew meej.. maar met mij en michaela niej :S vink echt wazig

Never forget you...
Baister, love you forever...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:28

zoals ikhet lees heeft ie gewoon geen respect...
blijkbaar dus wel voor dat andere meisje..
respect afdwingen dus.. en nee niet persee met geweld

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:30

Ik ga mee met klaske..

(he klaske ik haal je wel in Haha!)
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 26-04-04 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:31

nee hoor

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 12:32

en hoe kan ik het beste respect winnen... doe vaak met hem te gaan poetsen? of vaak aaien...? ik weet het namelijk niet.. hij is echt wazig bezig de laatste tijd :S

Never forget you...
Baister, love you forever...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:32

baister schreef:
en hoe kan ik het beste respect winnen... doe vaak met hem te gaan poetsen? of vaak aaien...? ik weet het namelijk niet.. hij is echt wazig bezig de laatste tijd :S


Klaske weet het Schijnheilig

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 12:35

jah idd.... Knipoog

Never forget you...
Baister, love you forever...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:38

euhm... lees es iets over NH??
ik weet het wel, maar kan het niet verwoorden..
bij mijn paard staat ook een ruin die denkt dat ie baas over me is, slaat naar me enzo..
tja... gossie.. nu moet ik nadenken, hey meiden, das niet de bedoeling..
poetsen enzo is volgens mij niet de manier.. dan kan ie nog baas zijn

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:42

Kijk is op verschillende site en ga is het leiden oefenen. Dus touw lekker losjes, maar hij mag met zijn neus niet voorbij je. Doet hij dit toch, met een arm zwaai of het gooien van het touw proberen achter je te houden. Lukt dit niet draai dan een rondje in jouw richting. Hou de afstand minstens een meter zodat hij niet bij je kan. Gaat het leiden goed, dan kun je stops en over gangen gaan vragen op de zelfde manier.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:43

en een touw met een "knots" aan het einde.. dus niet zo een geleide touwtje die je bij de welkoop koopt...

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:51

www.horsemanship.org, hier staan een heleboel dingen op hoe je een paard leert jou te respecteren. Geloof dat er ook een stukje over bijten in staat.

Maar laat je voor al niet bang maken en intimideren. Als ie op je af komt rennen moet je je armen in de lucht steken en eventueel zwaaien. Je moet jezelf groter proberen te maken dan hem.

Je kan hem ook bijten in z'n neus, precies waar het neusbotje eindigt, dit is een hele gevoelige plek. Maar PAS OP dat hij jou niet bijt!

Succes en groetjes

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 14:25

kejz.. dankje voor de tips.. maar bijten in een paard ? :S

Never forget you...
Baister, love you forever...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:49

ja dat werkt op zich best goed.je paard moet weten dat jij de baas bent,en niet hij.
ik rijd zelf een ruin die ook bijt,gelukkig word dit al een heel stuk minder.
Probeer zelfverzekerd naar hem toe te gaan,en niet afwachtend te reageren of hij gaat bijten.
JIj bent de leider,hij hoort jou te gehoorzamen.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:52

Blijven straffen , veel met hem doen , veel met hem lopen en zorgen dat ie ACHTER jou blijft lopen , JIJ bent zijn leider , en niet andersom, hij moet respect voor je gaan krijgen , het duurt even , maar je komt er uiteindelijk wel

    S p o t.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:52

heb je een pb`tje gestuurd Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:54

je moet consequent zijn, dat mis ik in het hele verhaal.

:){

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 19:57

jah da snapk wel.. maar als hij mij bijt.. dan moek hem slaan... dan houd hij vijf min op en gaat hij weer bijten.. doe je hetzelfde en houd weer vijf min op.. zow kun je nooit ff normaal een kwartiertje stappe... ik word echt kwaad op da beest... en ik weet dak da nie moe doen maar dit is al zown paar maanden aan de gang.. en bij mijn vriendin (aniek) doet hij dit niet... en die is juist zow goew met paardjes.... mja.. miss moek owk wat meer aan mezelf werken.. kan tuurlijk owk.. maar dan nog... kvind het nog wel vreemd... mare... jah.. vnd het gwoon een beetje vreemd van hem...
alvast bedankt
beyz
Schijnheilig miesje Schijnheilig

Never forget you...
Baister, love you forever...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:02

moest even een paar keer je tekst lezen voordat ik het snapte.. Maar je moet hem niet elke keer slaan, zodra hij jouw bijt geef je hem een gigantische optater waar je U tegen kan zeggen! Zo zal hij het niet nog eens proberen..

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 20:42

kejz.. zal het proberen...Lachen

Never forget you...
Baister, love you forever...

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:23

Jaaa terug bijten ik heb elianne een keer gebeten ik werd niet goed van dr ....
Wel harig maar het was wel over hahaha
misschien een idee??
have fun Haha! haha Vingers aflikken

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:26

streng blijven !
en et ligt zeker niet aan zijn hoeven hoor,
hij heeft geen respect voor je,
en probeerd iedere keer meer de baas over je te spelen,
geef hem eens een rot klap als tie et nog een keer doet..

Karaat_the_newforest op Instagram

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:25

Mijn shetland ruintje die deed dat ook. Toen heb ik 'm ook in z'n neus gebeten en toen was het echt heel snel over..... Lachen

En inderdaad zoals Kimmy zei: consequent blijven, ook als hij probeert te bijten afstraffen en niet denken van nou het is hem niet gelukt dus laat maar...

Probeer niet te veel te slaan, want hier worden ze alleen kopschuw van, en geloof mij ze voelen het toch bijna niet.
Probeer dan liever terug te bijten, of om z'n vel te pakken en te draaien. Hiermee krijg je een soort van bijt effect, het lijkt dan net of ie gebeten word en zo word ie ook in de kudde gestraft dus zal ie dat veel sneller accepteren dan als je hem slaat.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:30

Ik denk dat je hem niet elke keer een beetje moet straffen maar gewoon een keer keihard!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, joyce83, marga1, meniekske, nowylover, xSuuzerd en 38 bezoekers