Saskia invalide, haar merrie in de verkoop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Saskia invalide, haar merrie in de verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 02:44

http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html ... %2C00.html
www. Noord Hollands dagblad

purmerend-Deze zomer zou Saskia Schoo uit Purmerend haar diploma als paardrijlerares halen. En stiekem dacht ze wel eens aan een carrière als professioneel amazone. Een rampzalig half jaar maakte voorlopig een einde aan haar dromen. Of ze ooit nog in het zadel kan klimmen, is onzeker. Thuis zit ze, de hele dag.
..................................................................................................

Afbeelding

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:15

ooo dat verhaal Verdrietig
Echt erg dat zei nu alles achter zich moet laten.
Ik heb er gewoon geen woorden voor Scheve mond

Ik heb echt medelijden met haar Vriendjes zijn?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:18

Ja maar het is niet het eind van de wereld. Het is een hard gelach maar ik denk dat ze ook goed in de mensport kan presteren.... waar een wil is is een weg Knipoog

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:25

ik volg het ff niet hoor.... wat is er gebeurt? want dat heb ik niet mee gekregen... maar zoals ik het hier lees is het wel zielig! Verdrietig maar dan hoeft je paardje toch nog niet weg? Verward

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:27

dat moet echt verschrikkelijk zijn, als je nooit meer kan paardrijden
fsoudan, mennen is toch totaal anders, ik heb ivm ongelukken&whiplash een tijd niet mogen rijden, maar mennen vind ik echt niets aan en zou ik ook nooit gaan doen besef wel dat ik erg veel geluk heb, 2 flinke brommerongelukken in een jaar, na de 1e keer al een whiplash, 2e keer verschoven ruggewervels, vanalles gekneusd etc moet nu niet nog een keer op mn rug vallen maar ik kan tenminste nog wel paardrijden enzo

wel heel goed van haar dat ze haar paard het beste gunt en haar verkoopt! dat moet echt heel erg moeilijk zijn!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:31

Jeetje, lijkt me echt erg als je je paard dan moet verkopen en je je droom niet in vervulling kan laten gaan.
Maar wat is er precies gebeurd dan, weet iemand dat?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:42

Dat is echt heel erg.. maar als ze rustig aan doet kan ze het dan niet rustig opbouwen op haar paard? Erg lullig, door iemands fout kun je niet meer paardrijden!!

Georgette schreef:
Maar wat is er precies gebeurd dan, weet iemand dat?

dat staat in de tekst Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:20

Jeetje wat schrik ik hier van...ik ken haar! Haar paarden stonden op 50 meter afstand van mijn vorige stal en ze deed het wedstrijdsecretariaat en verder kende ik haar natuurlijk van de wedstrijden. Vreselijk voor haar zeg!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:25

LauEef schreef:
ik volg het ff niet hoor.... wat is er gebeurt? want dat heb ik niet mee gekregen... maar zoals ik het hier lees is het wel zielig! Verdrietig maar dan hoeft je paardje toch nog niet weg? Verward



Ja hoeven misschien niet maar ze denkt in het belang van het dier, en dat vind ik heel goed!!!! zoals je in de tekst leest wil ze sowieso haar instructrice diploma behalen maar gunt haar paard meer vrijheid en beweging dan dat ze zelf kan bieden, dat vind ik een dik compliment waard!!!!

Ik hoop dat er een eerlijk iemand is die het paard zal kopen van haar en haar toch op de hoogte houdt van het hoe en wat (als ze dat wilt) en niet het paard gaat doorverkopen of een heel handelscircuit laat aflopen!

wens haar veel succes! OK dan!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:35

Ik kan haar achternichtje,
ik vind het heel erg voor haar, ze is hartstikke goed!
Jammer dat dit had moeten gebeuren Huilen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:38

Logisch is het heel jammer dat het moest gebeuren.
Maar idd zoals Carolinef zegt een dikke compliment voor haar dat ze haar paard door zoiets niet minder beweging enz kan geven, en hem verkoopt.. maar tis moeilijk joh!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:44

Dat is heel er sneu.....
Hopen dat het weer goed komt

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:44

fsoudan schreef:
Ja maar het is niet het eind van de wereld. Het is een hard gelach maar ik denk dat ze ook goed in de mensport kan presteren.... waar een wil is is een weg Knipoog


Sorry, maar dat is wel erg kort door de bocht Boos!

Als je ineens niet meer kan vioolspelen, dan ga je maar gitaar spelen?? Dat is natuurlijk ook niet hetzelfde!
Ik snap je insteek, maar ik vind je antwoord wel erg strak geformuleerd!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:58

Wat sneu voor haar zeg jeetje echt erg!!! Wel goed dat ze in het belang van het paard denkt!!!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:00

wat sneu!!
gelukkig kan ze misschien haar instructeurs diploma halen!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:02

jeetje dat lijkt me echt erg
om door een ongeluk niet meer te kunnen rijden
en het is een hele goeie beslissing van haa om het paard te verkopen
ik hoop dat het paard goed terecht komt

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:06

Een aantal hier op Bokt hebben dan heel erg veel geluk. Hebben ook ongelukken mee gemaakt maar kunnen gelukkig wel weer het paard op.

Helaas... Is dit voor haar niet mogelijk.
Ik hoop voor haar van harte dat haar wens, goede instructrice worden, dan ook uitkomt.

Wat erg zeg...

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:09

LauEef schreef:
ik volg het ff niet hoor.... wat is er gebeurt? want dat heb ik niet mee gekregen... maar zoals ik het hier lees is het wel zielig! Verdrietig maar dan hoeft je paardje toch nog niet weg? Verward


ik had eerst alleen de tekst gelezen die op deze pagina staat, maar toen ik op[ die link klikt kreeg ik het hele verhaal... wat sneu voor dr Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:17

Wat sneu.. Verdrietig

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:20

wat erg Huilen
echt zo zielug.
Mischien kan ze idd wat in de mensport doen

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:23

ik had gelezen dat ze een korset draagt, maar loopt ze wel of zit ze in een rolstoel? want een vriendin van mij draagt nu ook een korset, en die mag er na een tijdje weer uit.

ik vind het echt heel zielig voor deze vrouw...ik zou er nou echt niet aan moeten denken... Ach gut

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:24

Dimple"]
[quote="fsoudan schreef:
Ja maar het is niet het eind van de wereld. Het is een hard gelach maar ik denk dat ze ook goed in de mensport kan presteren.... waar een wil is is een weg Knipoog


Sorry, maar dat is wel erg kort door de bocht Boos!

Als je ineens niet meer kan vioolspelen, dan ga je maar gitaar spelen?? Dat is natuurlijk ook niet hetzelfde!
Ik snap je insteek, maar ik vind je antwoord wel erg strak geformuleerd!
[/quote]


Tuurlijk is het rot... Maar ik zou in eerste instantie blij zijn dat ik nog zou leven. Misschien had ik het anders kunnen formuleren Bloos!
Maar paarden bestaat toch niet alleen uit rijdeen... het gaat toch om de hele verzorging en het in de buurt zijn van.... Ik probeer duidelijk te maken dat dat niet over hoeft te zijn.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:43

Ik ken ook iemand die met een whiplash rijdt... en nog verdomd goed ook. Het is leren omgaan met de beperkingen die je hebt en ik wil er om wedden dat het met dit meisje ook steeds beter af gaat in de loop der jaren Lachen

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:57

fsoudan"]
[quote="Dimple"][quote="fsoudan schreef:
Ja maar het is niet het eind van de wereld. Het is een hard gelach maar ik denk dat ze ook goed in de mensport kan presteren.... waar een wil is is een weg Knipoog


Sorry, maar dat is wel erg kort door de bocht Boos!

Als je ineens niet meer kan vioolspelen, dan ga je maar gitaar spelen?? Dat is natuurlijk ook niet hetzelfde!
Ik snap je insteek, maar ik vind je antwoord wel erg strak geformuleerd!
[/quote]


Tuurlijk is het rot... Maar ik zou in eerste instantie blij zijn dat ik nog zou leven. Misschien had ik het anders kunnen formuleren Bloos!
Maar paarden bestaat toch niet alleen uit rijdeen... het gaat toch om de hele verzorging en het in de buurt zijn van.... Ik probeer duidelijk te maken dat dat niet over hoeft te zijn.
[/quote]

zo ziet ze het denk ik zelf ook niet want was het wel over geweest dan had ze ook niet meer de ambitie gehad om haar instructrice diploma nog te behalen, maar voor het welzijn van haar paard kiest ze ervoor om het dier te verkopen.

een andere vriendin van mij mag ook niet meer rijden ivm lichamelijke klachten en die kiest ervoor om niet te mennen, dat een ieder zijn eigen keuze. Lachen

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:07

Wat verschrikkelijk voor haar zeg. Verdrietig
Dit wens je niemand natuurlijk toe.