Mensen zonder binnenbak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Mensen zonder binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 13:17

Ik vraag me af hoe jullie dat nu met dit weer doen?
Ik heb gelukkig een binnenbak maar er zijn er genoeg die dat niet hebben.
Krijgen jullie paarden helemaal geen beweging, zoeken jullie een binnenbak op of hoe doen jullie dat?


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:19

Met mijn jonge paard stap ik aan de hand op de oprijlaan en dat doe ik 2x per dag. Met mijn ander paard ook, al gaan we vanmiddag naar een binnenbak en het hele weekend ook. ALS hij op de trailer gaat want hij is mega fris ondanks half voer, zucht......

Voorzitster AFM

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:26

Ik stond tot vorige week op een stal zonder binnenbak en nu ben ik verhuisd naar een stal met binnenbak en het probleem is opgelost Haha!

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:33

Mijn paarden lopen gelukkig in een paddock die niet keihard bevroren is, dus ze krijgen wel wat beweging. Verder houdt het helaas op, overal is het spekglad dus wandelen zit er ook niet in.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:36

Ik heb niet eens een buitenbak, laat staat een binnenbak.
Ik rijd gewoon over de weg, Tindra heeft gelukkig ijzers. Nou ja, gelukkig Verward Want het is steeds zo glad en dan kan ik helemaal niet rijden.
Ze staat wel in de wei, dus ze krijgt ook aardig wat beweging als ik niet rijd.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:55

Amulet staat gewoon dag en nacht in het weiland, dus beweging krijgt hij wel, ik rij een keer in de week in de bak van de rijvereniging en de rest stukje wandelen en als het niet te hard gevroren heeft gaan we de buitenbak in (die bevriest alleen als het twee/drie nachten echt goed gevroren heeft, verder kun je er normaal in rijden gelukkig).


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:56

Bij ons is alleen een buitenbak.
De paarden gaan daar overdag in, om ff lekker te kunnen dollen, verder is de bak te zwaar en teveel ijs erin om te longeren enz.
Normaal gesproken zou ik naar een binnenbak gaan, maar heb op het moment nog geen zadel en bitje, dus dat stel ik nog ff uit.
Wel laat ik haar zo lang mogelijk buiten, want op stal blijven is duidelijk niets voor ons 'Energiekje'... *LOL*
En jah, zoals zovelen onder ons:
Ik wil doooooooooooooooiiii !!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:06

Alleen buitenbak en een binnenbakje in wording (12x36),
Ze staan in een kas in landjes van 36 x 6 en kunnen gelukkig rennen wat ze willen. Als we echt niet weg kunnen laten we ze in de 'binnenbak spelen, rijden gaat nog niet want de bodem moet nog goed gemaakt worden)

:evaw:

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:28

ook wij hebben (nog) geen binnenbak. Zolang het niet glad is kan ik met Lois het bos in of door het dorp. Zodra het in het bos glad wordt ga ik de harde buitenbak maar opzoeken. Kan er helaas geen mooie stops oefenen door de hardheid maar verders gaat het goed omdat de bak mooi vlak is.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:41

waar wij staan is gelukkig de buitenbak perfect, doordat er zout doorheen wordt gestrooid. Ik rijd zelfs fijner dan in de binnenbak van de stal waar ik vorige week nog stond!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:42

Wij kunnen gewoon in de bak rijden. Alssie te hard is rijden we in de silo (soort mini binnenbakje, rond doorsnede ong 20m). Of we maken als de weg niet glad is een buitenritje of we maken een lekkere lange wandeling aan de hand.
Viv

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:51

(bij Shadow) Onze bak is keihard en glad dus rijden gaat niet, het pad naar buiten is volgens mij wel gestrooid dus als het niet te glad is gaan we maar naar buiten of wandelen

Op de manege weet ik het niet...zie ik morgen wel.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:17

Ik heb alleen ene buitenbak, die is gelukkig tijdens de eerste vorst van afgelopen weekend vlak getrokken, wel paar keer per dag. Dus hebben we nu een vlakke bak die bevroren is, maar je kan aan de longe wel wat stap en draf doen. Beter dan niets.... Maar ik ben lid van een vereniging met binnenbak, dus kan daar bijna altijd terrecht en heb er zelf twee maal in de week les (dus dan lekker binnen) en als er geen wedstrijden zijn ook in de weekenden. Helaas zijn er wel de selectie wedstrijden en de kampioenschappen dus betekend weer wat modderen de komende weekenden.
Maar met mijn trailer en auto kan ik paar keer in de week binnen en de overige dagen aan de hand stappen langs de weg of rustig aan longeren in de vlakke bevroren buitenbak.
Tis wel erg koud hoor nu.....

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:34

Mijn paard heeft vakantie gekregen! Ik kan wel van een binnenbak van vrienden gebruik maken maar daarvoor moet ik of tien minuten over de weg of de veewagen pakken. Hij is pas vier en ik vond dat hij wel even rust verdiend had en in deze tijd komt dat natuurlijk mooi uit. Grappige is dat hij de afgelopen maand echt centimeters gegroeid is dus blijkbaar kon hij de rustperiode ook goed gebruiken. Hij staat wel elke dag ongeveer acht uur buiten.

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:39

bij ons op de manege hebben ze ook geen binnenbak, k heb er geen eigen pony staan hoor,ze krijgen dan volgens mij niet echt beweging,behalve dan dat ze wel ff losgelaten worden.
maar volgens mij nou ook niet,tis zo glad en hard!
echt wel balen! k rij op vrijdag middag en zaterdagochtend,nou gaat dat ook niet door! Huilen

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:43

Met dit weer heb ik er echt de pest in dat we geen binnenbak hebben. Wietze staat overdag in de wei en krijgt dus wel gewoon beweging. Maar van rijden komt niet veel omdat de bak helemaal bevroren is Huilen Huilen
Maar als de bak niet meer bevroren is, of het nou regent of hagelt ga ik gewoon weer rijden! Maar als Wietze zelf in de bak staat maakt het hem niks uit, als hij er zin in heeft rent hij nog gewoon heen en weer.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 16:07

goh ik ben dus niet de enige die baalt als een stekker!!!
ik kan ook niets doen behalve losgooien Boos!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 16:13

ik maak altijd met de groep ene buitenrit op stukken waar het niet glad is, dat is wel leuk, aleen krijgt lisa dan nog niet veel beweging want als we harder dan stap gaat gaat ze bokken enz......ze vindt buiten ritten kei gaaf en lootp altijd uit haar zelf aan de teugel, vreemd he? maar er komt binnen nu en 1 jaar ene binnenbak dus....gelukkig....

renee Lovers Lisa

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:07

Toscar gaat iedere dag een uur tot 3 uur op de wei! (lekker bevroren!)
en 2x per week met hem naar de ponyclub (is binnen, een kwartiertje door het donker...!) en als ik tijd heb ga ik buiten die lessen om 1 a 2 x per week zelf rijden!
verder stap ik anders wat op het erf...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:12

Op de stoeterij waar ik werk hebben ze ook geen binnenbak (krijgen geen vergunning). Dus gaan ze ergens anders in de binnenbak rijden, dan nemen ze altijd de paarden mee die dat weekend mee op concours moeten. De rest gaat in de molen (die is op een of andere manier wel goed Verward ). Zo doen ze het daar dus...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:14

onze binnenbak is zelfs bevroren.... dus rijd ik alleen dressuur en over de hoefslag... Boos!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:18

Ik ga naar buiten, meeste stappen en wij hebben veel bos in de buurt en de echte "kenners" weten wel paden waar je ook met dit waar kan galopperen en draven enz.
Ook staat scrabble overdag de hele dag in de wei.

"What we call human nature, is actually human habit.."

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:44

ik heb helamaal geen bak maar normaal heb ik 2x per week les en voor de rest ga ik naar buiten.
nu heb ik 1x per week les in een binnen bak die andere les is in een buiten bak en die is bevroren Verdrietig

ik wandel heel veel met Sya de weg is nog wel gaanbaar en als ik mijn vader lief aankijk wil hij mij weleens naar de club (voornruiters met binenbak dus) rijden Lovers

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:08

longeren! er is 1 zacht gedeelte in de paddock en daar kunnen we wel longeren nu. En anders kun je wel buiten gaan stappen hierzo, in het eerste stukje ligt wil wat ijzel maar daar kun je over het gras, daarna is het niet glad meer. maar als het goed is kunnen we binnenkort wel weer rijden, want ze gingen vandaaag zout strooien in de bak ( Verward )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy en 166 bezoekers