geen hengstigheid, toch drachtig??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

geen hengstigheid, toch drachtig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 00:20

Mijn merrie is dit jaar voor het eerst gedekt, tis voor mij nog allemaal nieuw en spannend dus ik zoek zoveel mogelijk informatie en ervaringen van anderen.
Ik weet van haar dat ze altijd heel regelmatig hengstig is en dit is heel duidelijk te merken. Ik heb haar na 18 dagen laten scanne maar de DA kon helaas geen vrucht vinden. Wel had ze het over een beginnende hengstigheid. Dit is nu 6 dagen geleden en ik heb nog geen enkel teken van hengstigheid gezien! Ik had al bij de hengstenhouder geregeld dat ze daar op stal zou komen te staan zodra ze hengstig was.
Ik weet dus op dit moment niet meer hoe het nou zit. Zou ze nu evengoed drachtig kunnen zijn? Of ben ik gewoon ongeduldig en kan ze evengoed hengstig worden terwijl bijna een week geleden de beginnende hengstigheid op de scan was te zien?? Ik weet zeker dat ik het niet gemist kan hebben, houdt haar heel goed in de gaten en ik heb echt niks verdachts gezien, alleen dat ze de ruinen van zich af schopt en dat ze heel aanhankelijk is.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 01:05

Niet kunnen vinden betekent nog niet dat het er niet is ! Onervaren DA ? Uit je verhaal lees ik af dat de merrie gewoon drachtig is. Niets meer en niets minder Lachen

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 07:59

Meid, verlos jezelf uit je lijden en laat Sol nog een keer scannen !

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:01

Onze Eileen werd ook niet meer hengstig maar was niet drachtig. Schijn bedriegt, laat haar idd nogmaals scannen om jezelf uit de onzekerheid te halen.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 20:35

ze is inmiddels hengstig en gaat morgen uit logeren! Ik ben ook veel te ongeduldig