Staart scheef tijdens het lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Staart scheef tijdens het lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 17:55

Het paardje wat ik op proef ga nemen, draagt zijn staart soms wat scheef tijdens het lopen. Rijden weet ik niet, kan ik namelijk niet zien als ik erop zit
Ik dacht meteen dat hij iets aan zijn rug had maar toen zag ik zijn volle zus (staat ook bij mij op stal) lopen en zij doet het ook. Wel iets meer maar toch..

Zou dit zijn zoals bij arabieren dat zij het ook zouden doen?


Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:05

Mijn paard heeft zijn hele leven zijn staart naar links gedragen. Wel makkelijk, als hij tussen dezelfde kleur paarden stond in het land herkende ik hem altijd aan zijn staart Haha! . Naar mijn idee hoeft het geen probleem te zijn........

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 18:06

Als hij stilstaat doet hij het niet, alleen als ik over zijn kont borstel


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:09

Ik dacht aan iets met zijn spieren/gewrichten in zijn rug...
Daar zou ik even goed op laten letten als je hem medisch keurt voor je hem koopt!

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:10

Het wordt inderdaad erger als je erover heen gaat, maar dat is volgens mij omdat ie het gewoon lekker vindt. Je kan het na laten kijken, ook omdat je hem nu nog op proef hebt, maar ik denk dat het heel onschuldig is, succes ermee...

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 18:23

Ik laat hem inderdaad keuren en ik zal de DA er ook op wijzen. Maar ik vind het zo raar dat zijn volle zus het ook doet Verward

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:28

Misschien een erfelijke "afwijking"? Ik zou idd goed opletten met zijn rug.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:02

Mijn fjord doet het ook al jaren, sinds ik m heb eigenlijk. Hi tilt m iets op naar links, zowel als ik erop zit als aan de longe. Hij heeft absoluut geen last van zn rug oid, dus het hoeft niks te betekenen. Als je het zeker wilt weten zal ik het even na laten kijken bij de dierenarts

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:07

ik dacht ook dta ze dan een slechtere rug hebben. dus ik het aan mijn veearts gevraagd en die zei dat het niet perce zo is. het kan dus wel. die van mij draagt ook scheef en heeft nergens last van. zou het idd wel ff bij de keuring vermelden.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:27

Het kan iets zeggen over een eventueel rugprobleem, maar het kan ook net zo goed niets te betekenen hebben. Nescio draagt 'm ook scheef, gewoon in rust en onder het zadel aan een lang teugeltje ook, pak je 'm op en ga je aan het werk, dan is hij recht.

Nulla tenaci invia est via

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:30

De mijne doet het ook,maar die zit dus vast in rug en draagt haar heup scheef dus zal er wel degelijk naar laten kijken.Ik wist het ook niet omdat ze dit al een aardige tijd had/heeft.
Misschien ligt het wel aan het rijden van die mensen en als die dus ook zijnbloedverwant rijdt kan het daar aan liggen.Je hebt natuurlijk ook kans dat dat zijn normale manier van dragen is dat weet je nooit en kijken kan nooit kwaad toch?

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:35

Wij hebben ook ooit eens een merrie gehad die een scheve staart had maar geen last van haar rug maar na de behandeling van de osteopaat is het probleem over en is ze minder nukkig met rijden poetsen enz dus misschien lijkt het onschuldig maar toch goed na laten kijken denk ik!

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:49

zoveel last geeft het niet hoor, een vriendin van mij haar pony doet het ook, nergens last van, Zoals stekeltje al beschreef, haar paard heeft z`n leven lang zo gelopen, dus waarom een probleem??

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:25

staart scheef dragen komt ergens vandaan.Staart is het verlengde vd ruggegraad.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:57

mijne loopt ook scheef met zn staart en er is niks met hem aan de hand..
het kan dus ook gewoon een tic zijn..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:25

DANIenVLIEG schreef:
mijne loopt ook scheef met zn staart en er is niks met hem aan de hand..
het kan dus ook gewoon een tic zijn..


In mijn ogen zeg je: mijn paard heeft ook een scheve staart maar IK merk niet dat er wat mis is. Knipoog

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:02

Dookie schreef:
Als hij stilstaat doet hij het niet, alleen als ik over zijn kont borstel


Ik denk dat hij het heerlijk vind dat jij hem daar borstelt en door zijn staart opzij te doen je wat meer ruimte geeft , doet die van mij ook , en die parkeert zijn kont ook echt in om daar geborsteld te worden , als hij het verder niet doet tijdens lopen of rijden zou ik me er niet druk om maken , dan geniet hij gewoon van je borstelbeurt.

marahana
Berichten: 85
Geregistreerd: 22-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:14

jepZ mijn pony doet het ook.. (new-forest/arabier) maar ze heeft er geen last van en k heb dr ook nooit commentaar op gekregen ik denk dat het heel normaal is.. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion, ryukapple, SemrushBot, Wopkebrok en 34 bezoekers