Update gekke en frisse Pablo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Update gekke en frisse Pablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:22

Op oudejaarsdag wilde ik eigenlijk een kalmeringsmiddel voor hem hebben (zie ook: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight= en http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight= ). De dierenarts vond het niet zo’n goed idee omdat het moeilijk te doseren was en Pablo er waarschijnlijk doorheen zou lopen en dan zoveel kalmeringsmiddel moeten hebben dat hij wankel op zijn pootjes zou gaan staan en dan kon ik ook niet rijden.
Ik mocht Pablo loslaten en zich eens even flink laten uitleven en met rijden ook meer gaan doen. Het was een goed teken dat hij zo fris was.
Op oudejaarsdag kon ik hem nog niet losgooien dus toen heb ik hem maar even aan de longe gedaan zodat hij toch even zijn beentjes kon strekken. Ik kon hem maar net houden aan de longeerlijn maar het ging goed.
Op 2 januari kon ik hem ’s ochtends losgooien in de binnenbak. Hij heeft een beetje gerend en een paar min bokjes gegeven (het is saai alleen in de bak). Vervolgens heb ik hem toch maar wat opgejaagd zodat hij wat energie kwijtraakte (binnen vindt hij het saai en is hij niet zo gauw gek te krijgen dus ik hoefde ook niet bang te zijn dat hij “te gek” zou doen). Daarna ’s middags er op. Hij is maar een paar keer even weggespurt. Op een gegeven moment was hij wel helemaal aan het snurken en zich aan het opblazen maar ik kon hem onder controle houden. Heerlijk!
Gisteravond heb ik weer gereden zonder losgooien of longeren het ging weer goed. Ik mag hem weer wat meer aan het werk zetten en daar is hij heel blij mee. Hij wil wel af en toe nog even weggaloperen maar hij heeft niet meer zo achterlijk gebokt en het bleef bij een enkele keer.
Ben ik even blij dat hij weer de oude is! Hij loopt ook nog steeds goed en is niet meer kreupel dus we kunne nu echt weer voorzichtig gaan opbouwen.
Tot mijn verbazing heeft hij nog best een goede conditie. Ondanks dat ik hem al flink heb laten doorlopen is hij nog niet moe geworden, hij is juist heel attent.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:47

Dat gaat de goede kant op Katrien! Als eerst die grootste gekkigheid er maar uit is, is mijn ervaring, dan gaat het vaak wel met rustig aan doen.

Fijn dat Pablo weer aan de gang kan!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:22

Goedzo!
Lekker gevoel he als je paardje weer wat aan de betere hand is! (ik herken het)