[AR] Kar op transport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

[AR] Kar op transport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 18:13

Er staan in Nederland heel veel oorspronkelijk rijtuigen en karren te koop. Veel meer dan in Spanje; tis hier allemaal nieuw en Pools.
Wij zoeken een leuke lichte, historische, vierwielige landwagen en dat lijkt geen probleem. Wél een probleem is het ding hierheen te krijgen. Iemand een ideen hoe ik dat een beetje betaalbaar op kan lossen?? Wil dat op het netvlies hebben vóór ik een verkoper hoop ga geven Knipoog

Bedankt!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:17

Met de auto en een aanhanger *LOL*
Iets anders zou ik echt niet weten, misschien kan je het combineren met een vakantie oid.??
Vliegtuig is helemaal niet te betalen en ik denk dat er voor de rest weinig transportbedrijven zijn die het koetsje voor je mee willen nemen.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 19:25

Waarom zou ik naar Nederland op vakantie gaan? Ik wóón op een 'vakantieadres'. Ook familie en vrienden kunnen beter hierheen komen Cool
Met de auto de kar ophalen is 5000 kilometer Daar kun je een heel redelijke kar voor kopen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:36

Ja, dan nodig je familie/vrienden uit *LOL*

Maar de Poolse karren van tegenwoordig zijn bijna net zo goed als de Hollandse, de meeste "karrendealers" laten ook al hun karren in Polen produceren en verkopen ze als Nederlandse wagens!!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 19:43

Ja, alleen zijn die dingen per definitie nieuw en dát was de bedoeling nu net niet

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:12

Zijn er bij jullie niet in de buurt van die traditioneel gerij mensen? Misschien hebben die nog wel een leuk wagentje...

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:29

De meeste marathonwagens / koetsen van tegenwoordig hebben een link naar Polen.
Zijn ze daarom minder van kwaliteit? Absoluut niet!!
Ze worden daar gebouwd omdat dan de prijs een stuk lager ligt met dezelfde kwaliteit.
De Nederlandse koetsverkopers die hun wagens nog zelf bouwen kunnen dit doen omdat ze dit al heel lang doen. Een vaste klant blijft daar kopen.
Iemand die koetsen willen verkopen redt het niet meer als die ze zelf moet bouwen. Het prijsverschil is al gauw €1500 - €2000,-.

Zoek in Nederland een transportbedrijf die regelmatig (liefst dagelijks) op Spanje rijdt. Die kunnen de wagen meenemen als bijlading. Het hoeft dan ook niet al te veel te kosten. De kans is wel aanwezig dat ze de wagen niet bij je thuis lossen, maar in een opslagcentrum in een grote stad.
Of familie moet hem komen brengen.
Met een transportbedrijf zal het sneller gaan.

Bijkomend voordeel via een transportbedrijf is dat de koets onder CMR (vrachtbrief) condities is verzekerd.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:29

Yep ,ik werk bij een expeditiekantoor, regel dagelijks transporten van en naar alle uithoeken ter wereld per vrachtwagen, containers over zee en door de lucht dus zou hem wel bij jou in de buurt kunnen krijgen echter denk ik dat de meeste bedrijven niet zo gauw iets dergelijks voor particulieren doen. Bovendien vertelde je al een beetje een betaalbare oplossing te zoeken. De transportkosten zijn vooral afhankelijk van de afmetingen van de te vervoeren goederen. Als je wilt kan ik wel even voor je uitzoeken wat iets dergelijks zou moeten gaan kosten, daarvoor moet ik even weten waar hij geladen en naartoe gebracht moet worden, en de afmetingen. Maar zoals ik al zei; ik kan niet garanderen dat het lukt omdat de meeste bedrijven er niet zo happig op zijn. Mocht het echter meevallen en toch lukken raad ik je aan om hem zeker goed te (laten) verpakken. Dit om schade te voorkomen. Hij is ,zoals Nobby al zei, volgens de cmr verzekerd maar in geval van schade zal de verzekeringsmaatschappij (zoals ze vaak doen) zich in allerlei bochten wringen om onder betaling uit te komen als blijkt dat het niet / ondeugdelijk verpakt is geweest.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 15:30

@sjl: heb je een pb gestuurd

@sjonniej; nee. Die middengroep mensen heeft hier 3 eeuwen niet bestaan en alle antieke rijtuigen staan lekker bij de oorspronkleijke kopers op het landgoed.

@nobby: prima idee, maar zuid-spanje ís ver en onze Gouden Gids beslaat alleen de provincie Málaga Knipoog

tamary

Berichten: 29175
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:42

Huertecilla schreef:
Waarom zou ik naar Nederland op vakantie gaan? Ik wóón op een 'vakantieadres'. Ook familie en vrienden kunnen beter hierheen komen Cool
Met de auto de kar ophalen is 5000 kilometer Daar kun je een heel redelijke kar voor kopen


Misschien willen ze wel met de auto jouw kant op komen?

Ander heel voorzichtig misschientje mijn oom verblijft regelmatig in portugal/spanje en rijdt met een bus met trekhaak. Ik kan natuurlijk niets voor hem afspreken, maar misschien zijn er meerdere mensen die zoiets doen en het niet erg vinden om tegen een vergoeding iets achter de auto te knopen en naar Spanje te rijden als ze toch die kant op gaan?