Dan Kroetch in de BIT!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Dan Kroetch in de BIT!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 21:52

Dan, mijn zadelpasser waarmee ik bij iedereen zo mee loop te dwepen, staat nu in de BIT! Leuk stukje om te lezen!
Lachen

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:22

Die ken ik wel. Hij heeft mij ooit de stuipen op het lijf gejaagd met die grote witte hoed.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 22:39

Hahaha, ja die hoed is onafscheidelijk. Volgens mij is ie ook vastgelijmd ofzo? Dat ding heeft ie zelfs bij windkracht 10 op hahaha.
Het is wel lekker opvallend. Je hoeft nooit te zoeken waar ie is..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:46

Een aantal stalgenoten van mij heeft een zadel dat door hem gepast is.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:00

EN hoe bevallen de zadels??
Ik heb over hem gelezen in de hoefslag,ben benieuwd

Btw rijdt Tineke nu ook met een zadel van hem?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:04

Gerrie, in een topic over luchtzadels heb ik mijn mening al gegeven en die mening is ook gebaseerd op zadels die door deze meneer gepast zijn. Ik heb ook op een van die zadels gereden.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:26

Wat is de bijzonderheid aan de zadels van meneer Kroetch dan?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:32

Dan Kroetch maakt zadels op maat voor paard en ruiter, dus geheel custommade. De zadels die ik van hem ken, zijn voorzien van luchtelementen (van het vorige merk waar hij mee werkte).

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 23:53

Jep, ik heb behoorlijk lange benen, maar ben niet een van de dikste. MIjn probleem was altijd dat het zweetblad (ook de lengtematen) aan de korte kant waren, en ik ging schuiven in het zadel. Als ik echt diep ging zitten hd ik soms de blaren op mijn kont staan (geloof me, auw auw). Verder is het zadel van heel mooi leer (vind ik)
Ik had de verhalen over Dan gehoord, maar was er behoorlijk sceptisch over. Toch ben ik er heen gegaan omdat ik al zoveel zadelmakers had gehad, en ik nog steeds niet tevreden was. Op een gegeven moment ga je ook twijfelen. Tot Dan het zadel van mijn paard haalde, en zonder dat ie mijn paard had zien lopen, precies kon vertellen hoe zijn bewegingen waren etc. Natuurlijk kun je dat aan bespiering zien, maar hij ziet dat dus ook echt goed. Toen ik een van zijn zadels probeerde veranderde mijn paard wel zo duidelijk, dat ik overtuigd was.
Ik heb mijn zadel nu vanaf december, en hij bevalt me echt super de super. Mijn instructrise is nu ook zeer geinteresseerd, want die heeft dus het verschil ook duidelijk gezien. Mijn paard isnu ook heel erg veranderd in de bespiering van zijn rug.
Zijn singel vind ik trouwens ook heel erg fijn, is ook goed over nagedacht, en de problemen die ik had met aansingelen zijn verdwenen.
Wat dat lucht betreft, ik merk eigenlijk geen verschil verder tussen mijn met wol gevulde zadel en met lucht. Misschien dat je iets meer voelt qua beweging ofzo. Als je paard zijn rug niet loslaat dan zit t inderdaad niet lekker, maar dat zit ik dan op een "wolzadel" ook niet, dus ach.
Wat het zadel betreft, tja, tis mooi ontworpen, en het zit geweldig omdat het aan jou aangepast is, maar wat ik het mooiste vind is dat Dan zo geweldig veel van het lichaam van paard en ruiter afweet. Hij past het zadel niet en daarmee klaar.
Ik dacht dat Tineke nu idd met zo'n zadel rijd, maar zeker weten doe ik het niet! Er zit natuurlijk een heel verschil tussen je naam ermee verbinden en er echt mee rijden.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:56

De zadels die ik in Deurne van hem gezien heb, vond ik mooier van kwaliteit dan de zadels die ik op stal voorbij zie komen van het oude merk.


Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 08:50

Ja dat heb ik vaker gehoord. Dat zijn oude zadels niet zo heel erg fijn zijn.
ZIjn nieuwe in iig wel. Het leer is echt super! Het is verschrikkelijk zacht, je hoeft het niet eens in te rijden, maar wel heel sterk en dik.
Het enige is, dat als ik mijn zadel heb schoongemaakt en ingevet, dit leer heel erg stroef wordt. Hehehe erg leuk voor een wedstrijd. Aan de ene kant zit je lekker stevig, maar als het heel erg stroef is kun je je amper verroeren, want als je dan met je laars iets langs je zweetblad gaat, gaat het zo irritant piepen! Dit is trouwens meestal maar een dag.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers