Mr Ed gaat terug naar de vorige eigenaar... :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Mr Ed gaat terug naar de vorige eigenaar... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 17:41

Dit is echt balen......... Eindelijk een leuke pony gevonden, waar ik echt heel blij mee was maar het blijkt allemaal niet te kloppen........

Ed is aan mij verkocht als een goed betuigde pony, alleen had hij al een jaar werkeloos op het land gestaan. Normaal gesproken wanneer een pony goed betuigd is, moet dat geen probleem zijn, en kun je met een klein beetje training er zo weer mee wegrijden....
Niet dus..... Huilen

Er zijn 2 mogelijkheden, de eerste is dat Ed helemaal niet betuigd is en gewoon nog niks kent, in dat geval gaat het goed met hem en doet hij zijn best......... De 2e mogelijkheid, en dat is eigenlijk waar ik van overtuigd begin te raken is het feit dat er "iets" is gebeurt waardoor hij een hele slechte ervaring heeft gehad voor de wagen, want er is gewoon niks met hem te beginnen..... Heel verschrikkelijk......
De fokker kent degene die hem heeft betuigd en steekt zijn handen ervoor in het vuur dat het goed is gebeurt, dat geloof ik ook wel, de fokker is een echte liefhebber en staat voor wat hij verkoopt.

Zodra Ed voor de slee loopt en de strengen aan de benen krijgt gaat hij ervandoor, we hebben hem voor een 2 wielige wagen gehad, dat was een drama, alleen maar achteruit lopen, rondjes draaien, bijna door de omheining heen vliegen, echt niet normaal, tenminste niet voor een BETUIGDE PONY......En stilstaan, de allereerste vereiste, is helemaal onmogelijk....

Heb er veel over gesproken met verschillende mensen, en iedereen zei tegen mij dat ik hem terug moest doen, en ze hebben gelijk....
Ik ben geen hele grote held en heb zeker niet de ervaring om zo'n paard goed te rijden, mijn doel was een leuke menpony te kopen, waarmee ik weer naar de menclub kon gaan en leuke buitenritjes mee kon maken...
Wanneer ik met Ed doorga staat hij sowieso nog een maand bij mijn meninstructeur om weer te worden beleerd, zal ik sowieso altijd onzeker blijven over wat er is gebeurt, want als hij echt een tuigtrauma heeft opgelopen raak je dat zomaar niet kwijt, en ben ik maanden verder voordat het doel waarvoor ik de pony wilde kopen is bereikt.
Er staan hier nog 15 andere paarden, die moeten ook worden getraind, verzorgd en getoiletteerd, ik heb er gewoon ook domweg de tijd niet voor om 5 a 6 keer in de week bezig te zijn met een groen paard.......
Dat was gewoon niet de opzet van het hele verhaal.......

Allereerst twijfelde ik nog hoor, heel erg, ik dacht echt "ik geef hem de tijd en we redden het best samen", maar toen mijn instructeur Ed naar het weiland terugbracht, hem een tikkie op zijn kont gaf van "kom jongen, ga maar lekker de wei in" en Ed vervolgens een rotschop naar achteren uitdeelde, die op een haar na raak was, recht in de buik van mijn instructeur, was dat voor mij de bekende druppel die de emmer deed overlopen, het was me al vaker opgevallen dat hij een beetje "losse achterbeentjes" heeft, mijn hoefsmid wilde hem ook niet beslaan achter zonder dat er sedalin aan te pas zou komen, en zo'n pony wil ik gewoon niet....

Ed wordt maandag weer opgehaald, en gaat terug naar de fokker waar hij vandaan kwam......

Morgen ga ik terug om te kijken bij een haflinger merrie waar ik al mee bezig was voordat ik Ed tegenkwam. Mijn grote liefde ligt gewoon bij de fell pony's, maar mijn eerste vereiste is gewoon een schaapmak dier waar ik plezier mee ga hebben en die ik ga gebruiken zonder dat ik 's morgens al een knoop in mijn maag heb omdat ik 's avonds naar de menclub moet......
De haflinger heb ik al 2 keer gezien, leuk beest, heb haar ook heel erg in mijn hoofd gehad, omdat ze gewoon heel veel rust uitstraalt en een gevoelige snaar bij mij heeft weten te raken, maar toen kwam ik Ed tegen, en dat leek allemaal zo leuk en hij was zo mooi.....
Maar goed, morgen weer naar Maika, we gaan een buitenrit maken, het enigste dat ik met haar nog niet gedaan had, verder had ik er al wel mee gereden, ze is lekker voorwaarts, licht in de mond, goed gehoorzaam, dus wanneer morgen alles goed gaat zal de koop zeer waarschijnlijk doorgaan.......
Duimen jullie voor me?

Sorry voor het lange verhaal, maar wilde het gewoon allemaal even kwijt... Ik leg me er maar bij neer dat een Fell schijnbaar niet voor mij is weggelegd, vorig jaar Fire, super pony, hartstikke braaf en lief, maar begon binnen 2 weken verschrikkelijk te schuren, diagnose staart en manen eczeem, drama dus aangezien ik in het bos woon, en nu weer Ed
die "het" gewoon niet is voor me........

Morgen maar eens uitgebreid naar Maika kijken, want zij is toch wel blijven hangen in mijn gedachten al die tijd, helemaal toen duidelijk begon te worden wat er met Ed aan de hand was......

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!



foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:37

Ik vind dat je een goede beslissing hebt genomen.
Je moet je op je gemak voelen en het moet gewoon klikken tussen jouw en het paard.
Je moet ook gewoon een paard hebben die geschikt is voor het dicipline waarvoor jij hem wilt gebruiken.
Veel succes met het andere paard die je op het oog hebt.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:02

Ik vind ook dat je gelijk hebt hoor. Je was op zoek naar een menpony en dat is deze dus vooral NIET, terwijl je dat toch beloofd werd.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:05

he wat jammer zeg en erg moeilijk want je weet idd nooit wat er met zo`n
pony is gebeurd....
veel wijsheid bij het zoeken naar een andere pony Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:18

Jammer, maar als je haast zeker weet dat er ooit 'iets' in het tuig gebeurd is moet je er niet meer aan beginnen. Ik heb met Dennis door gezet en het is weer gruwelijk fout gegaan. Die fout maak ik niet meer

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 19:22

Dennis schreef:
Jammer, maar als je haast zeker weet dat er ooit 'iets' in het tuig gebeurd is moet je er niet meer aan beginnen. Ik heb met Dennis door gezet en het is weer gruwelijk fout gegaan. Die fout maak ik niet meer


Dat is mijn gedachte ook, en mijn meninstructeur heeft ook zoiets van "vaak als ze eenmaal aan de kletter zijn geweest gebeurt het weer"..
En ik wil gewoon geen risico's nemen, wil plezier hebben in het mennen en niet weer met een knoop in mijn maag komen te zitten omdat ik eigenlijk niet durf........

Heb alleen net een rottelefoontje gehad, de haflinger is vanmiddag verkocht.... Huilen Eigenlijk had ik me er al helemaal op ingesteld dat zij het zou worden, maar nu is ze dus weg.....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 07:50

Oh das balen joh.... Scheve mond
Misschien gekke vraag hoor maar waarom ga je niet met de mini´s mennen?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 08:00

Meavey schreef:
Oh das balen joh.... Scheve mond
Misschien gekke vraag hoor maar waarom ga je niet met de mini´s mennen?


Zo heel gek is die vraag niet hoor, zijn wel veel meer mensen die me dit vragen, maar ik ben gewend geweest om met friezen te rijden, en andere grote tuigpony's en paarden. Toen heb ik op een bepaald moment Mika laten betuigen, maar wanneer je gewoon gewend bent met grote paarden te mennen is zo'n mini niks......*sorry, wil niemand beledigen*....
Je hebt geen "power" voor de wagen, met mika zat ik heel grof gezegd op de bok sigaretjes te roken en om me heen te kijken van "zijn we er al?"......
En nog een grote bijkomstigheid, omdat ik behoorlijk fors ben vind ik het eigenlijk geen gezicht om achter zo'n klein paardje te zitten..... Haha! Sowieso moeten volwassenen al behoorlijk rekening houden dat ze niet het zand ingaan met een mini, maar gewoon over de straat mennen, maar je zou nooit meer gezellig met 3 of 4 man op de kar het bos in kunnen, en dat is nou net het doel.... En natuurlijk weer naar de menclub om te lessen, wie weet zelfs ooit eens een wedstrijdje starten......

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:24

Jeetje, dat is nog eens balen.
Ik vind dat je een hele goede beslissing hebt gemaakt. Zoals je zelf al zegt moet je geen rotgevoel hebben als je naar je pony toe moet.
Veel succes met Maika!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 08:33

Georgette schreef:
Jeetje, dat is nog eens balen.
Ik vind dat je een hele goede beslissing hebt gemaakt. Zoals je zelf al zegt moet je geen rotgevoel hebben als je naar je pony toe moet.
Veel succes met Maika!


Ik kreeg gisteravond een telefoontje dat Maika gister was verkocht.......
Ben blij voor die mensen dat ze verkocht is, want ze stond al best wel een tijd te koop, maar vond het om eerlijk te zijn wel een beetje flauw dat ze mij niet hadden verteld dat er gisteren nog kijkers kwamen.....
Voor mijn gevoel was het "kat in het bakkie", wist niet dat ze nog ergens mee bezig waren, had ze aan de telefoon vrijdag en alles was prima, we zouden vandaag weer heen gaan, en zo ineens was ze weg.......
Als ze gewoon hadden gezegd dat ze nog met mensen bezig waren,dan had ik daar in gedachten rekening mee gehouden..... Maar nu was het een complete verrassing.....

Ben dus "zoekende" naar een leuke, brave menpony die goed verkeersmak is..... Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:56

goh, ik kan me helemaal in je situatie inleven, mika Ach gut . vooral ook dat van 'die knoop in de maag' omdat je iets door zou moeten zetten wat eigenlijk gevaarlijk is. en uiteindelijk willen we er toch gewoon plezier aan beleven, toch?
rot ook van die haflinger. dan voel je je al een beetje getroost na het vervelende verhaal, en dan gaat dat óók niet door.

ik duim dat je een leuke, lieve menpony vindt OK dan! !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Anja_Joost, Arjette15, Druif_01, Eva1975, karmas, KikiCelinevs, mika11, mino1, Miriam91, nien81, Pluksjaanvu, Tango1979, Vagabondo, Wiwabalia, xColorCross en 128 bezoekers