Verwaarloosde paarden.. wat moet ik doen.. ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
breezerlover

Berichten: 303
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Akersloot

Verwaarloosde paarden.. wat moet ik doen.. ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 17:37

Ik fietste in Beverwijk en toen zag ik 2 pony's staan.
Een bruine Dpony en een hele mooie valk kleurige shet.
Helemaal verwaarloosd.
De bruine het ergst.

Bij die Bruine pony waren de hoeven misschien wel 5 cm te lang.
De penis is ontstoken en kapot
Hij is super mager..
Allemaal schuurplekken
tanden helemaal verrot


Het shetje is veels te dik
en schuurt heel erg
heb hier en daar een gezwel..

Wat moet ik ermee doen, naar de dierenbescherming of wat ??

Groetjuhs Silvie

Lieffii, kzOu je missen moppii.. Wie gaat er allemaal naar Geldermalsen ?? Pb me ff..


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 17:41

Heel knap dat je dat allemaal van een afstand kunt zien terwijl je fietst
Zou eerst de eigenaar eens opzoeken om te vragen wat er aan de hand is. Naar mijn smaak is het achterbaks om achter iemands rug om de DB te bellen terwijl je van toeten noch blazen weet Lips are sealed

Goedgekeurd onderschrift :)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 17:44

Billy schreef:
Heel knap dat je dat allemaal van een afstand kunt zien terwijl je fietst
Zou eerst de eigenaar eens opzoeken om te vragen wat er aan de hand is. Naar mijn smaak is het achterbaks om achter iemands rug om de DB te bellen terwijl je van toeten noch blazen weet Lips are sealed

die eigenaar kan er ook een reden voor hebben. Wie weet heeft diegene ze net gekocht, bijvoorbeeld ook omdat die er medelijde mee had en staan ze daar nu om op te knappen.

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 17:55

en misshcien is het shetje wel drac htig en daarom zow dik.....

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:01

Probeer te achterhalen wie de eigenaar van de pony's is, want misschien zijn ze idd net gekocht.
Ik snap alleen niet waarom het achterbaks zou zijn om de DB te bellen.
Het is namelijk echt niet zo dat die mensen dan meteen een inval doen bij de eigenaar hoor.
De DB gaat gewoon even checken hoe de dieren eruit zien, van wie ze zijn en waarom ze er zo uitzien.
Als die mensen ze net gekocht hebben, is er geen enkel probleem, dan gaat de DB gewoon weer naar huis en is er niks aan de hand.
Als dit niet het geval is kunnen ze maatregelen nemen.
Ik zou het persoonlijk niet erg vinden als ik net zulke pony's gekocht had en de DB zou langskomen.
In tegendeel, ik zou het juist fijn vinden dat er naast mij ook andere mensen zijn die zich om de pony's bekommeren.
Dus waarom achterbaks?

Jaike, wat ben je toch een topper!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:06

idd probeer de eigenaars te achterhalen

het is IMO juist goed om de dierenbescherming te bellen

stel dat het twee van de markt gekochte beestjes zijn , die ze aan het "oplappen" zijn , dan zou ik het als eigenaar alleen maar moedig vinden als mensen er werk van zouden hebben gemaakt ...
eerst tuurlijk proberen te achterhalen wie de eigenaar is, misschien rond voertijden eens gaan kijken ofzo??

van de andee kant, beter de dierenbescherming voor niets gebeld, dan dat er wel wat aan de hand was, maar dat er niets aan was gedaan !

misschien is eigenaar wel overleden oid.. beter er wel iets van zeggen als dat het dalijk nog erger word!!
en de dierenbescherming gaat eerst alleen een keer langs de wei om zelf te checken, voordat die de mensen gaat achterhalen

dus gewoon bellen hoor
maar probeer eerst eigenaar te achterhalen

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:59

ik had de dierenbescherming gebeld... maar je moet het niet zelf op gaan knappen, want dan kun je flink in de problemen komen! laat de dierenbescherming maar mooi hun werk doen... ik zou ze wel in de gaten houden... misschien zie je er iemand bij lopen... kun je mooi vragen Haha!

trouwens wat Billy ook zei, knap dat je het fietsend allemaal kunt zien!

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:39

Als ze er echt zo uit zien als jij zegt, zou ik ook de dierenbescherming bellen.
Is het iemand die ze heeft gekocht uit medelijden en is bezig op te lappen, is er niets aan de hand, toch? Zoiemand kan verwachten dat er mensen zijn die langskomen en dit te zielig voo rwoorden vinden.

Ik zou voor de dierenbescherming gaan.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:58

Aangezien ik in Beverwijk woon, zou ik wel willen weten waar je die twee pony's heb gezien. Wellicht ken ik de eigenaar.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:46

DB gewoon bellen! daar zijn ze voor!

breezerlover

Berichten: 303
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 07:34

Haha, ik fietste door beverwijk heen, en toen zag ik ze dus fietste ff naar ze toe.. en heb dr ff staan kijken..

Maar volgens mij vriendin staan ze er al heel lang !
want het zusje van mijn vriendin staat er ook vaak bij de pony's niet verzorgen ofzo maar gewoon kijken..

Lieffii, kzOu je missen moppii.. Wie gaat er allemaal naar Geldermalsen ?? Pb me ff..

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:56

Billy schreef:
. Naar mijn smaak is het achterbaks om achter iemands rug om de DB te bellen terwijl je van toeten noch blazen weet Lips are sealed


Idd... onze rijvereniging is er ooit een keer de dupe ervan geweest... Je wordt misselijk ervan als iemand achter je rug om dit doet Misselijk
Denk dat je beter de eigenaren kunt opsporen...

:){

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:58

Waar staan ze in Beverwijk.. Ik woon daar ook in de buurt dus ik kan ook eens gaan kijken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers