Gebit, Galop en Coen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Gebit, Galop en Coen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 22:42

Coentjuh is een super gave Arabiertje waar ik vaak op rijd op de manege... Lovers Hij kwam eind mei 2002, als hengst, was super rustig maar toch gecastreerd want een hengst in de lessen gaat niet. Haha! Nou toen ging ie dus in de lessen, ging in het begin goed, maar december ging hij allemaal met het hoofd schudden maar konden ze niets vinden... Daarna tijdje verder gereden, hij ging knalhard scheure in galop wat nog steeds niet over is... Bloos! Wel is het zo dat hij voordat hij op demanege kwam, altijd gecrosst heeft in de duinen. maarin het begin viel het wel mee, maar begin 2003 bleef ie maar crosse wat nog steeds niet over is maar ik vind het niet er ghoor! Ik houd ook van galoppere maar soms heb ik wel iets van, tsja Coen, nou ff kappe! ff keer langzaam! Scheve mond , mei 2003 heb ik met halster gereden en teugels, met bit ging het niet, allemaal trekken maar dat doe thij dus nog steeds, en hij was rond april erg dwars, ging niet naar voren enzo. Toen heel het jaar tot januari 2004 zonder bit gereden, hij bleef maar hard gaan in galop, werd minder dwars maar soms wel trekken aan de teugels.. Januari, Februari 2004 weer met bit gaan rijden, hij heeft waarschijnlijk 2 wolfstandjes maar heeft daar GEEN last van zeggen ze... Coen blijft maar trekken aan de teugels en blijft maar hard gaan. Bloos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn vraag is nu, heeft ie nou echt geen last van die tandjes? En dat hard gaan, is dat nou gewoon uitsloverij, vind ie het gewoon leuk (oortjes zijn erg naar voren!) of is het een vluchtgalop?[img]

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp


Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 22:54

Afbeelding

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Shanky
Berichten: 44
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:49

Volgens mij neemt ie je gewoon in de maling...

[***]http://pages.prodigy.net/bestsmileys1/emoticons3/HORSER1.GIF%20[/***]

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 23:56

ach wie weet! this een gek paard Haha! Tong uitsteken
Afbeelding

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp


xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:10

denk het ook een arabiertje heeft namelijk een consequente ruiter nodig (tenminste de meeste) denk dat je het hem gewoon goed duidelijk moet maken wie er de baas is... het nadeel is wel dat hij op een manege staat en dus door iedereen die er op rijd weer anders word bereden (en ook dus met een andere aanpak) zo weet hij niet meer wat goed en fout is... probeer te zorgen dat jij hem de baas blijft... koop eventueel een rollenbit (al zijn die erg scherp) of een dubbelgebroken bitje (deze werken zacht in maar hij kan het bit niet vastpakken en dan wegrennen) maar eerst zal ik kijken wat je aan jezelf kunt veranderen...

Nootje Noa is mijn
ALLERLIEFSTE
Kleine Knuffelkont!!
Meet Valentino....Mijn eerste eigen aanwinst: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1084166
http://www.youtube.com/watch?v=OZGqAPtD_eE

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 00:12

xkusssx schreef:
denk het ook een arabiertje heeft namelijk een consequente ruiter nodig (tenminste de meeste) denk dat je het hem gewoon goed duidelijk moet maken wie er de baas is... het nadeel is wel dat hij op een manege staat en dus door iedereen die er op rijd weer anders word bereden (en ook dus met een andere aanpak) zo weet hij niet meer wat goed en fout is... probeer te zorgen dat jij hem de baas blijft... koop eventueel een rollenbit (al zijn die erg scherp) of een dubbelgebroken bitje (deze werken zacht in maar hij kan het bit niet vastpakken en dan wegrennen) maar eerst zal ik kijken wat je aan jezelf kunt veranderen...


Er rijdt bijna niemand op, behalve ik Knipoog hij heeft nu een koper bit ofzow iets, lukt wel beter dan normale trens. Hij pakt het bit niet vast. Ik zou nie wete wat ik aan me zelf moet verandere, dat is nou ook een vraag. Doe ik iets verkeerd? en wat dan?

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:18

ik zou het niet weten heb je nooit zien rijden he !
maar zorg er in ieder geval voor dat hoe harder hij gaat rennen jij niet aan de teugels gaat zitten trekken... kleine korte rukjes hebben meer effect als die dan niet reageert een harde korte ruk maar er niet aan gaan hangen.... en anders begin een half uurtje eerder dan de rest met de les en als hij dan wilt rennen laat hem maar..... hij merkt vanzelf dat hij tocht de les helemaal af moet lopen en zichzelf alleen maar uitput.. dit kan een tijdje duren maar het heeft bij mijn vriendin echt effect gehad...

Nootje Noa is mijn
ALLERLIEFSTE
Kleine Knuffelkont!!
Meet Valentino....Mijn eerste eigen aanwinst: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1084166
http://www.youtube.com/watch?v=OZGqAPtD_eE

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 00:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 00:21

Ik probeer ook niet te trekken, maar als ik nie IETS doe dan gaat ie vanaf een snelle draf gelijk weer de crossgalop in... Nie da ik da erg vin, maar oke ik moet wel iets doen.. ophoudinkjes helpe een klein beetje, maar niet veel.. Zit helpt helemaal niet!

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:21

btw.. even offtopic leuk paardjuh !!!! heb eerder ook een verzorg arabiertje van 4 gehad naja dat was ook lekker pittig met inrijden....
ivnd de niewue 2e en 3e foto wel leuk !!!

Nootje Noa is mijn
ALLERLIEFSTE
Kleine Knuffelkont!!
Meet Valentino....Mijn eerste eigen aanwinst: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1084166
http://www.youtube.com/watch?v=OZGqAPtD_eE

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 00:22

Jahh lief he! Tnkx Haha!

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:22

ik heb binnenkort wel les van jean-rene ik zal hem wel even om wat tips vragen.... ook mijn vriendin die ook zo'n race-monster heeft (had)

Nootje Noa is mijn
ALLERLIEFSTE
Kleine Knuffelkont!!
Meet Valentino....Mijn eerste eigen aanwinst: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1084166
http://www.youtube.com/watch?v=OZGqAPtD_eE

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 00:26

Afbeelding
Afbeelding

Sorry! I Love Photo's! Lovers En Coen nog meer! Luff Coentjuh For evah! Lovers

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:28

word tijd dat ik ook maar weer es foto's maak van mondi en de ondertussen 8 maanden oude vuelen.... (naja veulen) maak ik morgen ook wel even Haha!

Nootje Noa is mijn
ALLERLIEFSTE
Kleine Knuffelkont!!
Meet Valentino....Mijn eerste eigen aanwinst: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1084166
http://www.youtube.com/watch?v=OZGqAPtD_eE

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:31

Mooie pony, volgens mij zet je je handen erg vast. En hoe harder hij trekt hoe meer jij trg trekt... (kan ik fout hebben aangezien dat niet echt te beoordelen is vanaf fotos.) Probeer ontspannen te zitten, benen lang. Veel voltes, dat remt ook erg af. Ophoudingen maken, en niet aan de teugels gaan hangen. succes

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:54

is er al eens een goede paardentandarts bij geweest??? want van wolfstandjes hebben ze over het algemeen vaak wel last!!! En deze worden vaak door de tandarts verwijderd. Dit zijn namelijk tandjes die vlak voor de eerste kiezen groeien dus het bit tikt er vaak tegen aan. Bij ons op stal stond ook een paard die niks anders kon dan vluchten en steigeren. Bleek ook de tanden te zijn.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 07:58

ocihc schreef:
is er al eens een goede paardentandarts bij geweest??? want van wolfstandjes hebben ze over het algemeen vaak wel last!!! En deze worden vaak door de tandarts verwijderd. Dit zijn namelijk tandjes die vlak voor de eerste kiezen groeien dus het bit tikt er vaak tegen aan. Bij ons op stal stond ook een paard die niks anders kon dan vluchten en steigeren. Bleek ook de tanden te zijn.


Ja, d'r is een paardentandarts bij geweest, weet alleen niet of het een goede was Pling Ik en m'n instructeur snappen het ook niet, het moet gewoon daar aan liggen! Maar het bit komt er niet tegen aan zeggen ze.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 08:24

wat al eerder gezegd is, het lijkt wel ofdat je je handen vast zet, en idd voltes rijden, niet terug trekken, is al gezegd..maar ik herhaal et even Tong uitsteken
En omdat zn oortjes naarvoren staan kan het ook zijn dattie het "gevecht" juist leuk vind, laat em dan lekker gaan, niets doen, dan houd hij waarschijnlijk vanzelf op

wel hele coole fotos btw

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 09:12

heel mooi paardje en hele gave pics ook wel Lachen
hij heeft het wel naar zn zin lijkt het. ik heb er ook zo een precies hetzelfde probleem hij vind het leuk om te rennen en weet hoe die zn zin kan krijgen. nml door het bit vast te pakken. constante druk helpt dan niet je kan dan beter een beetje spelen (niet trekken rukken en plukken Tong uitsteken ) maar gewoon ophoudingen maken net zo lang tot hij weer los is en dat voel je echt wel als ie vasthoudt wordt ie moeilijker met teugels te sturen.
verder zou ik hem op de volte sturen en de volte als hij harder gaat kleiner maken wel netjes rond proberen te rijden. het is zwaarder om te galloperen op een kleine volte dus moet ie wel langzaamgaan. zorg dat hij daarbij niet over de schouder valt, dus gaat hangen in de bochten. houdt hem recht. en laat hem op de kleine volte lopen, wordt ie dan rustiger maak je de volte iets groter. en gaat ie dan weer harder dan maak je hem weer kleiner. gaat ie dan weer rustig dan maak je hem groter en zo maak je hem langzaam aan iedere keer dat ie rustig is wat groter tot je een rondje over de hoefslag kan. dit is niet iets wat binnen een week goed zal gaan. zeker niet als je paard nogal een knokker is om gewoon zn zin door te drijven maar het helpt uiteindelijk wel.

mijn paardje heeft ook wolfstandjes gehad hij had er geen last van maar ik heb ze er toch uit laten halen om te kijken of het zou helpen voor mijn paard heeft het niet heel veel gedaan. ik merk niet veel verschil met hoe die eerst was.
maar het kan wel zo zijn dat een paard er wel last van heeft tijdens het lopen van de stellingen schouderbinnenwaarts aan de teugel lopen.
schijnbaar hebben ze er dan meer last van, althans dit heeft mijn dierenarts dan ooit verteld.

verder zorgen dat je altijd rechtop blijft zitten niet tegen gaan hangen als je paard plat door de bocht gaat daar zal die nog meer op gaan hangen. gewoon recht blijven zitten in het zadel en hem met je binnenbeen terug op zn plek duwen. en ntl met je handen ook mee sturen bij mijn paard helpt het heel erg als ik hem begrens met mn binnenhand. dus dat je de binnenteugel iets hoger houdt tegen de hals. zodra die dan recht komt laat je die hand ook meteen weer los (zet je je hand op de normale plaats zeg maar)

veel succes met oefenen met rijden met dit schitterende paard Lachen

groetjes fabske

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:12

De houding van deze pony zorgt dat hij geheel op de voorhand loopt. Dit is voor veel paarden al een aanleiding om hard te gaan.
Daarbij zet je je handen vast op een plek dat het op de voorhand vallen enkel meer versterkt.

Gaat hij crossen handen hoog houden zodat de lijn onderarm teugel doorloopt en hem naar voren rijden. De achterhand moet er eerst onder voordat je hem kan stoppen.
Dus denk naar voren en omhoog, onder tussen hou je hem op een middel grote volte. Niet trekken enkel naar binnen leiden, been er bij en je handen naar voren met ligt contact.

Nog beter is het om te beginnen met grondwerk, maar dat gaat natuurlijk niet op een manege.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:30

wauw wat een schatje Lachen Ik denk dat het gewoon het ras is, maar dta ebn ik weer...

Nog steeds dyslecties

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:48

wauwie!!!!
wat een prachtpaardje!!
Zonde dat het een manege paardje moest worden(sorry..)
waarom gooi als eerste je zweepje niet weg, en heeft je instructrice geen goede tips, ik denk dat iedereen beter advies kan geven als ze je in het echt zien, vind ik dan, want het is moeilijk, om gebaseerd op foto's, een tip te geven..

meeste waar ik trouwens aan dacht zijn hierboven al gegeven.

Supermooi beestje hoor!!!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:54

wij hebben hier ook zijn pony staan..bea wordt ook verkocht waarschijnlijk wat ik de hele les doe is tegenhouden en ontspan, tegenhoden en ontspan, niet blijven trekken maar een ophouding en weer ontspannen. Op zijn tijd belonen en zodra ze gaat rennen blijven lichtrijden en als ik er echt niet meer terugkrijg zet ik nog ff lekker mijn benen erin en laat ik haar ook echt harder lopen net zolang totdat ze moe wordt en rustiger wordt hoppa gewoon doorgaan..dan wordt het voor het beest ook niet meer leuk..

Veel succes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:21

Dank voor de complimenten over de foto's, een stel ervan heb ik gemaakt Haha!

Betreft Coen zijn tanden, er is destijds een tandarts (een vrouw, mariette ofzo???) bij geweest en die zij dat hij kleine wolfstandjes had, maar daar hoefde niet per direct wat aan te gebeuren.
Toen het allemaal niet beter ging heeft de DA zijn mond nog eens gecontroleert en die heeft gezocht en gezocht (ik was erbij) en hij had geen wolfstandjes.
Wel heeft hij (heb ik zelf gezien toen ik op verzoek van sandra eens keek) in zijn bovenkaak een heel klein ruinentandje zitten, maar het lijkt me onmogelijk dat hij daar problemen mee zou hebben met het bit.
Daarbij deed het het crossen en het hoofdschudden ook toen hij met halster gereden werd.
Misschien een martingaaltje?

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:51

he san kom ik toch ook een keer op jou forum kijken!!

volgens mij heeft coen gewoon de ziekte van macho gedrag hoor zo vaak als ik 't zie doe jij niets fout, duss...misschien kan je inderdaad een martingaaltje of elastiek gebruiken of (wat jij zo ie zo al vaak doet) veel figuren rijden in de galop en belonen als ie braaf is (jij vind 'm natuurlijk altijd braaf)

xxxx Romy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers

cron