spieren vast op plaats singel/zadel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqie

Berichten: 53
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Nijverdal

spieren vast op plaats singel/zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 23:02

De verzorgpony van mijn dochter heeft zeer hoge spierspanning aan de voorkant op de plaats waar de singel en het zadel bij elkaar komen (sorry dat ik niet de precieze termen daarvoor heb). Eigenlijk is de pony helemaal gespannen de laatste tijd, maar vooral op die plaats. Gevolg was dat hij er steeds vandoor ging om de ruiter (mijn dochter in dit geval) er af te gooien, zodat de last minder werd.
De DA heeft hem een spierontspanner gegeven en op 10 dagen rust gezet. We zijn nu een week en veel longeren verder en het gaat steeds beter gelukkig.
Natuurlijk willen we deze problemen in de toekomst voorkomen, dus wat kunnen we het beste gebruiken als singel, evt. om de singel en onder het zadel? Het is een C-pony, die zeker aan de voorkant, vrij smal gebouwd is.

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 07:57

heb ik meteen een vraagje voor jou:

hoe ben je erachter gekomen dat het probleem daar zat?

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:40

ligt het zadel verder wel goed?
ik zou een gel neopreen singel gebruiken die zijn wat zachter

jacqie

Berichten: 53
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 13:11

De eigenaar is met de pony naar de DA gegaan en die heeft dus geconstateerd dat het probleem vooral daar zit. Hoewel hij voor de rest ook behoorlijk gespannen overkwam. Het gaat nu, een week later, al een stuk beter. Hij reageert niet meer zo met spier"stuipen/spanningen" op aanrakingen als eerst.

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:46

Als het zadel goed past is het een idee om een singel met elastiek te gebruiken, of een schapenbontje om de singel doen.