Welke kleur nóóit??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Welke kleur nóóit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 10:05

Je hoort vaak mensen over hun lievelingskleur bij paarden.
Bij mij is dat zweetvos, ik vind dat gewoon prachtig.
Maar wat dachten jullie van een topic over een kleur die jullie echt niet aanstaat? Te saai, of te donker, of...

Ik zelf zou nooit een paard kopen die een schimmel is.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind poetsen enzo heel leuk, maar die vlekken die krijg je er echt niet zomaar af als ze door de mest gerold hebben...
Ik hou van wat nettere paarden...

En jullie???
(speciaal geopend voor Toffeetje, die 50 berichten moet plaatsten voor het Jeugdhonk maar ze weet nergens iets om neer te zetten) Haha!

Hallo??


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:06

Ik zou nooit een schimmel of een bonte kopen, denk ik... Ik wilde ook nooit een vos, maar ik heb er 2. Ik denk dat de kleur niet echt uitmaakt als het paard je aanstaat.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 10:08

Ja, klopt dat de kleur eigenlijk niet uitmaakt, maar als je het alléén over de kleur hebt...
Een bonte zou ik ook niet kopen in verband met die viezigheid...
Tenzij het van karakter mijn droompaardje zou zijn, natuurlijk

Hallo??

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:08

Ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van lichte vossen.
Zwart, donkerbruin, koffievos en vaak toch ook schimmel vind ik wel heel mooi. Met zo min mogelijk wit, in ieder geval geen hoge witte benen.

Don't dream your life, live your dreams!

Toffeetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: DenHaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:12

He Bollee
das nou weer aardig he van jou...
Ik zou denk ik ook niet zo snel een schimmel kopen, en ik denk ook geen zwarte maar dat hangt er een beetje van af hoe het paard is...
Ik wil een vos met een bles en het liefst vier aftekeningen op de benen OK dan! . Maar dat wist je natuurlijk al he Bolleeeeeetje Haha!

Mmm, tja.....

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:13

Ik wilde nooit een bruine omdat je er daar al zoveel van ziet. Maar wat heb ik nu....een bruine inderdaad. Het karakter is inderdaad het belangrijkste. Zelf vind ik koffievos een erg mooie kleur en bij ons op stal staat een paard die heel donker koffievos is, een soort chocoladebruin, die kleur vind ik ook ontzettend mooi.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:13

ik ZAL nooit een schimmel kopen... Heb er nu 1 op stal staan, en heb er gelukkig geen spijt van Lachen

Het klikt met een paard of het klikt niet. En dan doet de kleur er niet toe... Beter is denk ik de vraag te stellen, welk kleur vind je het minst mooi. Dan zeg ik; bont...

:){

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:19

De kleur maakt eigenlijk niet uit zolang het paard maar springt:ik heb 2 schimmels , één bruine één zwarte en twee vossen en het enige wat ik soms lastig vind is dat je op een schimmel zoveel vuil ziet.
Het enige waar ik een absolute hekel aan heb is bont; mij doe je geen plezier met zo'n cowboypaard zelfs als springt hij over een huis

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:30

Ik zal een paard nooit laten staan om zijn kleur.

Maar als ik een kleur niet mooi vindt, dan is dat zweetvos (sorry Knipoog, nou ja, dan ga ik er in elk geval niet met je zweetvos vandoor Haha!) en sommige appaloosa's. Ik zeg sommige, want andere vindt ik wel heel mooi, maar echt een roze neus, bijna alleen maar wit en dan van die maffe ogen, dan vind ik het net varkentjes Knipoog.

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:36

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik heb altijd geroepen dat ik NOOIT een vos wilde. Drie keer raden welke kleur mijn eerste paard heeft! Bloos
We hebben nu een vos, een palomino en twee bruine.

Zeg nooit nooit, blijkt hieruit! Zoals ik er nu over denk zou ik geen schimmel of bonte willen, maar ja............. Rolleyes

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:57

Ik zeg nooit nooit Knipoog Ik heb natuurlijk wel zo mijn voorkeuren en kleuren die ik wat minder vind Lachen Ik heb zelf het minste met zwarte paarden met veel wit, maar als er een mooi koppie op staat en het paard voldoet verder aan mijn eisen dan zou de kleur mij zeker niet tegen houden. Je moet door een kleur heen kunnen kijken vind ik Knipoog


Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 10:59

Ja, klopt, Marchal, dat je door een kleur heen moet kijken.
Leuk ook die topic die hier ergens staat met; een goed paard heeft geen kleur. Daar ben ik het overigens ook helemaal mee eens.

Hallo??

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:06

Het maakt me geen kont uit watvoor kleur een paard heeft.. Haha!

Heb nu een fjord, zeer lichte kleur isabel, echt een varken eerste klas.. Ik kan af en toe wel janken hoe hij eruit ziet, maar ik zou hem voor geen miljoen meer willen missen..

Ik zal nooit een paard laten staan om zijn kleur. Voordat ik Winnie tegenkwam had ik een oogje op een spierwitte schimmel Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:08

absoluut geen vos!!!!

alleen een heeeele donkere koffievos gaat er wel in bij mij Haha! , liefst met lichtere manen en staart, dat vind ik wel onwijs mooi!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:19

Het boeit me niet welke kleur het paard heeft.
wit of zwart vies of een schoon paard boeit me helemaal niets. ik vind wit juist stoer. Het gaat altijd nog om het karakter

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:29

Ik wil eigenlijk geen vos. Maar ben bang dat er wel eentje gaat komen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:29

Whaha,ik riep altijd dat als ik ooit een paard zou kopen,dit zeker géén schimmel werd...Ik vond het absoluut heel mooi,maar als ik schimmeleigenaren met rode hoofden gele pisvlekken zag proberen weg te poetsen,bedankte ik hartelijk....En nu,nu heb ik zelf een schimmel..En wens nog regelmatig dat ze gewoon simpel bruin was..Jée wat een werk!! Tong uitsteken

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:32

geen schimmel, maar t ligt gewoon aan of ie lief is maar ik vind schimmel niet mooi en lastig te poetsten!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:34

De kleur maakt me op zich niet zoveel uit. Zolang het paard maar geen roze neus heeft, want dan loop ik echt verder.... Over 4 witte benen zou k ook moeten nadenken.

Schimmel, zwart, bruin, vos, bont, allemaal best

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:37

Ik vind een appaloosa en lichte vossen niet zo mooi qua kleur. Ik riep zelf altijd: 'ik wil geen vos', maar nu heb ik er zelf een Haha! Wel een donkere vos, maar het is niet zo dat ik om de kleur heb gedacht om haar daarvoor te laten staan.. totaal niet, inladen dat paard Haha!!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:42

Ik had het nooit zo op fjorden totdat een vriendin er een had en ik die verzorgde.........wat een ontzettend geweldig beest was dat!! Alleene helaas verongelukt, toch zou ik zelf niet zo gauw eentje kopen denk ik...

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:43

Er is geen kleur die ik per definitie NIET zou willen hebben Haha!
Zolang een paard correct gebouwd is, goed kan bewegen en de nodige uitstraling heeft, kan ik er voor vallen !
Zelf heb ik een gitzwarte merrie, hiervoor had ik een (vrij rode) vos Lachen
Verder rijd ik op dit moment een schimmel (die al echt wit is inmiddels) en een platenbont bruine. Die zijn beide meer poetswerk, maar ik zal een goed paard nooit om die reden laten staan *LOL*

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:53

Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit. Ik vind bont wel heel mooi, en valk ook. Bij mijn eerste pony zei ik ook dat ik absoluut geen schimmel wilde, 3 maal raden wat er toen bij mij op stal kwam Schijnheilig

[o]

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:01

Ik riep altijd, dat ik die Pippi Langkous paarden kei lelijk vond, dat iemand zo'n soort paard kon kopen echt onbegrijpelijk. Verward

Nu zijn we al 6 jaar fokker van deze kleur, dus heb mijn mening heel erg bijgesteld Bloos en weet nu dat er zoveel kleuren en schakeringen zijn binnen de appaloosa en dat het niet alleen een wit paard hoeft te zijn met vage stipjes.

Eigenlijk maakt het me niks uit, Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:02

Geen bonte, of stippels oid.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Floemii, Karintich, Koekie_186, Kopmeeuw, turtlelito, xRaisin en 95 bezoekers