Gisteren Drenthe bekeken!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Gisteren Drenthe bekeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 11:20

Zoals velen van jullie weten wil ik snel weg van de plek waar ik nu woon.
Omdat ik hier niet lekker woon en mijn paardjes op een pensionstal staan waar de afgelopen jaren een nogal explosieve groei heeft plaats gevonden zodat er nu meer dan 250 paarden staan!!
Het is best gezellig op stal hoor tenminste, met een klein groepje meiden die nog "normaal" zijn, de rest komt veel op hoge hakjes naar stal om het paard even door de bak te jagen en dan verder uren in de kantine te gaan zitten zuipen.... Bah!
Toen mijn Shetje Freddy in strotouwtjes verstrikt raakte die een of andere idioot aan het hek had gehangen en iedereen toe keek, niet hielp en een beetje stond te lachen brak er iets in mij, ik wil zo snel mogelijk zo ver als maar kan hier vandaan!!!

Dus zijn we gisteren even in Drenthe wezen kijken, orienterend wat betreft omgeving en ik heb heel wat leuke plekjes gezien!!!
Meer in aanmerking zou de veluwe komen, maar daar heb ik al gekeken en zijn de huizen die wij willen niet te betalen!!! ik wil nl. wel mijn paardjes bij huis hebben.
Het gaat dus waarschijnlijk Drenthe of Friesland worden, dan een beetje onderin Friesland, daar waar het nog niet zo kaal is.
Mijn vriend wil het liefst binnen een half jaar vertrekken, maar dan moeten we dus wel een geschikt boerderijtje kunnen vinden, SPANNEND!!! Ik ben zo blij met mijn vriend, hij moet het allemaal maar opbrengen, als we gaan zit ik zonder werk en moet hij het allemaal alleen opbrengen, de schat vind het geen probleem.... Lovers

Toen we terug kwamen uit Drenthe ben ik Kevin gaan rijden en is mijn kanjer Hans gaan uitmesten, de schat, dat doet hij ieder weekend voor mij Pling Kom ik terug in mijn stal, al mijn stro gejat!!!
Ik ben het wel zo spuugzat daar!! Als ik naar de staleigenaar ga om me te beklagen krijg ik te horen dat hij er helemaal niets aan kan doen en dat ik het zelf maar op moet lossen, ondertussen staan er nu wel 1 paard en 1 pony zonder stro, gelukkig had ik voor dit soort gevallen nog een baal mot in mijn auto liggen, het is nl. niet de eerste keer dat dit gebeurt... Huilen ook mijn spullen worden, bij wijze van spreken, onder mijn kont vandaan gestolen, zelfs een oud halster voor het land kan ik niet aan de staldeur hangen want dat is binnen 5 minuten weg!

Ik hoop dat we snel kunnen vertrekken naar Drenthe of Friesland en dan lach ik iedereen daar uit!!

Groetjes, Tanja.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 11:29

Ik hoop voor je dat jullie snel een leuk huisje kunnen vinden!!

*duim, duim* (je weet maar nooit, maar misschien helpt het als ik duim!) Haha!

semmy_l
Berichten: 160
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: amsterdam

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 11:43

nou tanja
wat een gemeene mensen toch!!
wie mijn verzorg shetje zo iets doet! bah!

ik ga binnekort naar andijk toe voor onze boerderij...er staan een aantal naats ons te koop met 3 hectare grond met 4 stallen wij hebben ook 3 hectare grond en 3 stallen...kijk daar maar ff daar kost het niet zoveel...en mooie huizen!!!

ik moet gaan!!!!!!!!

semmy

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 11:56

Hoi Sam,

Ik ben al in Andijk geweest, daar zijn de huizen zeker niet duur, alleen moet ik bos in de buurt hebben en dat is daar niet. (wel lekker aan het IJsselmeer)
Gaan jullie echt naar Andijk joh? Verlaten jullie Amsterdam? Ik had nooit gedacht dat je ouders dat zouden willen, ze werken toch allebei daar of niet?

Ik wil in iedergeval een bosrijke omgeving omdat ik ook nog iets wil beginnen van een mini camping of zo, maar dan voor mensen met paarden, tja, ik zal zelf ook mijn geld moeten verdienen.

Groetjes, Tanja.

semmy_l
Berichten: 160
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: amsterdam

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 12:11

we hebben gekeken maar niet zeker hoor!!

kijk eens op www.woninggids.nl
we hebben daar voor heel veel boerderije gekeken!
en in noord holland en in amsterdam hebben we gekeken!
bij osdorp daar hebben zo ook natuurrijke bos en met 8 stallen (best veel veel stallen vindt ik) en ntuurlijk een woonboerderij! daar hebben we ook gekeken en dat was niks voor ons omdat we best een groot gezin hebben dis kleine kamers waren er dus geen ruimte om te spelen! en woon kamer is vet groot!!


kijk op woning gids!!!!

daar vindt je heel veel leuke boerderije of huizen met land en stallen!!

semmy

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 12:12

succes met het vinden van een leuke boerderij. en ik hoop dat je die zeer snel vind.Ik zou er zelf ook helemaal gek van worden al dat gejat van elkaar Misselijk

eelke
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 23:10

hey

leuk zeg dat je naar drenthe wil drenthe ruleeeeeeeeezzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
maar eh het huis van onze buren staat te koop

een net verbouwd woonhuis met 2 grote koe stallen

maar wel redelijk duur maar ik weet niet of jullie tussen de 9 en de 7 ton betaalbaar vinden?

het is een idee

eelke

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 23:35

Hoi eelke,

Das nou toevallig, in die hoek ben ik ook nog wezen kijken!
Maar is er bij jullie in Beilen bos?
We hebben rondgereden bij het nationaal park Dwingelderveld, daar wil ik wonen!! Volgens mij is dat ook best dicht bij Beilen in de buurt toch?
In Ruinen staat ook nog het een en ander te koop, maar ik wil absoluut aan de rand van het bos zitten en daar gaan de prijzen al snel over een miljoen heen (guldens dus)
De prijs die jij noemt is aan de hoge kant, 8 gaat nog net maar meer moet het niet worden hoor, ik neem aan dat je de prijs in guldens bedoelt?
Maar goed, wij zijn nu rustig op ons gemakje aan het zoeken, ik wil dan wel zo snel mogelijk weg, maar het zoeken moet ik toch rustig doen en met mijn volle verstand.
Misschien kom ik wel in je buurt te wonen!!

Groetjes, Tanja.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 00:15

Anonymous,
Ik heb je pb's ontvangen maar ik kan ze niet beantwoorden!! ik krijg steeds de melding dat je niet bestaat!
Stuur me anders even je email adres, dan mail ik je even!

Groetjes, Tanja.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 09:38

Heel veel succes Tanja met het vinden van een woning!
En werk heb je zelf wel weer snel hoor!
Belachelijk die stal waar je nu staat.
Ik heb Cerise gestald op een prive-pensionstal met tien paarden.
Vrij klein, iedereen kent iedereen, en van de zadelkamer is meteen een 'kantine' gemaakt waar koffie, thee of soepje gezet kan worden haha.
Koekjes in de trommel...
Wat tuinstoelen en een tafel, en klaar.
De zadelkamer kan op slot, dus als er aan je spullen wordt gezeten... alleen pensionklanten en de eigenaren hebben er een sleutel van.
Ben heel benieuwd, sta er nog maar net.
Het is niet luxe, geen binnenbak, maar er komt een wasplaats en dit jaar wordt de bak 'gerenoveerd' haha.
In elk geval ontzettend gezellig!
Zeker weten dat jij het ook supergezellig krijgt in Drenthe!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 10:42

Net over de grens in Duitsland zijn de huizen ook veel goedkoper en je bent in 5 a 10 minuten weer in Drenthe.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 11:42

He wat leuk. jou verhaal is de mijne.
Ik woon in de hoofdstad en ben het spuugzat , dat rijmt Haha! .
Ook wij zijn naarstig zoekende en..ook gekeken in Rutten, maar dat was 10 x niks!!!!
Dat wordt dus Drenthe, of Gelderland, of misschien zelfs Groningen.
Heel veel succes en wie weet, worden we boeren-buren
Haha!

semmy_l
Berichten: 160
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: amsterdam

kijk eens op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 15:07


Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 15:14

Andijk goedkoop?
Ik kan het me haast niet voorstellen, en al helemaal niet in vergelijking met het oosten des lands.
Toch eens even de oogjes open houden, verhuis ik gewoon een dorpje verder voor een betaalbare riante optrek met 'room for a pony' zoals hyacinth altijd zegt *LOL*

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 23:14

Thanx voor alle leuke reacties!!
Ik ben het internet af wezen speuren en heb al veel leuks en betaalbaars gezien!!!
Aankomende Zaterdag gaan we weer in Drenthe rondrijden en gaan we de boerderijen die we uitgekozen hebben allemaal aan de buitenkant bekijken en de omgeving even inspecteren of die aan onze wensen voldoet....misschien wordt het wel wat!!

Vandaag had ik weer een goede dag op stal, geen gekke dingen gebeurt en dan denk ik weer, het valt wel mee, maar op het moment dat ik dat denk weet ik ook weer dat het morgen weer anders is dus ik hoop dat we snel kunnen vertrekken!
En ja, zo veel paarden op 1 stal is waanzinnig, het kan best gezellig zijn maar wat je met veel mensen bij elkaar vaak hebt is bij ons op stal zeker het geval, groepjes vorming, bah! Veel ruzie over en weer, niet leuk dus.

Marja, in vergelijking met Uithoorn/Amsterdam en omstreken is Andijk goedkoop, tenminste, dat was het 2 jaar geleden toen ik daar voor een huis ging kijken, maar dit was een gewoon rijtjes huis in het dorp.
Vandaar dat ik ook naar Drenthe wil, omdat ik voor het geld van een rijtjes woning in Andijk een redelijke boerderij in Drenthe kan kopen.
Dus misschien ook iets voor jouw *LOL* dan heb je wel een leuk optrekje met "room for a pony" !!

Ha, Aurora lijkt me leuk, boeren buren! Ook grappig dat je bij mij op stal hebt gestaan al weet ik dan echt niet wie je bent, maar je begrijpt in ieder geval wel heel goed wat ik bedoel met de idiote praktijken die daar af en toe plaats vinden.
Er komen nog een paar (ex) Wennekers klanten op bokt en die weten ook wel een beetje wat ik bedoel.....

Ja Yootha, heb je helemaal gelijk in, in Duitsland is het zelfs nog goedkoper dan Drenthe en ik heb me door een makelaar laten vertellen dat je als je daar een huis koopt de eerste 8 jaar (geloof ik) nog een leuk bedragje terug krijgt, is ook wel interessant!!

Dank je Dorine, ik wet ook zeker dat ik het daar prima naar mijn zin ga krijgen.
Ik wil gewoon snel weg uit de drukte en mijn 4 mannetjes lekker bij huis hebben, ik weet zeker dat het dan beter met mij gaat en werk, daar maak ik me niet zo druk meer om, dat komt wel.
Ik heb al een aantal mensen gesproken die zo al een baan voor me hebben, ligt er natuurlijk wel een beetje aan waar we terecht komen, maar dat loopt denk ik wel los!

Ik laat het jullie weten als we Zaterdag weer een Drenthe tour hebben gedaan!
Ik ben nu echt Drenthe gek geworden!!!!

Groetjes, Tanja.

semmy_l
Berichten: 160
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: amsterdam

andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:15

in andijk heb je ook losse boerderij geen rijtjes huiz tenminste waar we zij gaan kijken.

zij_oud
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 21:31

Mensen die ons graag willen uitlachen, ja die zijn wij echt nodig in Drenthe. NOT!!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

????????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 23:26

Zij: wat bedoel je????? Wie lacht je uit dan??????? Ik ben het in ieder geval niet en heb ook geen reacties gezien waar dat wel het geval was, wees a.u.b. wat duidelijker of reageer gewoon niet!

Sam, de boerderijen in Andijk zijn behoorlijk wat duurder dan in Drenthe hoor, en ik vind Drenthe ook veel mooier (sorry voor de mensen uit Andijk en omgeving) nee, het is bij ons al vrijwel zeker, het wordt Drenthe!!

Groetjes, Tanja.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

????????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 23:31

T@nj@ schreef:

en ik vind Drenthe ook veel mooier (sorry voor de mensen uit Andijk en omgeving) nee, het is bij ons al vrijwel zeker, het wordt Drenthe!!

Groetjes, Tanja.


Groot gelijk heb je T@nj@! Drenthe is echt mooi. Waar ben je allemaal al aan het kijken geweest? Vrienden van mij woonden in Mijdrecht en die wilden hier graag wat dichter bij ons een boerderijtje kopen. Mijn vader heeft toen een reactie in de krant gezet voor hun met de vraag naar een boerderij met wat land erbij. Dit heeft geholpen en nu wonen ze hier 10 minuten vanaf. Als je er ook een wilt plaatsen dan kun je het het beste aan een kennis vragen uit Drenthe om zijn telefoonnummer eronder te zetten. Dan bellen de mensen soms sneller.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 00:57

Hoi Yootha,

Grappig, ik woon in Uithoorn, dat ligt dus naast Mijdrecht waar die kennissen van jouw hebben gewoont!!!
Ik heb rond Emmen gekeken, daar vind ik het verschrikkelijk mooi, mar dat was vorige week Zondag en we zaten midden in een verschrikkelijke sneeuwbui die maar niet op leek te houden, ik kon dus niet meer dan 5 meter voor mijn auto zien maar wat ik wel heb gezien was erg de moeite waard. Verder ben ik in die omgeving in Oosterhesselen en Sleen/ Noord Sleen geweest, maar ik kon niet echt bos in de directe omgeving vinden (kwam misschien door de sneeuw) wel veel groen hoor, maar geen echt bos.
Toen zijn we richting assen gegaan en kwamen we terecht bij Ruinen, Lhee, Beilen enz. Daar heb je een natuurgebied zitten, een of ander nationaal park en daar ben ik dus helemaal verliefd op geworden, ik zie mezelf al helemaal gaan met mijn paarden kinderen...!!!
Ik heb ook in Beilen een verschrikkelijke grote en mooie boerderij gezien nog net binnen ons budget, daar gaan we Zaterdag even naar kijken (de buitenkant dan) ik geloof alleen dat deze boerderij net aan de verkeerde kant van Beilen ligt, het bos is dus aan de andere kant van Beilen maar daarom gaan we ook even die kant weer op om het IRL te zien.

Haaaa.... Drenthe here we come!!!!!!!

Groetjes, Tanja.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

????????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 16:43

T@nj@ schreef:
Zij: wat bedoel je????? Wie lacht je uit dan??????? Ik ben het in ieder geval niet en heb ook geen reacties gezien waar dat wel het geval was, wees a.u.b. wat duidelijker of reageer gewoon niet!



Zij dacht waarschijnlijk dat je bedoelde met 'ik hoop dat we snel naar Drenthe/Friesland gaan dan lachen we iedereen daar uit' je iedereen in Drenthe/Friesland uit zou gaan lachen.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 21:16

Hee, als je toch richting Beilen komt, mag je gerust een kop koffie komen drinken! Wij wonen heerlijk op het platteland Party!! - hoewel dat soms ook lastig kan zijn..

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 00:22

Ah, dank je Kayla, ik snapte er al niets meer van.
Zij: Sorry, ik was niet echt duidelijk, ik bedoel dus dat ik dan iedereen (tenminste, de slechte/dommerikken) op de stal waar ik nu sta uitlach! Dus niet de mensen in Drenthe/Friesland, ik wil er zelf heel graag gaan wonen en heb gemerkt dat ik met de mensen daar veel beter kan opschieten dan hier in de randstad!

Rieja, bedankt voor het aanbod, maar we hebben een strak schema gemaakt omdat ik s'middags weer op tijd terug moet zijn op stal voor mijn 4 paardenkinders, het is morgen weer stro dag dus moet ik mijn stro bewaken.
Als we eenmaal zijn verhuisd wil ik graag een keertje meeten!! er wonen nog een paar bokkers in beilen toch?
Ik ga morgen in ieder geval naar een boerderij kijken in beilen aan een weg die Eursing heet, weet jij of dat een gunstige locatie is? volgens de advertentie wel, ben benieuwd!!

Groetjes, Tanja.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:02

Hmm, Eursing, dat is echt toppie dicht bij de manege iig!!!
Je zit daar alleen wel vlak bij het spoor en een vrij drukke weg.
Ik weet wel welk huis het is, is 5 km ofzo bij ons vandaan.

Ik ben benieuwd wat je ervan vond!