Springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 20:10

Hoi

Ik heb een haflinger en die vind springen heel erg leuk! Er is alleen een klein probleempje, als ik ga springen doe ik dat meestal in galop want dat gaat makkelijker, maar als ik het dan in draf probeer dan wil die graag galopperen, maar dan hou ik hem in. Maar dan vlak voor de sprong springt ie toch aan in galop! En als ik hem in draf wel heb dan gaat ie langs de sprong. Hij weigert niet, dat is wel beter!

Maar wat is dit nou? Is het echt makkelijker voor een paard om in galop over de hindernis te gaan?

Ik heb er al een balkje voor gelegd maar ik weet ook neit precies hoe ver dat moet en of ik dat wel goed doe!

Kan iemand mij helpen? Want ik en mijn haf vinden springen erg leuk en ik wil het plezier erin niet verliezen!

Bedankt


caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:00

Ik vind galopperen makkelijker ivm afstanden schatten. Zo zie ik beter wanneer ik af moet zetten. Daarbij is een sprong eigenlijk een grote galopsprong. Als ie draaft moet ie dus bij de sprong en springen en aangalopperen.
Ik snap alleen niet waarom je wil dat ie draaft. Voor controle? Ik train bijna nooit in draf. Alleen bij in-uitjes of bij het losrijden op een lage sprong.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:22

Gebruik een drafbalk voor de hindernis.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:50

als je pony over de drafbalk aangaloppeerd moet je hem daarvoor niet straffen, dat is niet echt verkeerd. hij mag het uiteraard niet drie of vier passen van tevoren doen en als het ware door je hand heen lopen.
het is redelijk logisch dat als jij hem tegenhoud (omdat hij moet blijven draven) hij langs de hindernis gaat. waarschijnlijk is hij bang dat je hem ook tijdens het springen tegen houd.
het makkelijkst om het hem te leren is gewoon drafbalkjes (caveletti op ongeveer 1 meter afstand van elkaar) neerleggen, deze eerst een aantal maal doen, en vervolgens er een hindernisje achter te zetten (op 1,5 a 2 meter afstand). hij wordt dan gedwongen eerst over de balkjes te draven voor hij de hindernis springt. denk eraan dat je niet al zover naar voren gaat zitten dat je geen contact meer hebt en hij er langs kan.
je kan ook voltes rijden voor de hindernis. je rijdt dan richting de hindernis maar stuurt hem er niet op af. dit helpt meestal ook wel.
succes ermee!


Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 17:05

Maar als ik die cavaletti er voor leg kan ik er dan niet over heen galopperen. Want die balkjes moeten toch 3 meter uit elkaar liggen dan?

Maar ik vind in galop ook makkelijker, maar hij moet het in draf ook leren.

Tell me I'm not spending too much time on happy endings.

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:36

ik heb springles en dat helpt heel goed bij deze dingen die jij vraagt *LOL* alleen dat je pony een paar passen voor de hindernis gaat galoperen lijkt mij niet echt handig aangezien hij dan fout uit kan komen.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:30

als je er cavaletti voor legt (op een mater afstand dus) kan hij daar als het goed is niet overheen galopperen maar er zijn er altijd die het blijven proberen. meestal helpt het wel.

en les nemen helpt idd ook.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers