Snowboarden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-01 23:28

het was onwijs leuk. We hebben niet zo heel veel gedaan want het was een groep van 10 man dus kom je niet zo vaak aan de beurt. Vond vooral het lopen met één voet vast erg lastig!
We gaan 23 februari weg en ik wil toch nog wle een paar lesjes nemen.
Ja ga ik snel weer doen. Ben geloof ik 5 x gevallen, geen pijn gelukkig!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 10:58

Beter!

Snowboarden is inderdaad erg fun, mijn vuurdoop was in Noorwegen, op Halfjell en net in een tijd waarin het maar weinig gesneeuwd had, de pistes leken dus meer op grote kunstijsbanen dan op hellingen vol met zachte sneeuw. Man, wat had ik een pijn aan het einde van de dag, Vooral m'n kont en m'n polsen (van het opvangen van de klap telkens). Brr, was aan het eind van de dag eigenlijk niet meer prettig Knipoog Maar ja, wel leuk.. Dat lopen met 1 voet heb ik eigenlijk ook nooit helemaal doorgekregen, vooral in het begin deed ik gewoon alle 2 de bindingen los (wat heel erg makkelijk gaat met die snowboard bindingen).

Maar is wel errug tof, snowboarden, vooral als je het voor elkaar krijgt dat je meer tijd staat dan in de sneeuw ligt Lachen

Oh, je moet voor de grap trouwnes eens zo'n sleeplift proberen. Dat is echt niet fun. Die dingen zijn best leuke als je 2 skies onder je voeten hebt, maar de combinatie van mij, die lift en een snowboard is... Niet echt geweldig Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 11:15

Doe mij maar gewoon twee skies onder mijn voeten en ik ben happy in de sneeuw. Dat snowboarden heb ik één keer geprobeerd en dat viel me nog niet mee. Nee, ik sjees liever op skies van de helling. Val ik tenminste nauwelijks. Met dat snowboard deed ik niks anders dan sneeuwhappen. Brrr

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 17:59

ik vind het zo vervelend op de pistes als er vand ie snowboarders voorbij zoeve Boos! mijn ervaring is dat ze altijd in de weg boarde en iedereen omver boarde... maar zelf zou ik het ook wel eens willen doen hooor *LOL*

"Some memories are best forgotten"

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 20:57

mijn ervaring met snowboarders is is dat ze altijd met een groepje midden op de piste gaan zitten. Maarja wil t zelf ook nog wel een keer leren. maarja moet eerst maar weer eens op wintersport gaan is alleen jammer dat t altijd zo verrekte koud is

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 21:21

ja lachen he, snowboarden Lachen
Ik ken het , sinds kort..
Vorig jaar begonnen... het gekke is, dat ik vorig jaar op wintersport les heb genomen en echt 3/4 van de tijd in de sneeuw lag..echt om sjago van te worden hoor! Ik skie al een tijdje, dus dacht.. ach.. dat moet toch wel lukken.. NOT.
Volgens mij gaf onze leraar ( je weet wel, stoere bink, frisse uitstraling..ehh..tja.. leraar he..) toen vreemde opdrachten, die wij niet bepaald uit konden voeren, zodat we alleen maar vielen. Hij lag steeds namelijk helemaal dubbel en pakte op een gegeven moment zelf de camera uit onze tas (??) om ons ( vriendin en ik) liggend met het gezicht in de sneeuw op de foto te zetten.. al lachend^%#@!
Dit jaar ben ik namelijk niet 1 keer (????) gevallen en het voelde allemaal een stuk beter, safer, leuker, etc.
En zoveel ervaring had ik nou ook weer niet meer dan vorig jaar..
ga het denk ik volgende winterspor wat langer/cvaker doen, om t beter onder de knie te lrijgen, want t is toch best gaaf hoor!
Een vrien van mij heeft niet 1 les genomen, heeft 'gewoon' zo'n board gehuurd en is gaan boarden... na 5 meter oefenen m eteen de lift al in en hup naar beneden.. echt niet te geloven. Hij viel wel vaak en hard ook soms, maar als hij stond, ging t best geod, hij kon al sturen, remmen etc. Hij kent gewoonweg geen angst, en dat scheelt een heleboel volgens mij..

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 23:53

Haha, dat scheelt inderdaad..
Leuke bij mij was nog dat die Noren (die me wel ff zouden leren snowboarden) allemaal zaten te zeuren dat ik niet op 'the wrong side of the board' moest gaan hangen.. De voorkant dus. Ik snapte daar geen zak van.. Ze hebben het me toen maar gewoon uit laten proberen. AUW! Dat doet pijn.. Als je dus de voorkant van je board in de sneeuw krijgt (de kant die onderaan de piste zit zeg maar) dan stopt je board echt in NO TIME.. Probleem is dat je lijf gewoon lekker door gaat en je dus gruwelijk had op je bek gaat (als je wat snelheid hebt *LOL*.

Wat mij vooral opviel is dat de mate van relaxedheid echt heeeeeel veel uitmaakt.. Die eerste dag kreeg ik hoe langer hoe meer pijn, op een gegeven moment ben je dan zo bang om weeeer te vallen dat je echt totaal verkrampt op je board staat en vooral probeerd niet te vallen. En wat gebeurd er dan? Juist, je gaaat 10x zo vaak op je bek.

Weekend daarna gingen we weer boarden en toen lag er een laag verse sneeuw en was ik weer helemaal fit, toen ging het echt al 10x beter, alleen omdat je een heel stuk relaxedter bent en je er dan dus geen zak om geeft of je nou een keer valt of niet..

Maar was allemaal een erg coole ervaring! Volgende keer weer Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 13:08

jaa, da's nog verrekte lastig, dat gewicht op de goede plaats houden!!
Ik wist 'in m'n hoofd' dat ik gewicht moest houden op m'n 'acheterste' been, maar in de praktijk ging dat vaak verkeerd, met alle gevolgen van dien.. Io Io : (
de eerste keer was de sneeuw inderdaad ook niet optimaal moet ik zeggen, de tweede keer was beste sneeuw! En als je dan eenmaal glijdt, zonder te vallen... wow, what a feeling haha!
Als ik volgend jaar weer ga, neem ik vooraf misschien eerst een lesje in Zoetermeer, om het gevoel weer een beetje te krijgen.
hee Bart, heb jij trouwens Noors geleerd toen je daar heen ging, of spraken de meest engels ( of kon je ze wel volgen in t Noors omdat een aantal woorden best te herkennen en zijn..?) ??
Mijn ervaring is namelijk dat ze praktisch geen woord engels spreken , en als kind van 8-9 jr. is dat Noors niet zo simpel te verstaan..
De pistes vond ik daat trouens erg ideaal, vergeleken met O'rijk en Fr'rijk; errug rustig en geen rijen bij de liften!
helaas was er verder weinig te beleven, dus nu zou ik er alleen nog heengaan echt alleen voor t skien, niet voor het uitgaan e.d.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 13:10

ps, m';n smileys doen t niet meer..?? ( ziet er raar uit zo!!)
of heb ik de verkeerde streepjes..?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 13:28

Jij had:
Io Io : (
Maar dat is eigenlijk het pipe teken (die vertikale streep op je toetsenbord, meestal op dezelfde toets als de \ samen met een kleine 'o', zo dus: Frusty
Verder heb je een spatie tussen de : en de ( staat, als je Boos! doet werkt het wel Lachen

Maar Noorwegen is inderdaad echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gaaf! Errug tof land, zou er best willen wonen. Heb daar wel wat Noors geleerd ja, maar zat daar vooral tussen de jonge, hoog opgeleide Noren en die spraken allemaal perfect Engels. Mijn ervaring was dat eigenlijk iedereen onder de 50 erg goed engels spreekt. Of ja, ongeveer zelfde als in NL..

Pistes zijn inderdaad ideaal, heb verder nog nooit gewintersport maar inderdaad geen rijen bij de liften, ruimte zat op de pistes, vriendelijke mensen, etc, etc.. En uitgaan is ook wel te doen hoor. Maar ik heb een beetje een gruwelijke hekel aan van die massale apres ski zuip festijnen. In Noorwegen wat het gewoon leuk, niet allemaal gruwelijk massaal met enorme hopen dronken toeristen..

Echt geweldige tijd gehad daar!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 14:13

aaah, vandaar!!
tweede poging, even ofenen:

Boos! ehh.. Bloos heb geen verticale streep op toetsenbord..? schuine proberen.. /o zal wel niet werken..



Op zich houd ik wel van uitgaan, en op vakantie mag het zelfs wat 'nederlands' zijn ( veel meezingers e.d., muziek die ik thuis nooit luister..), maar t moet niet te 'oubollig' worden, met teveel dronken gedoe zeg maar. Ik ben geen disco-mens, geef mij maar een leuk café, waar je elkaar ook nog met goed fatsoen kan verstaan..
In O'rijk heb je keus genoeg in de meeste plaatsen, en ik heb me daar ook best vermaakt moet ik zeggen *LOL*
Party!!

ja, je hebt gelijk, waar wij toen zaten waren vrijwel alleen maar 50 +- ers
( hotelmensen) Ook de skischool bestond voor en deel uit oudere mensen, maar die paar jongere die er waren spraken ook geen woord engels hoor.
En toeristen zag er ook nauwelijks - heeft z'n voordelen!-, dus communiceren was voor ons toen niet zo simpel..
wat studeer jij eigenlijk? iets in de IT? ( zal haast wel haha)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 14:19

hihi tuurlijk heb jij ook een rechtstreepje op je toetsenbord.

Maar misschien zijn het twee kleine streepjes boven elkaar. Bij mij zit ie naast de backspace. Boven de schuine...
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||

groetjes Heike

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 17:20

Haha, nee, niks IT-igs.. Denken meer mensen, snap er niks van Knipoog

Maar ik doe Tema, oh, heb ik al een keer uitgelegd Lachen Zie deze posting: <a href="http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?topic=115&forum=1&start=20" target="_blank" target="_new">http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?topic=115&forum=1&start=20</a>

Indeed, in Noorwegen zie je niet echt heel veel toeristen hoewel ik toch wel errug veel NL auto's heb gezien toen ik er in de zomervakantie 2 weken op vakantie was.. Maar errug leuk land, ben denk ik wel een beetje verliefd Lachen Iedereen is er zo gemoedelijk, vriendelijk, vertrouwd elkaar, heerlijk.. Verder ook een gigantische kwak natuur.. Bijna perfect gewoon. ALleen het weer is wat minder, maar ja, je kan niet alles hebben Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 17:42

|)
aha hij staat er dus toch op bij mij ;p

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nimber op 2001-02-06 17:42 ]</font>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 18:17

Jaaaaaaaaaa! Je hebt um gevonden! Nu nog ff leren um te gebruiken }> }>

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 18:35

Buenos noches!

aaaah, ben ik niet de enige die soms twijfelt aan de studie, toekomst, etc... heb weer genoeg gelezen om mezelf enigszins 'gerust te stellen' haha.
Ik zal even in t kort bekennen;
ben na 4havo gestopt, omdat ik waarschijnlijk niet over zou gaaan ( net wel/niet niet, ik zelf houd t maar op 'niet'..) en ik had geen doel/toekomst voor ogen. paarden enmuziek waren m'n hobbies, maar daar zag ik geen toekomst ( lees: goede, geschikte baan) in.
heb toen 1 jaar tuinarchitektuur MBO gedaan, maar gek genoeg heb ik me op die studie, als het hele MBO nooit echt thuis gevoeld. De opleiding was niet bepaald wat ik ervan verwachtte en na een jaar hiel ik het maar voor gezien. het enige leuke en leerzame aan dat jaar vond ik de 'extra studie' ( je moest als bijvak iest anders kiezen, voor 1 dag in de week) . Ik deed toen paardenhouderij (jaja..), dat voor t eerst gegeven werd. Ik boffen! 1 dag bij jaap verboom rondhobbelen, de andere wek stage bij berkenhorst dressage ( ook daar was ik toevallig de eerste, nu hebben ze tig Deurne- leerlingen) van Mischa en Barbara Koot.
dat was t enige toffe.
maar dan??
Ik had nix zeg maar, dus besloot toch maar voor m'n HAVO te gaan. In R'dam kun je havo 4 en 5 in 1 jaar doen, als ze je vooropleidingen of je cijfers daar geschikt voor vinden. Dan heb je ca. 2-3 maanden herhaling uit de vierde, daarna ga je naar de 5-de , SO's en oefenen voor t examen e.d.
Ik werd toegelaten en zowaar; ik haalde t in 1 keer!! ( en dat na een jaar min of meer niets doen) Lachen
Inmiddels had ik eenstudie gekozen die me wel wat leek en die ik nu nog doe, in m'n laatste jaar; MWD; maatscahppelijk werk en dienstverlening
bart, zeg maar de 'MA' kant van jouw studie haha.
ben nu bezig aan m'n scriptie en hoop (..) uiterlijk eind juli klaar te zijn.
Nu heb ik een ander dilemma:
werken of naar de uni.
Ik wil graag t laatste, maae wil ook graag eens uit huis.. maar zonder inkomen gaat dat zo moeilijk. En van een bijbaantje alleen kan ik niet leven, zeker niet met paarden ( die nu aan huis staan bij niet-paarden-ouders..)
Ik ga vlgende week naar een voorlichtingsbijeenkomst op de erasmus en hoop daarna meer te weten.
Wil graag sociale wetenschappen gaan doen, maar is errug pittig....
heb 2 boeken ingeeken in t engels (vaktaal, ca. 2 x 600 blz.. slik) en dat tentamen zou ik al nooit halen volgens mij...
Deze HBO ging me best makkelijk af tot nu toe ( klein motivatieprobleempje, maar wil wel graag een diploma krijgen op 13/7..), kan ook best meer eraan werken, maar die uni-stof vond ik best pittig...
Tot zover, moet maar weer 'ns verder aan de scriptie, die eind maart af moet Verdrietig
Wie was dat ook al wer die portugees doet? grappig, ik heb er even an gedacht met Spaans verder te gaan, maar had geen idee waarom ( ehh..mooie taal, tweede wereld taal, ex-vriendje met spaans bloed..ehh tsja vooral dat laatste denk ik)
Nu heb ik wel 2 modules Spaans gedaan en gehaald, maar daar is t bij gebleven, toen gingen ze niet verder op school, inmiddels wel, maar bij mi is t teveel weggezakt denk ik.

genoeg leesvoer dacht ik zo, een errrruuuug lang verhaal geworden ( zal wel aan m'n vak liggen haha).

Adios amigos!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 18:38

nog even oefenen met de streepjes, ik heb inmiddels iets van een streepje gevonden
|||||||||||||||
test:
Frusty ....
*LOL*

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 18:44

Hahaha, ja, die sociologen.. Pff, praat me er niet van.. Ben nu bezig met het samenvatten en analyseren van het artikel van een of andere socioloog: 'The dominant role of users in the scientific instrument innovation process' van Eric von Hippel. Pff, wat een gezwam staat daar in zeg, ben het helemaal niet eens met de dingen die ie denkt te kunnen beweren. Maar goed.

Indeed, heb nog steeds geen flauw idee wat ik nou 'later' wil gaan worden, probeer daarom maar zo breed mogelijk te blijven. Verder moet ik onderhand ook maar weer eens een bijbaan gaan zoeken Lachen Maar die bijbaan zit waarschijnlijk weer in de IT sector, vooral omdat je daar nu echt belachelijk veel geld kan verdienen, het is leuk werk en er is meer dan genoeg van, ook parttime Knipoog

Maar of ik dat 'later' ook wil doen? Ik weet het nie.. Ach ja, heb nog 2 jaar om daar over na te denken.

Hee, ik heb ook een keer een module Spaans gedaan, was errug leuk, ben wel alweer 99% vergeten ofzo Knipoog BTW het is Laudine die er aan zit te denken Protugees te gaan studeren..

Maar goed, ik had beloofd dat ik die analyse vanavond zou mailen naar iemand die het bundeld en doorstuurd aan de docent.. Maar ff afwerken dus. Zucht.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie