Is het eigenlijk wel mogelijk om een kat...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Is het eigenlijk wel mogelijk om een kat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 15:22

aan zo’n tuigje te laten lopen?

Ik heb sinds oktober 2003 een kat uit het asiel, één die bij de vorige eigenaars op een appartement woonde en dus gewend is om altijd binnen te zijn. Wij wonen ook op een appartement en ook hier kan ons kattebeest dus niet naar buiten, tenzij op het balkon bij zonnig weer. Nu heb ik zo’n tuigje en een leidbandje gekocht, zodat ik hem toch af en toe eens mee naar buiten zou kunnen nemen. Maar de kat vind dat ding dus echt maar niks. Het tuigje kent hij ondertussen al, ik heb het een paar keer aangedaan en heb hem er iedere keer een uurtje ofzo mee laten rondlopen, maar met het leidbandje gaat het echt niet.

Nu is mijn vraag, is het realistisch om te proberen om die kat dat te leren, of geef ik het beter op?


corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:26

Nou ik zou je eerlijk zeggen ik zou het opgeven katten vinden dat echt 100x niks en voor je weet zit hij in een boom met jou eronder. Dat heb ik namelijk gehad met onze kat die moesten we eerst laten wennen aan de omgeving.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:26

katten zijn moeilijk te "temmen"
een hond leer je veel makkelijker te zitten en pootjes te geven
van jongs af aan kan je een kat nog wel iets bijbrengen

het is de moeite waard om het te proberen , maar je zult heel veel geduld en heel veel tijd moeten hebben vrees ik
katten zijn nou eenmaal eigenwijs!!!

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:28

een vriendin van mij had allebei haar katten ook altijd aan een tuigje met leidbandje ze ging vaak even een stukje met ze wandelen en verder gingen ze zeg maar aan het spit in de tuin dat doen ze sinds hun andere kat is aangereden en hun beesies vinden het wel prima zo.

deze katten waren al wat ouder toen ze pas aan het tuigje gingen

dus ik zou zeggen blijf gewoon lekker proberen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:29

Het gaat wel. Heb het vroeger ook weleens gedaan. Het enige probleem is wel dat je ze aanleert om buiten te zijn, en dat dat dus leuk is. Gevolg is dat de kat je de oren van je kop af gaat lopen zeuren omdat hij naar buiten wil. Ik zou het gewoon opgeven, en blij zijn dat je een kat hebt die niet naar buiten hoeft, maar goed binnen kan blijven...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:33

Onze kat zijn we aan het leren dat hij aan een paal kan (met tuigje en lang touw natuurlijk) zodat ze ook naar buiten kan.
Los naar buiten kan niet omdat ze dan meteen 2 straten verder zit, ze gaat echt op sjouw.
In het begin werd ze helemaal gek van het tuigje, maar nu begint ze het te linken met naar buiten gaan dus vind ze het niet erg meer.
Het is een kwestie van volhouden en met beleid ermee omgaan.

:evaw:

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:26

griebels schreef:
Het gaat wel. Heb het vroeger ook weleens gedaan. Het enige probleem is wel dat je ze aanleert om buiten te zijn, en dat dat dus leuk is. Gevolg is dat de kat je de oren van je kop af gaat lopen zeuren omdat hij naar buiten wil. Ik zou het gewoon opgeven, en blij zijn dat je een kat hebt die niet naar buiten hoeft, maar goed binnen kan blijven...



Inderdaad! Dat probleem moet je niet over het hoofd gaan zien.
Kennissen van me hebben een hele dure raskat, en wonen in een rijtjeswoning. Nou hebben ze vanaf de achterdeur tot de scheur een waslijn gespannen, met daaraan een touw van ong. 4 meter wat ze aan het tuigje van de kat kunnen klikken. Dat gaat echt perfect! Maar het is wel lastig om een kat dat aan te leren.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:07

heb het wel eens geprobeert bij mijn kat en ik kan je vertellen dat dat geen succes was!!!
Nou is niet elke kat hetzelfde maar het is dus heeeeeeeeeeeeel moelijk.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:44

onze poes gaat ook aan een lijntje naar buiten hoor gewoon aan een tuigje, en dan een stukje wandelen door de tuin, of aan een lange lijn in de tuin. heerlijk vind ze het hoor *LOL* gewoon volhouden, dan lukt het wel OK dan!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:06

Nou ik dacht ook altijd leuk dat ik wel met mijn kat lekker buiten te kunnen lopen Haha! . Nou ik heb het een behoorlijke tijd geprobeert, maar die van mij kon niet meer op zijn benen staan als hij dat tuigje omhad Meneer had altijd dan opeens iets aan zijn pootjes waardoor hij niet meer kon staan, het enige wat hij dan nog kon was languit op de stoep liggen Boos!
En dan stond ik er natuurlijk behoorlijk voor l*l bij (dat snap je wel )
Nu loopt hij gewoon los buiten en heeft hij (natuurlijk) nooit meer last van zijn pootjes Schijnheilig

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:16

de kat van mijn vriendin heeft ook zo een tuigje omdat hij niet alleen buiten mag (lig nogal veel vergif in haar beurt voor nertsen enz....) en het prima met het tuigje OK dan! kat loopt mooi mee aan de leiband en weet als hij het tuigje omkrijgt dat hij naar buiten mag

Heb ook ooit al eens een oudere man aan de zee gezien met een kat aan de leiband heel leuk gezicht en kat liep braaf mee Haha!

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:33

Als ik eerlijk mag zijn vind ik het raar staan... Maar goed dat is ieder voor zich Ik denk dat het wel zou kunnen.... ik zie mensen bij mij in de buurt het ook wel eens tijd.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 20:47

Ik heb daarnet nog eens proberen te oefenen, deze keer met leidbandje eraan, maar kattebeest was echt bang omdat er iets aan hem trok. Ik weet nog niet of ik het nog eens ga proberen...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:17

griebels schreef:
Het gaat wel. Heb het vroeger ook weleens gedaan. Het enige probleem is wel dat je ze aanleert om buiten te zijn, en dat dat dus leuk is. Gevolg is dat de kat je de oren van je kop af gaat lopen zeuren omdat hij naar buiten wil. Ik zou het gewoon opgeven, en blij zijn dat je een kat hebt die niet naar buiten hoeft, maar goed binnen kan blijven...


Niets aan toe te voegen... Ben zelf zo "stom" geweest om mijn katten wel naar buiten te laten, ik hoef echt niet te proberen om 's nachts het luikje te sluiten... Ze breken mijn kamer af. En dat bedoel ik letterlijk...

Daarbij leer je een kat niet zo snel iets aan, vooral zoiets niet. Die 2 van mij die heb ik met 2 weken gevonden en met de fles grootgebracht, die gaan ook altijd met ons mee de hond uitlaten. Maar een volwassen kat leren mee te lopen? Nee, denk dat je het beter op kunt geven...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:20

ik vind het zelf ook raar staan, een kat aan een touwtje, maar liever een kat aan een touwtje in de tuin die wel buiten komt dan een kat alleen maar binnen zit of een platte kat....

:evaw:

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:27

Als die kat geen behoefte heeft om naar buiten te gaan... Lekker laten... Is niets zieligs aan hoor.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:39

Onze kat vind 't fantastisch buiten en als ze binnen is gaat ze niet zitten zeuren Lachen

:evaw:

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:48

Mikkie heeft van mij nooit buiten gemogen, omdat ik vind dat katten niet onbewaakt horen rond te zwerven, en al helemaal niet in de tuin van anderen horen te sch*ten!

Maar toen hij op heropvoedingskamp ging (lees: geplaatst werd op de stal om manieren aan te leren) moest hij ineens 24/7 buiten zijn! Dat ging goed, maar nu Mikkie weer bij ons thuis woont, gaat hij wederom nooit naar buiten, het rondje op onze patio niet meegerekend.

En hij zeurt er echt niet om hoor!

Aan een tuigje lopen kan best, maar de meeste katten vinden het niet fijn en snappen het niet.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:53

Wij hebben voor onze katten een mooi buitenhok gemaakt in de tuin (met allerlei spannende klimtoestellen), via dit buitenhok kunnen ze naar een binnenhok in de schuur.
Als het mooi weer is zitten ze daar overdag zodat wij lekker de deur open kunnen zetten. 's Avonds en 's nachts zitten ze gewoon gezellig binnen.
Gaat prima en de katten lijken er heel tevreden over.

Ook wij willen de katten niet los laten lopen. Voornamelijk omdat we niet willen dat anderen last hebben van onze huisdieren.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:02

He dat is ook een idee, heb je foto van dat buitenhok misschien?

:evaw:

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:04

Die moet ik wel ergens hebben. Zal eens gaan zoeken en dan vragen of vriendlief die even voor me online wil zetten.


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:56

kattenren binnengedeelte:

Afbeelding

kattenren buitengedeelte:
Afbeelding

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:01

Of ik kom even bij je kijken als het te veel moeite is Knipoog

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:02

Oh je was snel!! Zoiets moeten wij ook wel kunnen fabriceren. Wat heb je op de bodem?
Poco vind het heerlijk om in de grond te wroeten met die witte pootjes van d'r. Bloos!

:evaw:

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:04

Gewoon stoeptegels. Maar als Poco het leuk vindt om in de grond te wroeten kun je hem natuurlijk ook gewoon grond geven. Katten graven zich niet zo snel uit (denk ik).
Je mag ook rustig komen kijken hoor, hoop alleen dat je niet bang bent voor honden Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, Amable, Amazonbot, Animal, Ashleytjuhh, ellen05, Evito_06, fleurtjeuh, gerlindie, Googlebot, GrapeshotBot, haffiefreak, IASCrawler, IndianSu, karlli, Ketly, Lalladidoo, lotte_dl, Maanon_, Marloes_92, MayoNeighs, mylittlejoy, sasja0705, Sastaic, stijntilla, topsylover, Unit, valine, xAlice, Yellowbird en 154 bezoekers