Is Bolivia te mager (met foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Is Bolivia te mager (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 22:54

Hoi,

Ik vind het heel moeilijk om te zien of een paard te mager is of te dik of gewoon goed. Ik heb Bolivia nu 1,5 jaar en in die tijd is ze te dik geweest. Tot voor kort heeft nog nooit iemand tegen me gezegd dat ze mager is, maar een paar weken geleden zei iemand dat ze een beetje ingevallen flanken had en deze foto staat ook op In the Picture en daar zei iemand ook dat ze wat mager was.

Wat vinden jullie. Ze krijgt 2 x 1 kg biks, 1 x 2kg Total Plus (= ongeveer gelijk aan 1,5 kg biks) en 2 x per dag hooi.

Ze werkt niet zo hard, ik rijd ongeveer 3 a 4 x per week en ik longeer 1 x goed. De andere dagen freestyle ik (of Lisanne ) met haar en dan hoeft ze niet echt hard te werken.

Afbeelding


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:57

Ik beoordeel het persoonlijk liever niet vanaf een foto, maar ze ziet er hier niet te mager uit. Maar let op, dit is een positie en een momentopname....
Je mag de ribben licht zien als ze beweegt, maar niet als ze stilstaat.
Zo op de foto vind ik haar niet te mager. Ik zie dit 100 x liever dan de meeste baggervette paarden op de stallen om me heen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:59

Ze is niet dik maar zeker niet mager.
Ik vind dat ze er goed gezond uit ziet, hoor. Lovers

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 23:10

Ik vind dat er 'wat veel wind onderdoor gaat' als je begrijpt wat ik bedoel. Ze is achter bij haar liezen een beetje opgetrokken, en haar heupen steken wat ver uit, maar dat kan ook een beetje in de bouw van het paard zitten, de een is van zichzelf ronder dan de ander, dus moeilijk te beoordelen vanaf een foto.
Maar echt te mager is ze zeker niet, iets voller is misschien mooier, maar dan in de zin van meer bespiering van achteren, niet meer vet.
Gipsy ziet er ook zo uit, beetje opgetrokken van achteren, vrij iel, uitstekende heupen, zeker toen ze een tijd stil had gestaan, nu zitten er weer spieren op en ziet het er al een stuk beter uit, al blijft er 'veel wind onderdoor gaan' wat je ook voert, dat zit in haar bouw. Alleen toen ze van de zomer uit de wei kwam was ze vrij dik, maar toen liep ook zo stijf als een hark, toen de overtollige kilo's er af gereden waren liep ze weer fijn. Of dat door het rijden of door het afvallen komt is moeilijk te zeggen, maar een feit blijft dat iedere kilo er weer eentje is om mee te zeulen, zeker als ze al niet zulk geweldig beenwerk hebben.

Nulla tenaci invia est via

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 11:18

Ik vind het moeilijk om er wat van te zeggen, maar ik ben het Margreet eens,

hier is overigens een foto van Bolivia, die bij mij het laatst in het geheugen zat.

Afbeelding

Sinds die foto is er natuurlijk het een en ander verandert,
dus dat kan best mee spelen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 13:50

Ik vind haar op de foto niet te dik, daar vind ik er haar goed uitzien!
Maar vanaf een foto kan je natuurlijk niet echt oordelen!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 14:44

Een beetje vlees meer zou haar niet misstaan.Ze mist nu
ook diepte Het geheel doet inderdaad wat schraal aan.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 15:11

Toen ik met Debbie de foto's aan het bekijken was In the picture, zei ik wel: Ze lijkt wel een beetje dun.....
Maar ik weet het ook nooit, maar dat was dus wel mijn eerste reactie...

Charmotte 4-ever!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 15:25

Ze heeft een beetje een opgetrokken buik. Ik houd wel van een stevig paard, en nu is die van mij ook wel wat te dik. Ik zou Bolivia wat zwaarder willen zien.

De hoeveelheden die je voert zien er goed uit, Maar is de biks die je voert een basisbrok of een sportbrok?

Je suis Charlie.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 16:23

Ik vind haar ook wat schraal.
Wat meer lijf zou haar echt niet misstaan.
Ze mag wat mij betreft wat voller hoor. Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:10

Ik persoonlijk vind haar ook wat te schraal. Ja, dat is een goed woord denk ik. Maar ja, het is moeilijk ja. Maar iets meer vlees zou ik ook beter vinden.
Succes!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:24

der kontje Lachen is wat aan de " slappe " kant, maar dat kun je dus oplossen door spieren te gaan kweken.
en ja zoals Sonja al zei Lachen

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:29

Ik vind haar ook een beetje schraal. Maar dat komt niet alleen omdat ze vlees op de botten mist, ze mist ook wat bespiering. Met een klein beetje meer spieren toont ze al heel anders dan nu, ze ziet er nu een beetje slapjes uit.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:29

Ik denk dat het aan de bespiering ligt, dus niet meer voeren, maar wat meer spieren kweken.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:46

Ik vind haar niet te mager. Wel vind ik haar buik een beetje dun. Misschien moet ze wat harder trainen Knipoog . Een paard dat ik ken valt in de winter ook altijd een stuk af, geen idee hoe het komt.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:50

op doe 2de foto vin ik der aardig dik!


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:59

Wat ik ook weer vind met dat 'spieren kweken': wanneer je harder met haar gaat werken om lekker die spieren te kweken, hoe meer je erin moet stoppen.
Eerlijk is eerlijk.
Dus meer voeren( niet te hoor) en meer trainen met haar. Flink aan t werk zetten. Haha!

Wedden dat ze er over een tijdje prachtig uitziet? Want je kunt wel duidelijk zien dat ze gezond is, ze glimt lekker, ziet er vrolijk uit, dus daar zal t niet aan liggen.

Ze moet gewoon ff meer body krijgen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 20:00

Ik heb vanavond les en dan overleg ik met mijn instructeur. Hij is ook de eigenaar van de manege waar ik sta en ik vind dat hij er wel kijk op heeft.

Harder trainen gaat niet. Ik heb nu 3 x in de week een uur les (vanaf deze week, daarvoor 2 x een uur) en als ik zelf rij dan krijg ik haar niet echt aan het werk. Ik zou haar wel weer wat meer kunnen longeren, dat kan ik wel goed en dan zie ik ook goed of ze haar spiere gebruikt.

Bedankt voor jullie meningen! Jullie zijn het wel redelijk eens. Toch wel raar he dat je dat bij je eigen paard niet goed ziet. Ik heb gewoon het beeld van haar dat ze behoorlijk stevig is, maar dat is ze dus blijkbaar niet meer! Ik heb nooit anders gehoord. Daaruit blijkt wel dat mensen snel zeggen dat een paard te dik is, maar als ie te mager is dan hoor je niemand.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 20:09

Longeren is inderdaad ook een heel goede training als je het goed kan!
Met de juiste bijzetteugels kun je haar spieren perfect trainen.
Ik longeerde mn vorige (sport) paard ook vaak en dan heel goed. Hij werd er echt mooier van, en liep dan de volgende dag supersoepel.
Dat was een prachtpaard. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 130 bezoekers