JAAAAH! Ik dúrf het! (lang verhaal)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

JAAAAH! Ik dúrf het! (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 19:23

Zoals jullie allemaal vast wel weten ben ik een bange schijterd Haha! En niet zo'n klein beetje ook. Het gaat wel al stukken beter en dat was vandaag te merken! Vele van jullie zullen wel weten dat ik sinds kort een merrie verzorg waarmee ik grote dominantie problemen heb gehad in het verleden. Ze viel me aan en ik was echt bang van haar.

Ik had vanacht over Wendy gedroomt, dat ze me aanviel maar dat ik er toch gewoon opstapte en dat het rijden heel goed ging en ik helemaal niet bang was. Tong uitsteken Dus had ik heel veel zin gekregen om vandaag op Wendy te rijden.

Ik gezellig bepakt en bezakt op de fiets naar het weitje toe, paardjes kwamen er vrolijk aan en dat gaf me nog meer moed!
Ik heb eerst allebei de paardjes een halster omgedaan en ben gewoon in de stal gegaan! Ookal stond Wendy er ook in! Wendy eruit gehaald en ergens aanvastgezet. Spider opgesloten in de stal en toen ik terug kwam, stond de merrie weer vrolijk los voor mijn neus. Haha! Het touw lag ergens in de wei en de musketonhaak zat nog aan het halster (gelukkig was het al een kapot touw geweest!)
Pony leek heel vrolijk, dus ik vol goede moed lekker gepoetst en het ging echt heel erg goed! Ze bleef braaf staan en ik kon haar overal aanraken. Ben zelfs gewoon achterlangs gelopen zonder dat ze haar oren in de nek gooide.
Ik heb haar rustig opgezadeld, maar durfde er niet meteen op (mede omdat ik alleen was) dus heb ik maar rondjes gelopen in de wei.
Ook aan de hand voerde ze eerst haar favo truc uit---> achteruit lopen. Maar daar kreeg ik haar eindelijk doorheen en ik kreeg haar zelfs braaf in een drafje aan de hand. We hebben zo ook eventjes gesprongen, dat vond ze echt geweldig leuk! Het was gewoon een balk op de grond maar ze sprong er heel erg hoog overheen, met allemaal vreugde bokjes erachteraan *LOL*

Toen kwam het moment toch: erop gaan! Ik was wel wat zenuwachtig, maar ben er gewoon opgestapt.
Toen ik mijn benen aanlegde ging ze meteen in de achteruit Boos! Ik schoppen, maar dat werkte averechts. Dus weer ontspannen en opnieuw proberen, werkte nog niet en ze rende nog harder achteruit en kwam in het prikkeldraad met haar kont. Toen dreef ik haar nog een keer (heel zachtjes) en kwam ze voor omhoog! Daar schrok ik toch wel van! Bloos! Maar ik bleef gewoon zitten en dreef nog een keer, waarop zij nog een keer omhoog kwam. Ik ben eigenlijk tegen slaan met de zweep, maar heb haar toch een tik gegeven. Daarop draafde ze zigzaggend weg.
Daarna ging het stappen heel erg goed, ze rende nog een paar keer achteruit maar als ik dan gewoon netjes in het midden bleef zitten en niks deed (en hard NEE! riep) hield ze meteen op.
Het stappen ging heel goed dus toen ben ik aangedraaft, en dit deed ze zomaar! Ik draafde vooral op stemhulp aan, want op beenhulp gaat ze vooral achteruit. Het ging echt heel erg goed toen! Ik heb allemaal figuren kunnen rijden en ze was heel ontspannen. Heb ook aan de lange teugel gedraaft en dat ging allemaal heel erg goed. linksom was iets minder als rechtsom maar ik vond het toch heel erg goed gaan.
Dus toen ben ik in galop aangesprongen en toen 'ontplofte' ze! Ze bokte alle kanten op (inclusief scheten) en rende heel hard onder me uit. Ik weet niet of het bedoeld was om mij eraf te krijgen of dat het vreugde bokken waren, maar ik bleef er in elk geval opzitten! En het leukste was! Ik was niet eens zo heel erg bang! Pling
Toen ik haar weer onder controle had ben ik nog een keer aangesprongen en dit ging heel netjes, ze ging wat hard maar ze bleef wel bij me. Dit vond ik een mooie afsluiting en dus heb ik haar toen uitgestapt.

Ik vond het echt zo leuk! Ik was niet eens bang en ik bleef er ook goed op zitten. Dit is echt de eerste keer dat ik niet in mijn broek schijt van angst op een pony die eventjes niet naar me luisterd! Nu hopen dat het de andere keren ook zo goed gaat!

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:36

leuk dat ze van het balkjes spingen/draven genoot Haha!
jammer dat het met zo'n start was begonnen met rijden
wel heel goed dat je niet bang was Haha!
en goed dat je een leuke afsluiting had
dat maakt het ook makkelijker om er de volgende keer weer op te stappen

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:42

Goed joh!!! OK dan!

jammer dat ze zo bokte enzo.. maar wel goed hoe je dr aangepakt hebt..
en dat je niet bang was, maakt het inderdaad makkelijker er de volgende keer weer op te klimmen

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:48

Super Anne!!!!! Helemaal top *LOL*
Súper hoe je met je verzorgbeesten omgaat! Zo te horen heb je dat rijprobleempje ook goed opgelost, zeker als het daarna zo goed ging!
Ik doe het je echt niet na hoor, en veel plezier nog met wendy en Spider! Die beestjes genieten vast van de aandacht en liefde die je ze geeft Lachen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:02

goed zeg, anneke OK dan! !! waar een droom al niet goed voor is hé! beetje zelfvertrouwen getankt 's nachts OK dan! Haha! !

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:41

Goed van je anne ! *LOL*
Super dat je het ook helemaal alleen hebt gedaan. Veel mensen hebben liever nog dat iemand er bij is. Alleen al voor het gevoel niet alleen te zijn.
Maar echt super, ook dat je bent blijven zitten ! OK dan!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:45

mooi joh dat je het nu durft super van je

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:07

Nou Anne! Weer iets waar jijzelf en andere van staan te kijken he Haha!
Echt goed van je hee! je overwint jezelf en je angsten wel een keer! Het gaat al steeds beter! Ik vind ook dat je het op de goede manier hebt aangepakt. Wendy heeft dit wel nodig als dominante merrie zijnde

Vaak is het ook zo dat het idee dat ze raar gaat doen enger is dan op het moment dat je er op zit en ze dan in een keer raar gaat doen. Je hebt dan ook vaak de tijd niet op bang te worden. Ik denk dat het gewoon het idee is dat ze raar gaat doen waar jij je overheen moet zetten vantevoren. En dat heb je goed aangepakt nu!

Ik hoop dat binnenkort de poort gemaakt is zodat je met haar naar buiten kan gaan. Dat is ook een mooie beloning voor Wendy *LOL*

Ik hoop dat je binnenkort op de manege paarden ook zo vol vertrouwen kan gaan rijden! Dat zou helemaal toppie zijn!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:10

dapper hoor Haha!
toppiej OK dan!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:35

goed zeg!!
enne, wanneer ag je er weer op rijden??
(ag ja he, niet alle dromen zijn bedrog Tong uitsteken )

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:27

Kanp hoor! Dat is doorzetten.

Binnenkort weer erop? Nu volhouden natuurlijk!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 07:25

Ik ga er vandaag weer heen, morgen waarschijnlijk ook. De kans is dus groot dat ik dan ook eventjes ga rijden, maar dat moet ik nog eventjes aanzien. Ik wil namelijk steeds iets anders doen (dus niet elke keer als ik kom in die wei rondjes hobbelen en verder niets)

pepijntje
Berichten: 117
Geregistreerd: 28-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:41

Goed van je dat bent blijven volhouden!
Hopelijk komt er ooit een keer dat je zo met haar kan wegrijden.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:52

Hey Anne
Wat goed zeg! Dat is zo fijn als je stapje voor stapje meer dingen durft! Ik heb het nu ook bij brenda en het gaat stapje voor stapje beter en nu heb ik zelfs al een uurtje alleen gereden!
Zo ga jij er ook komen! Zeker aals dit allemaal gelukt is!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:30

Hé wat super voor je!! Zo doorgaan, dan lukt het allemaal wel. Hoe vaker het goed gaat hoe beter je paardje ook naar jou zal luisteren.
Heel veel plezier met haar nog verder!!!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:38

dooooooooooorzettttttttttteeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrr

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:43

Goed zo Anne! OK dan!
De aanhouder wint! En dat ben jij. Lachen

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:43

Super van je OK dan!
Goed aangepakt!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:11

Vandaag weer naar wendy en spider geweest he anne *LOL*
Was wel leuk vond ik!
Ik heb met Wendy gesprongen en ben er wonder boven wonder niet afgevallen. En jaja Anne en ik hebben veel foto's gemaakt dus anne zal nog flink wat moeten sorteren Tong uitsteken Ze zijn wel leuk geloof ik.
En wat we allemaal nog meer gedaan hebben zal anne vandaag nog wel vertellen denk ik

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:30

en, hoe was het vandaag gegaan??

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 18:39

asjoe4ever schreef:
en, hoe was het vandaag gegaan??

Zie bericht van Iwayalover hierboven, zij was mee en heeft met Wendy gesprongen, omdat ik niet durf te springen maar die pony dat helemaal geweldig vind.
Het ging een heel stuk beter dan gisteren, ze bokte niet (ja na de hindernis) en ze liep ook maar een keer achteruit.
Ze deed alleen wel vervelend met pakken Boos! ze draaide steeds haar kont naar me toe en gaf zelfs een keer een bokje (dat heeft ze geweten ook! Boos!)
maar het ging dus erg goed! Morgen hebben ze een vrije dag en zaterdag ga ik er weer op.
Foto's van karen op Wendy komen dalijk op Bokt, als de pc meewerkt.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:44

Fijn dat het zo goed was gegaan, en goed dat je toch weer erop durfde te gaan na die andere dominante acties. Knap hoor!